Fjordenprobleempje
Ik riep altijd zo trots dat Borus een slanke fjord is (zelfs een beetje te slank geweest deze winter)... nah daar zien we nu niets van terug he...
Hij staat nu bijna 2 week fulltime op het land en nu al groeit ie dicht! Bij zn schoft ontstaan vetkussentjes en hij heeft een dikke bips gekregen.
Natuurlijk krijgt hij geen krachtvoer meer.
Ik ben naar de manegebeheerder gegaan om te vragen of Borus kon verhuizen naar een schralere wei met een paar andere dikkerts. Nee hoor, dat vond hij geen goed plan. Dan moest ik hem maar snachts binnen zetten... En inderdaad - er staan een paar paarden snachts binnen omdat ze anders te rond worden.
Ten eerste wil ik hem snachts niet op stal hebben staan - ik ben al lang blij dat hij eindelijk buiten staat. En ten tweede heb ik er simpelweg de tijd er niet voor om elke dag in de ochtend en avond te verplaatsen.
Ik kan ook niet met de anderen kortsluiten om om de beurt de paarden naar buiten te zetten omdat het best een stukje lopen is naar het land en de meesten durfen niet met meerdere paarden tegelijk die kant op te lopen.
Ik rij zo veel mogelijk om hem veel beweging te geven, maar hij is nog maar 4 dus ik hou het nog heel onschuldig dus met dat gehobbel van mij ga ik die kont er niet aftrainen.
Ik zit aan een graasmasker te denken, maar dat lijkt me ook zo frustrerend. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Bladwijzers