Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Gereedschap

Gereedschap

Ik ben op zoek naar Hoefmessen van Dick...."dick ascot curved" http://www.pl-huftechnik.eu/epages/6...ts/301465-0001 moet het zijn.
    Het zijn erg fijne messen, maar ik kan ze hier in Nederland niet echt vinden, alleen in Duitsland, maar de verzendkosten zijn heelaas erg hoog, daarom ben ik op zoek naar deze messen in Nederland. Ik dacht, dat hier misschien iemand weet waar ik ze zou kunnen kopen?
    ....anders moet ik ze weer duur in Duitsland kopen
    www.ld-hoefverzorging.nl

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Re:Gereedschap

wat is het verschil in werking tussen de curved en de gewone? want de gewone hebben ze bij paardnatuurlijk...
    A lot of people talk to horses, not many listen

nou ja het is wat moeielijk uit te leggen...., ze tijn dus "curved" en je kunt op een ander manier bekappen en voor mij werkt het beter (jaren met "gewone messen" gewerkt), het mes volgt zeg maar de hoefvorm. Ik kan er preciezer mee werken
    www.ld-hoefverzorging.nl

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Kan Mustad, of die jongens uit Groningen, ehm Kerkhaert, ze niet leveren?

ah....kerckhaert ken ik nog niet (ken alleen werkman), maar het lijk dat ze de messen hebben...ik zou morgen meteen een mailtje sturen en vragen of ze ook aan de "priveepersonen" verkopen

dank je wel
    www.ld-hoefverzorging.nl

Paardnatuurlijk heeft ze, die heeft ook goedkopere messen die gebogen lopen, zelf geef ik de voorkeur aan de duurdere versie, omdat die net even wat scherper te maken is.

Koop in elk geval niet die links en rechts in één mesjes, die zijn echt rukkie. Daar sla je nog geen deuk mee in een pakje boter en die zijn ook niet scherp te slijpen.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

het lijkt zo te zijn dat ik de messen ook bij werkmann kan krijgen....hier koop ik ook altijd mijn raspen ...zij hebben de messen niet in hun assortiment, daarom dacht ik altijd, dat ze de messen dan ook gewoon niet hebben....mar blijkbaar kunnen ze de messen wel bestellen
    dank jullie wel voor de reacties
    www.ld-hoefverzorging.nl

Bladwijzers

Forum Rechten