Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Avellana
Ik heb juist in het gymnastische heel veel aan de lessen van Piet. Het duurt alleen wel een paar lesjes voor je klaar bent hiervoor. Zelf combineer ik het met Parelli, veel naar buiten en met rechtrichten (ala Bent B, niet ala AdB) en die systemen vullen elkaar eigenlijk super aan. Ik vind Piet echt super, en zijn lessen zijn altijd heel inspirerend.
Je spreekt jezelf een beetje tegen Je geeft hierboven aan dat je combineert...Ik denk dat het de combi is, die het gymnastiserend maakt
Nee juist niet! Ik gebruik Parelli vooral voor de gehoorzaamheid en voor basisprincipes als wijken voor druk. Voor het gymnastiseren is het rechtrichten, maar vooral ook het lange lijnen werk. Ik doe veel zijgangen in stap en in draf aan de lange lijnen. Dit is al veel verder gevorderd dan het "gewone" rechtricht werk dat ik aan de hand met de merrie doe. Juist die zijgangen en het feit dat ze heel mooi draagt en verzamelt in draf aan de lange lijnen maken dit een perfecte gymnastiek. De lange lijnen zijn dan ook het meest gymnastiserend van mijn hele training.

Ik zie zelf de tegenstelling niet.