Heel misschien kan ik op korte termijn een shetlander merrie van iemand anders overnemen. Ze zoeken voor haar een goed tehuis, waar ze de rest van haar leven nog veel plezier kan hebben.
Het is een merrie van 17 jaar, en aangezien ik erg fan ben van shetlanders heeft mijn instructrice een balletje mijn richting opgegooid. Zij heeft het dier in kwestie ook al gekeurd, en ze dacht dat ze erg geschikt voor mij zou kunnen zijn. Zelf heb ik nog niet gekeken , aangezien ik zo iemand ben die dan geen nee meer kan zeggen . Mijn super-vriend is inmiddels ook 'om', en heeft al een groot stuk land gereserveerd .
Nu heb ik een paar vragen;
1) Hoeveel grond zou ik nodig hebben om de shet (+ uiteraard een gezelschap-shet ) het hele jaar buiten te kunnen houden. Ik wil graag een houten omheining maken en kan dus niet de weide verplaatsten.
2) het door mijn vriend gereserveerde stuk grond grenst aan onze achtertuin, is aan de oostzijde afgesloten door een 2m brede boomsingel met daarachter een stal en aan de zuidwestkant staat onze kapschuur. Aan de noordkant staat dus ons huis. Volgens mij aardig beschut dus. Heb ik dan nog een schuilstal nodig?
3) Iets anders is het gezelschap;ik heb een optie om een shet erbij te 'lenen'van een fokker hier uit de buurt. De keuze is er reuze , jong oud, merrie,ruin ze heeft van alles beschikbaar. Maarrrrr....ik heb wel eens gehoord dat je er ook schapen oid bij kunt zetten. Leek mij wat vreemd, maar wil het toch maar eens weten. Zijn er mensen die dit hebben?
Grtsls Caroline
Bladwijzers