Wat hier nu van de bomen stort is nog groenig...niet knal grasgroen, maar meer de kleur van verlept gras....
Ik heb toch maar een stuk afgezet, daar valt zo veel!!!
Wat hier nu van de bomen stort is nog groenig...niet knal grasgroen, maar meer de kleur van verlept gras....
Ik heb toch maar een stuk afgezet, daar valt zo veel!!!
© M. Toonder:
Flip Flap Flutterij
Flut is Waai en Waai zijn wij
En als een Waai niet Flutten kan
Komt er nooit een Flutter van
Met de storm vorige week en de week daarvoor zijn er een hele hoop groene eikeltjes van de bomen gevallen
Buiten het land liggen er een hoop, in het land zie ik er geen een meer liggen, dus dat betekend dat ze allemaal op gegeten worden
Maar tot nu toe zijn de paarden er nog niet ziek van geweest, ik zie zelfs geen verandering. Wel heeft mijn paard een wat dikkere buik gekregen, dat zal wel van de koolhydraten komen dan... Das dan weer minder
Vorige week heeft wel een pony koliek gehad, die in dit land staat. Maar na onderzoek ((pony is in de kliniek geweest) bleek dat het om zand koliek ging...
Maarja, het blijft kiezen tussen meerdere kwaden..
We (ik en de eigenaar van de verzorgtinker) zijn wel aan het overwegen om hooinetten op te hangen aan de bomen of toch een hooikist in het land te zetten, om zo de verveling en het eten wan slechte dingen tegen te gaan.. Maar tot nu van de eikeltjes nog geen last gehad gelukkig...
Bij mij in het land staat hooi, ze hebben een paddock paradijs en 's avonds gaan ze van het land af (Fjord op land met graasmasker wegens IR) en hebben alleen het pad. Op 1 stuk pad valt niet zo veel en dat delen ze bovendien met zn 3tjes en overdag ruim ik wat weg. Maar in de bak ligt het vol, dus heb nu de halve bak afgezet waar de meeste eikels vallen. Ik zie wel dat ze er graag van eten...ze scharrelen eerst het stuk van de track leeg voor ze het land op lopen...vraatzuchtig stelletje!!
© M. Toonder:
Flip Flap Flutterij
Flut is Waai en Waai zijn wij
En als een Waai niet Flutten kan
Komt er nooit een Flutter van
hier gaan ze ook wel eens liever eikels zoeken dan hooi eten hoor
Hinnik!
Bladwijzers