Dilemma!!!
Borus staat nu op een manege waar hij zomers fulltime buitenstaat en helaas swinters stalarrest. Ik wil hier deze winter heel graag verandering in brengen, dus ik hou oren en ogen open en probeer voor het najaar een geschikte plek te vinden.
Vanmiddag zijn mn moeder en ik langs een boerderij geweest om te kijken voor een kitten (schatje joh ) Mijn moeder, zo gek als een deur, komt na een tijdje praten met de deur in huis vallen en vertelde die vrouw dat ik op zoek ben naar een weilandje voor mn pony.
Nou blijkt dat ze daar een shetlander hebben staan die ik als klein onschuldig meisje als verzorg cq knuffelpony had. Heel toevallig allemaal dus En het was heel leuk om haar weer te zien.
Die vrouw zou het met haar man erover hebben maar het leek haar en haar kinderen leuk als er een pony daar in het land zou komen te staan.
Het is alleen een stuk buiten het dorp. Voor mij ongeveer 4 km fietsen, goed te doen dus. Alleen heb ik daar geen bak, geen enkele uitrijmogelijkheid behalve een enge 80km/h weg en als ik naar de manege wil gaan, ben ik al stappend zeker drie kwartier onderweg. Zomers zou het een leuke plek zijn, maar hoe ga ik in de winter met Borus rijden etc? Ik zou in de buurt kunnen kijken of er een buitenbak is waar ik gebruik van mag maken tegen vergoeding.
Het is, betreft luxe, een flinke stap terug als je altijd een binnenbak tot je beschikking hebt gehad. Maar daanin tegen, die 4 maanden dat borus op de manege stond, heb ik zoveel frustratie doorgemaakt betreft het op stal staan. Het zou zo'n opluchting zijn om borus weer lekker in het land te hebben lopen voor altijd, kunnen voeren hoeveel je wilt (hooi van de grote stapel van de koeien natuurlijk) Vrijheid!
Er is geen schuilstal maar er is een weitje die helemaal omringt is met bomen en ook middenin staan bomen. Genoeg beschutting, ook voor de felle zon. Maar hij komt dan samen te staan met 1 shetmerrie terwijl hij nu in een leuke kudde ruinen staat.
Het waren wel hele aardige mensen met een hart voor dieren. Heel symphatiek.
Als we de kitten komen ophalen, zullen we het er nog even over hebben. Ze weet natuurlijk niet of uberhaupt haar man het wel ok vind. En de vergoeding zullen we het ook wel over hebben.
Zouden jullie het doen?
Bladwijzers