Hier een hengst en een ruin, beide paints. Dit is een bewuste keuze omdat ik ze 'stabieler' vind
Hier een hengst en een ruin, beide paints. Dit is een bewuste keuze omdat ik ze 'stabieler' vind
Hier 3 merries. Bewuste keuze. Nu ik erover nadenk zijn al mijn beesten dames. Maar goed dat we een stoere boer in huis hebben
Oorspronkelijk Geplaatst door prebalia
Stop thinking, start feeling
Ik heb een merie ,toeval niet bij nagedacht, denk vaak had ik maar een ruin die zijn wat makkelijker op een bepaalde manier, maar aan de andere kant merk ik dat ik ook wel gehecht raak aan de eigenzinnigheid of zo van een merrie.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Hier nog een merrie, niet bewust maar zo is ze nou eenmaal geboren
Ik val voor ruinen en op de kat na is hier ook altijd alles mannelijk.
Intussen heb ik dus nu één ruin (sinds vorige week lol) en één hengst. Ruinen zijn stabieler idd en niet zo mieperig. Heb zelf al zo'n last van pms whahaha dat ik denk dat het een foute combi is als ik dan ook op een pmsje zou rijden . Mijn verzorgpony van oooooooit lang geleden was wel een merrie en daar heb ik zo ontzettend van genoten. Wellicht maakt het ook nog uit of ze ooit een veulen hebben gehad? Zij had dat wel en helemaal geen last van pms/mieperigheid. Ze schijnen liever te worden na een veulen.
Ik heb 2 ruinen, niet echt bij nagedacht of ik liever een hengst/ merrie/ ruin wilde.
dhPhotography: https://www.facebook.com/Dupas-Hanne...5935071/photos
Contacteer me voor meer info of neem een kijkje op mijn facebookpagina
Ik heb een ruin en een hengst aan gekruist.
Jauke is ruin, toendertijd maakte het geslacht me niet uit, ik kwam uiteindelijk met een jonge hengst thuis en met mijn kennis en kunde toendertijd was het wel zo wijs om hem te ruinen.
Llevado is nog hengst en toen ik hem aangeboden kreeg heb ik wel heel bewust gekozen, was het een merrie geweest had ik hem niet aangenomen. Ik heb in de loop der tijd gemerkt dat ik echt een ruinen/hengsten mens ben. Ik heb veel paarden in handen gehad ondertussen en met hengsten en ruinen heb ik vaak overduidelijk een grotere klik. Llevado is nu natuurlijk pas net een dik jaar, maar als het goed gaat dan mag hij hengst blijven. Dus daarom de keuze, hengst en ruin
www.amable.nl
Ons dagboek http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=24772.0
Jauke-llevado.hyves.nl
moon is een ruin, geen bewuste keuze, maar meestal heb ik meer met ruinen dan merries en Bij Elske is het net andersom.
"A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli
Ik heb een merrie. Ik heb eigenlijk over het algemeen meer meries verzorgt en zodoende beetje meer naar een merrie gaan kijken en daar was Loda. Zij is trouwens wel het 'extreemst' van wat ik heb meegemaakt. Als er iets niet zint bij deken opdoen begint ze te piepen of als iets prikt ofzo ook, of als ze ergens niet mee eens is.
Maar goed dat houdt leven in de brouwerij, dus ik vind het leuk .
note to self: change the mind, the body will follow.
En jijzelf dan? Ben wel nieuwsgierigOorspronkelijk Geplaatst door Marleenz
Ik heb twee ruinen. Ik heb de mannen tot 5 en 6 jaar als hengst gehouden maar toen toch gekozen voor een leven samen als ruin.
Ik ben echt een hengstenmens, vind ze fantastisch maar welzijn staat voorop en das lastig met een hengst.
@t prebalia
Ik heb eigenlijk altijd een voorkeur voor ruinen gehad maar ben verliefd geworden op een dame.
En met dame bedoel ik ook echt een dame met alles erop en eraan. Humeurtjes, hengstigheid, de "Ik ben een dame en ik wens zo benaderd te worden houding"
Maar vind dr geweldig!
Stop thinking, start feeling
Ik ben een echt merriemens.
Ruinen en ik; dat is nog nooit een perfect match gebleken.
Started!
Heb zelf een ruin en verzorg een merrie. Ben wel een echt hengsten/ruinen-mens denk ik. Heb ook wel bewust voor Pias gekozen, ook al was hij nog hengst en kon hij dat niet blijven. Ruinen zijn meestal wat opgeruimder van karakter, vind ik, wat stabieler, speelser en minder humeurig dan merries. Dat neemt niet weg dat mijn verzorgmerrie ook een lieve, lieve schat is.
Het moet gewoon klikken, dat is het allerbelangrijkste. Ik zou ook nooit voor een schimmel kiezen, maar heb die nu toch...
Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!
Bladwijzers