Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Het paard zoek mij, Klaus Ferdinand Hempfling

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Re:Het paard zoek mij, Klaus Ferdinand Hempfling

Ik heb het boek ook liggen, maar verder dan doorbladeren ben ik nog niet gekomen.
    Het ziet er in elk geval mooi uit.

Ikzelf vind het fijn om naar Hempfling te kijken en heb zijn eerdere boeken ook allemaal.
    Ik haal er voor mij bruikbare dingen uit, net als ik bij alles doe wat ik zie en lees.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Wat een prachtig boek! Ben er erg blij mee (kreeg het vandaag binnen) en zo snel doorbladerend nog interessant ook (voor wat ik graag wil weten).

Ik heb het nu een paar weken thuis en heb het voor de helft uit. Echt een super boek!!! Heel duidelijk alles uitgelegd zodat het voor iedereen te begrijpen en toe te passen is

Ik heb het boek al een tijdje, inmiddels al gelezen en uitgeleend. Ik vond het een fijn boek waar ik wel wat dingen uit kan halen.
    Dit boek en mijn dagje Denemarken (ben op de eerste dag van de compact schooling geweest) hebben er voor gezorgd dat ik nu een bewustere instelling heb; positief zijn, vertrouwen hebben; geen ´willen´, maar goed voorbereiden en doen. Dat is denk ik het meest waardevolle voor nu wat ik eruit heb gehaald. Natuurlijk staan er ook meer practische dingen in, zoals waar ga je staan/lopen als je begint met longeren. Maar daar heb je imo niks aan als de rest van je insteling gericht is op wat je niet wil, mislukking, machteloosheid etc.

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door laura1986

Dit boek en mijn dagje Denemarken (ben op de eerste dag van de compact schooling geweest) hebben er voor gezorgd dat ik nu een bewustere instelling heb; positief zijn, vertrouwen hebben; geen ´willen´, maar goed voorbereiden en doen.
    Is het niet juist goed om dingen te willen en dromen te hebben. Juist in de spirituele hoek lijkt me dat qua visualiseren enzo wel nodig en gewoon voorbereiden en doen vind ik ook een beetje vaag... Ik wil ook wel eens dingen waar ik toch echt niet voor kan gaan voorbereiden. Willen op zich drijft je juist om ergens naartoe te werken.

Maar dat terzijde (niet heel negatief beodeld hoor, als jij er wat uithaalt is dat natuurlijk positief, maar dat viel me op). Ik vind het bij hem echt jammer dat hij zo ontzettend is doorgeslagen in het maken van interessante zinnen. De dingen die hij vroeger zei daar zat echt wel wat in, meer bewust zijn van je energie en instelling ed, maar hij brengt het zo onnodig moelijk. En dat je dingen iets diepgaander wil beschrijven snap ik ook wel, maar ik vind het gewoon echt bewust overdreven interessant doenerij. Maar ach,ik vind het altijd leuk om te lezen en de zinnen die nog wel een kern van wijsheid bevatten ipv alleen maar moeilijke woorden haal ik er dan wel uit. En de plaatjes zijn altijd mooi, want met paarden omgaan dat kan hij wel.

Als je het zo ziet; ga je gang. Ik wordt er niet gelukkiger van Vind het een beetje lastig uitleggen zo, maar veel mensen zeggen ik wil dit en dat, en komen dan met ´smoesjes´ waarom het niet kan, en zijn er nogal passief in. Dan zit je jezelf toch in de weg? en dan heb je imo ook niks aan het willen, omdat je andere kansen gemakkelijk over het hoofd kunt zien.

(Ga nu eten, kom er later op terug)

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Ik ben zo dankbaar dat ik de technieken van Parelli nog beter begrijp als toen ik zijn vorige boeken las. De technieken kan hij niet/nauwelijks uitleggen. Maar wat een zegen dat ik die er nu uit kan filteren, en nog meer het gevoel heb dat hij iets in mij raakt.

Ik ken de reacties van de meeste mensen op Hempfling. Maar elke keer weer als ik hem zie, of als ik wat van hem lees, dan raakt dat iets extreem wezenlijks in me. Ik kan rustig zeggen dat weer veel overhoop gehaald is de laatste dagen, enkel door het lezen van dat boek. En als er iemand is waar ik een jaar lang in de buurt zou willen zijn om van te leren, dan is hij het wel.

En nee, ik begrijp het niet. Ik begrijp er rationeel geen bal van. Ik kan het ook niet uitleggen. Ik WEET het wel. Ik heb diep respect voor zijn pogingen om uit te leggen wat hij doet. Mijns inziens heeft hij het over dingen die niet uit te leggen zijn. Ik zou er nooit aan begonnen zijn.

Ik ben blij dat ik vanaf september intensieve improvisatie danslessen (gebaseerd op "release and Hawkins technique", verwant aan de technieken uit Centered Riding) ga volgen. En me nu aan het verdiepen ben in Chi Running. En Aikido achtergrond heb. En zijn verhalen over lichaamsbewustzijn, gecentreerd zijn, etc etc etc erg goed begrijp en fysiek ken. Ik ben erg benieuwd naar zijn Body Awareness Programma.

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Maar iets willen hoeft toch niet meteen te betekenen dat je smoesjes verzint waarom het niet kan? Soms heb je gewoon geen zin om er veel moeite voor te doen, of iets anders gaat voor en soms is iets gewoon echt niet mogelijk en soms ga je er wel achteraan. Willen op zich daar is toch niks mis mee, want niemand en ook jijzelf niet heeft er last van dat je soms iets wil waar je nikms mee doet terwijl dat wel zou kunnen. Dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg .

Ik wil zoveel dingen, maar soms is het ook beter om je erbij neer te leggen dat niet alles wat je wil kan en werkt aan de dingen die wel kunnen. Als ik achter alles aan meot wat ik wil... dan heb ik zeker geen rustig leven.

Fellor als je iets niet echt wil of niet graag genoeg: wil je het dan wel? Nou, niet echt dus..

Ik vind het daarom geheel niet bevorderlijk, omdat je zo een discrepantie aan het creëren bent tussen werkelijkheid en je hoofd (wat je zegt te willen, misschien wel wil maar mischien ook niet graag genoeg etc).

Betekent niet dat ik nooit denk ik wil zus of zo (ik zou genoeg kunnen bedenken), maar door me hiervan bewust te zijn zie ik wel dat het niet opschiet en kan ik voor een andere benadering kiezen.

Leg ik mn bevindingen duidelijk genoeg uit zo, voor jullie?

Actief Forumlid pjpankras's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Leeftijd
    49

Ik heb hem meegenomen op vakantie en heb hem bijna uit.
    Geweldig boek.. eerste gedeelte is puur psygologie.. het is niet zozeer een paard x doet b dus dan doe ik z boek.. het gaat meer om de denkwijze..
    schitterend boek.

Ik ga nu op zoek naar natuurlijk paardrijden.. die heb ik nog niet gelezen.. maar ben wel erg benieuwd.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten