Oorspronkelijk Geplaatst door
HeidiRickDennis
Hoe meer ik hier lees hoe onzekerder ik eerlijk gezegd word. Ik voer Rick iedere dag 500 gram muesli bij en hij staat 24/7 op het land. De reden waarom ik koos voor muesli is omdat ik dacht dat dat beter zou zijn dan biks, gevarieerder met meer vitaminen. In lang vervlogen tijden voerde ik mijn paard heel standaard pavo sportbrok omdat het "toen zo hoorde". Daarna ben ik vooral blind gegaan op wat mijn toenmalige SH voerde. Toen ik eenmaal bij mijn pleegmoeder op stal stond heb ik haar helemaal blindelings gevolgd en haalde ze voor oude bassie toen ook speciaal Muesli omdat hij geen biks meer kon kauwen (ja regelmatig tandartsbezoek gehad maar het mannetje was achtering de 30 uiteindelijk dus sja...dan mag je ook wel wat tandproblemen hebben).
Nu vraag ik me dus (net als Maris) af wat ik moet doen. Ze staan op de wei met voldoende gras maar niet heel veel variatie in soort geloof ik. Hij heeft een himalaya-liksteen voor extra mineralen en die gebruikt hij ook zo nu en dan. Verder eet hij rietstengels van langs de waterkant maar presteerd hij het ook om distels uit te proberen
die hij dan vervolgens gekauwd en al uitspuugt (duh...). Ik voer nu zo'n twee weken muesli bij en hij ziet er mooier uit. Doe ik het nu goed of niet??? ow ja, ruwvoer krijgen ze hier alleen in de winter heb ik begrepen. Weet nog helemaal niet wat de kwaliteit ervan is etc.
Bladwijzers