Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: online filmpje gezocht over Parelli NH

  1. #1
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    online filmpje gezocht over Parelli NH

    Ik hoop dat dit topic hier goed staat..

    Ik sta sinds kort op een nieuwe stal, waar eigenlijk niemand aan NH doet en de meeste mensen er ook nog nooit van gehoord hebben. Een aantal mensen zijn wel geïnteresseerd in wat ik doe. Ik ben zelf nu veel met de Parelli-methode aan het oefenen. Ik zou ze graag willen laten zien wat je allemaal kan bereiken met Parelli. Het lijkt mij leuk om samen te gaan lessen en samen te oefenen

    Ik heb op YouTube wel een filmpje gevonden waarin het systeem van de levels en de Savvy's wordt uitgelegd. https://www.youtube.com/watch?v=7F5IpJSCge8[/video] Maar ik zoek nu eigenlijk nog een filmpje waarop je dus ziet wat het resultaat uiteindelijk is Het gaat namelijk echt om mensen die nog nooit een show, demo, dvd, oid hebben gezien. Die vinden het toch vaak leuk om te zien waar je naar toe werkt. En dat kan ik ze nog niet laten zien

    Op de website van Parelli Nederland staat de methode in ieder geval allemaal heel duidelijk uitgelegd. Als iemand nog een link heeft naar een mooi filmpje, dan zou ik daar heel blij mee zijn!

  2. #2
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:online filmpje gezocht over Parelli NH

    Zoek eens op Honza Blaha. Misschien niet 100% Parelli, wel vooral Parelli.
    Dat vind ik altijd mooi om te kijken.
    Maar zijn nog wel meer mooie filmpjes, ook van forumleden.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #3

    Re:online filmpje gezocht over Parelli NH

    Op youtube heeft Parelli een eigen kanaal Parelli Tube: een schat aan geweldige filmpjes. Qua dvd's is Get started misschien een aanrader, of de dvd van de laatste Celebration in Birminham.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  4. #4
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:online filmpje gezocht over Parelli NH

    Bedankt voor het meedenken!

    @Dyonne, bedankt voor de tip

    @Liesbetm, dat kanaal heb ik inderdaad al gevonden. Maar ik merk dat het voor mij erg interessant is (nadat ik de Pathway levels had gezien), maar voor iemand die nog nooit van NH heeft gehoord, die snapt er niets van.. Ik zoek dus meer een beetje een show of clinic waarbij wat wordt uitgelegd. Dvd's daar hebben ze ook nog geen interesse in Dat snap ik wel, want ze zijn behoorlijk duur en je moet dan toch eerst een beetje enthousiast zijn. Een vriendin van mij had een tijdje geleden allemaal mensen uitgenodigd die nog nooit iets met NH hadden gedaan en toen zijn we samen de Get Started dvd gaan kijken. Ik moet eerlijk zeggen dat dat een beetje tegen viel Ten eerste begreep niemand wat Parelli nou eigenlijk was (er is niet eerst een inleiding ofzo..je valt er gewoon midden in). En ten tweede ging Pat zo snel door alle games heen, dat daarna niemand wist waar je nou eigenlijk mee moest beginnen. Terwijl dat toch het doel van de dvd zou moeten zijn?!

  5. #5

    Re:online filmpje gezocht over Parelli NH

    Nou, het doel van de dvd Get Started is om mensen een idee te geven van wat kan. Om de games echt te leren moet je natuurlijk de pakketen aanschaffen of les nemen.

    Maar goed, misschien begrijp ik niet goed wat je zoekt. Op Parelli tube staan zoveel filmpjes, dat ik me niet kan voorstellen dat je daar niets vindt wat geschikt zou zijn.

    Zoek bijvoorbeeld eens naar auditiefilmpjes. Daar staat ook altijd bij welk level het is, zodat je goed kunt zien wat je ongeveer moet kunnen als je een bepaald level hebt bereikt. Vind ik zelf altijd erg inspirerend.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  6. #6
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:online filmpje gezocht over Parelli NH

    Oh dat is een goeie ja van die auditiefilmpjes Daar had ik nog niet aan gedacht! Ik ga eens even rondneuzen..

  7. #7

    Re:online filmpje gezocht over Parelli NH

    Op het parellitube kanaal op youtube staan ook meerdelige interview met Pat waarin hij uitleg geeft over de levels etc. Dat is een zeer leuke introductie.
    EquusPondus Hippische sportoefentherapie: Houding van Ruiter en Paard
    Balance Coach, lessen, workshops, lezingen

  8. #8
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:online filmpje gezocht over Parelli NH

    Ik heb nu gekozen voor dit filmpje van Karen Rolf (veel mensen op stal zijn dressuur georiënteerd, dus denk dat dit ze wel aan zal spreken ) https://www.youtube.com/watch?v=lD7Wpfqd2Vg[/video]

    En deze van een show van Micheal Grohmann, omdat je daarin alle Savvy's ziet en ook wat meer speelmateriaal (en omdat ik binnenkort naar een demo van hem ga ) https://www.youtube.com/watch?v=C5iFtxzVRkQ[/video]

  9. #9
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    37
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:online filmpje gezocht over Parelli NH

    Kwijl!!
    die appaloosa is zooooo gaaf!

    Heb je het al aan iemand laten zien?

  10. #10
    Actief Forumlid aletta's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Arnhem/Veluwe
    Berichten
    1.947
    Dagboek Berichten
    10

    Re:online filmpje gezocht over Parelli NH

    toffe en leerzame filmpjes ja. altijd inspirerend!
    Leven is het meervoud van lef.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •