Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: hooinet, hoe sterk?

  1. #1

    hooinet, hoe sterk?

    Wij hebben sinds kort een hooinet met fijnere mazen over de ruif. Als ik het goed heb 4,5 cm, het is een vrij goedkoop geknoopt net en begint nu na een paar maanden helaas al wat grotere gaten te vertonen. Het idee bevalt verder goed, ze eten er langzamer uit (al kan het altijd nog langzamer, maar die oplossing hebben we nog niet gevonden), maar als we twee keer per jaar een nieuw net moeten aanschaffen is niet helemaal de bedoeling.

    Nu vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de netten van hooinet.nl of de vergelijkbare uit duitsland. Hoelang gaat jullie net al mee en is er al slijtage te zien? En hoe intensief wordt er uit gegeten?

  2. #2

    Re:hooinet, hoe sterk?

    Wij hebben er drie van deze http://www.heunetz.de/product_info.php?products_id=369 ....nu in het deerde jaar, maar ze hebben al best wel wat gaten (twee van de drie in elk geval). 'S winters eten ze de heele dag eruit en 'zomers worden er twee een beetje gebruikt. De gaten proberen wij altijd weer met soortgelijk touw dicht te maken......het lukt soms

    In het allgemeen ben ik er erg blij mee en een net kost 60 euro of zo iets, vandaar is het vind ik okay dat ze dan alleen maar drie of vier jaar goed meegaan.

    De gaten zijn bij ons trouwens onstaan omdat dat de paarden met de hoeven proberen meer hooi uit te halen ....zoals ik jou begrijp kan dat bij jou niet het geval zijn, toch? Dan is het misschien echt een niet zo goed net?
    www.ld-hoefverzorging.nl

  3. #3
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:hooinet, hoe sterk?

    Hier hooinetten van hooinet.nl, de grote die in de ruif buiten vast zit gaat nu voor de 2e jaar mee. Wordt dagelijk intensief gebruikt met graszaadhooi, niet het makkelijkste hooi om uit een net te eten. De netten voor binnen zijn kleiner, heb ik 3 van, gebruik ik alleen in de periode dat ze 's nachts binnen staan. Zijn ook nog allemaal heel. Ben er tevreden over. Zag op de karretjes van de tuinmannen ook een soort hooinet liggen, maar dat is van dat dunne spul. Dat lijkt me ten eerste niet sterk en ten tweede te scherp voor hun lippen. Daar moeten ze toch een flink deel van de dag mee over de mazen heen. Ben een tevreden hooinet.nl gebruiker.

  4. #4

    Re:hooinet, hoe sterk?

    De gaten ontstaan bij ons echt door het bijten van de paarden, we hebben er een paar fanatieke eters tussen. Het net is ook zeker geen sterk net en dat hadden we ook niet verwacht hoor, het was ook een stuk goedkoper dan die betere netten. Maar het was eerst maar eens proberen of die kleinere mazen wel bevielen, want daar was nog wat twijfel over.

    Nu is echter de vraag of die betere netten echt zoveel langer mee gaan als dat ze meer kosten zeg maar.

  5. #5
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:hooinet, hoe sterk?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door viola
    Nu is echter de vraag of die betere netten echt zoveel langer mee gaan als dat ze meer kosten zeg maar.
    Ik heb nooit goedkope gehad. Goedkoop is duurkoop zeggen ze wel, en dat is vaak maar al te waar.

  6. #6

    Re:hooinet, hoe sterk?

    wij gebruiken hooiruiven, vroeger is er ooit eens een pony in een hooinet vastgeraakt en we vinden het dus te gevaarlijk, op het weiland dat ze dan hooi krijgen leggen we het op de grond

  7. #7

    Re:hooinet, hoe sterk?

    Ik heb er 1 in duitsland besteld vorig jaar. Hij is nu een jaar oud dus, wordt intensief gebruikt door 3 ponys. Heb de kleinste mazen maat gekozen.
    Kleine beestjes kleine mondjes Tot nog toe geen gaten of slijtage oid. Hij hangt wel een stukje hoger van de grond zodat mochten ze erg fanatiek worden met de voetjes dat ze die moeite niet meteen nemen.
    ong een cm 30 35 boven de grond. Bij veel regen komt er wel een beetje rek in maar kan ook weer komen omdat ik op veen grond sta en de palen dan wat meer mee geven. Ze kunnen soms behoorlijk trekken om het hooi er uit te pulken het houdt ze in elk geval wel lang bezig.

    Eentje is er heel handig en maakt er telkens een tuutje van waar hij de sprieten rustig uit trekt. Dan hoeft hij niet zo hard te pulken als de andere doen.

    ik heb juist voor deze gekozen omdat ik weet dat de aanhangwagen netten en zo minder sterk zijn, werkt wel om iets af te schermen voor het afwaaien maar niet tegen fanatieke paardentanden. Soms is prijs en kwaliteit een afweging. Ook is het ene paard feller dan de andere met pulken.
    Het zou dus best kunnen dat het bij een groot aantal mensen wel lang meegaat en bij andere weer niet.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •