Een paar dagen geleden heb ik de video-camera in de hoek van de bak gezet. Helaas (of gelukkig?) vergeet ik altijd snel dat de camera er staat, dus we waren niet overal even goed in beeld. Maar ik heb wel wat stukjes eruit gehaald die hopelijk duidelijk genoeg zijn om feedback op te krijgen. Ik zou heel blij zijn met wat feedback op 1 of meerdere filmpjes.
Even wat achtergrond informatie. Ab en ik zijn een ongeveer twee maanden geleden met Parelli begonnen. Ab is ziek, dus we doen nu rustig aan. Zijn horsenality is LB-in. Ik ben nu bezig met overgangen maken zonder aan het touw te trekken (door mij en door Ab ). Voorheen werd het snel een touwtrekwedstrijd Verder wil ik graag beter worden met de circling game. Ik kon Ab niet longeren toen ik m net had (hij liep steeds weg ) en daarna heb ik het eigenlijk ook nooit meer geprobeerd. Nu voel ik me een beetje onzeker over de circling game, omdat ik het m wel graag meteen goed wil leren en niet zelf van alles verkeerd doen.
Ik hoop dat dit genoeg info is om feedback te kunnen geven. Ik heb zelf trouwens ook gereflecteerd op de filmpjes, dat staat in mijn dagboek. Ik zet het hier niet bij, omdat ik benieuwd ben of jullie dezelfde punten eruit halen als ik zelf. Wat voor mij nuttige feedback is, is horen wat er goed gaat (specifiek gedrag) en horen wat er niet goed gaat (en dan vooral wat ik zelf verkeerd doe), met daarbij aanwijzingen hoe ik dat beter kan doen. Dat laatste is voor mij vrij essentieel
De games staan in de volgorde waarin ik ze heb uitgevoerd:
Friendly Game
Point to point en achterwaarts (met pionnen)
Yoyo game vanuit zone 3
Circling game in stap
Bladwijzers