Ik merk dat ik aan het stoeien ben met mijn houding. Ik ben nu met schouderbinnen en buiten bezig en dan voel ik goed dat ik op de korte kant van het paard in de buiging mijn zitknobbels meer druk geven. Maar is dit altijd zo?
Want toen dacht ik weer over dat plaatje wat linda P. altijd geeft over de galop. Welke arm kun je het beste vooruit bewegen als welke schouder zakt?
Toen was ik dus aan het visualiseren...als ik rechtsom ga en ik wil de rechtergalop en ik zpou dat dus zelf moeten doen dan gaat mijn rechterarm het beste vooruit als die schouder omhoog staat en ik dus veel ruimte kan maken naar voren, maar...dan heb ik dus druk op mijn linker zitknobbel en druk ik Diesel voor mijn gevoel in een banaan naar buiten zeg maar..
Is dat de bedoeling en snapt er iemand wat ik bedoel?
Als ik nogsteeds rechtsom ga, zou ik in de bochten in stap en draf mijn binnenbeen lang moeten hebben en dus meer druk op mijn rechter zitknobbel en Diesel zou dan theroretisch zijn buiging zo hebben dat rechts zijn korte kant word en links strekt. En dus helemaal andersom dan in de galop .....toch????
Bladwijzers