Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Hoe goede galop vragen ???

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Hoe goede galop vragen ???

Hallo

Staat er mischien een beetje vreemd, als ik Whoopie op de volte in de linkergalop vraag dan springt ze altijd overkruisd aan, dit deed ze al toen ik haar kreeg en ze nog geen last had van haar l-achterbeen.
    Inmiddels heeft ze last van haar l-achterbeen door een val.

Ik probeer dit te trainen, Margot lukt het af en toe wel door vooral haar achterbeen goed te activeren en op het juiste moment te vragen, mij lukt het eigenlijk gewoon niet.

Heeft er iemand toevallig een goed tip (niet onder het zadel)

Natuurlijk train ik haar achterbenen wel dmv zijgangen/overgangen e.d.

Bedankt voor meedenken.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    37

Re:Hoe goede galop vragen ???

doet ze dit ook aan de longe ?
    heb je haar been/rug/bekken al eens laten behandelen?

Hinnik!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja ik bedoel dus aan de longe , was niet helemaal duidelijk,onder het zadel lukt het ook niet.
    Ze krijgt regelmatig haar behandelingen (chiropracticur/massage e.d), maakt geen verschil, ze heeft een beperking het is extra moelijk voor haar maar ook een voorkeurshouding denk ik.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    37

ook op een recht stuk of een heel ruime bocht kan je ze niet verleiden tot een juiste galop?
    als dat al niet gaat, dan zou ik toch echt aan krachtoefeningen voor dat achterbeen denken hoor. veel achtjes en slaloms laten draven bv, balken lopen (eventueel opgehoogd), overgangen vragen,... zolang dat been niet mee kan, gaat ze het blijven ontwijken vrees ik.
    Hinnik!

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Train je al door op ongelijke grond te oefenen, balkjes laten lopen, kleine sprongetjes e.d.? Door op die manier galop te vragen worden ze zich meestal net iets meer bewust van de juiste beenzetting. Soms kan het ook weleens helpen door juist je paard wat harder in galop te vragen On Line. Ze springen dan soms vanzelf goed. Het is dan uiteraard wel van belang dat Whoopie de tijd krijgt om er zelf uit te komen zeg maar Maar is het nu nog steeds een lichamelijk probleem of meer een mentaal probleem? Of misschien allebei? Als het namelijk (ook) een mentaal probleem is, zou ik pas galop vragen op het moment dat je een goede mentale connectie hebt...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

En meegalopperen in de goede galop helpt dat ?

nicky sprong altijd verkeerd aan (linksom geloof ik) en door mee te hupsen in goede galop doet ze het nu altijd goed.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Komt me bekend voor, Janneke.

Kun je op de volte in draf zien of ze de voorhand of achterhand meer naar binnen heeft?
    Voor een goede galop (voor én achter in dezelfde galop) moet je paard recht kunnen lopen op de cirkel.
    Bij Shaf hielp het om hem recht te zetten (ala Karen Rohlf) en dan te laten aangalopperen.
    Niet dat het permanent helpt, want hij gaat soms na een half rondje en meestal bij een change of direction weer overkruist.

Balkjes op de cirkel helpen ook goed om de juiste galop te behouden (elk half rondje bijv) maar alleen als je paard gemakkelijk springt (en niet zoals een konijn, waarbij hij met 2 achterbenen tegelijk afzet en landt )
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    48

@ Janneke, zou TTeam helpen? ( paard zich meer bewust maken van haar lichaam)??

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken,mischien staat het toevallig ook nog wel op film.

Eveline ze heeft de neiging op de grote volte om naar buiten te hangen als het ware, de voorhand gaat dan denk ik meer naar buiten.
    hoe ik het in principe vraag is wel de karen Rolph methode, dus op een kleine cirkel meelopen, achterhand vragen goed onder te zetten zodat ze bijna een beetje schuin gaat ahw schouder naar buiten en dan hoofd redelijk hoog en vragen aan te springen.

Ik ben net begonnen met longeren met balkjes/sprongetje dit doet ze best netjes, dan corrigeer ik niet maar laat het haar zelf uitzoeken, na een sprongetje drukt ze vaak haar rug even weg (hoofd schiet wat omhoog), beide keren toen ik nadien een buiteritje maakte (rustig) viel mij op dat ze een paar keer door haar achterbeen knikte, dat doet ze anders eigenlijk nooit, het kan toeval zijn, maar ik denk dat het springen dan toch niet goed is voor haar lijf en dat ik haar beter balkjes laat lopen, dat doet ze met mooi ruggebruik.
    Ik zal volgende week ook eens overleggen met Karianne.

Marjolein, nee dat helpt niet bij haar.

Ik denk dat ik mijidd eerst meer moet richten op sterk maken van de achterhand.

@ Linda, de laatste tijd buiten probeer ik dat idd met opzet op te zoeken een onregelmatige ondergrond wel in stap hoor anders ligt ze zo op haar knieeen ben ik bang en ik op de grond Ook in draf aan de lijn doe ik dat nu best vaak, waar ik vroeger altijd heel voorzichtig was denk ik nu kijk maar waar je loopt en zie maar hoe je het oplost.Ik denk dat het mentale stuk grotendeels is opgelost, een tijd terug deed ze wel heel erg boos wanneer ik galop vroeg, nu doet ze het ook netjes een aantal ronden, als ze het niet doet dan heb ik toch vaak het idee dat het lijf niet helemaal wil.

T-team, heb ik een tijdje terug veel gedaan toen ze echt veel klachten had, ik heb er niet zo,n geduld voor, maar ik denk dat het zeker goed is voor de bewustwording, haar linkerachterbeen vergeet ze af en toe even, ook als ik l-achter een voetje vraag krijg ik vaak rechts, dat doet ze alleen bij dat been niet bij de anderen. Ze heeft vanuit de rug ook wat "uitval"richting haar been, het is niet zo erg maar het kan wel meespelen. Maar goed ze heeft het voor de val ook altijd gedaan. Toen was ze wel te corrigeren. Mischien oet ik die oefeningen even weer nakijken enkijken of het effect heeft.

Bedankt allemaal voor het nadenken.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Op dit filmpje zie je hoe ik het normaal geproken vraag, het is de bedoeling dat ze echt aanspringt.
    Maar dit is de rechterkant, ik heb alleen filmpjes van de rechterkant , hmm wat zegt dat :O

Groetjes Janneke

Gun jezelf

De moment dat ze net uit de bocht komt laten aanspringen aan de longe.
    Dan missen ze veel minder snel

Bladwijzers

Forum Rechten