Sorry en ik zeg dit niet om je op stang te jagen of om olie op het vuur te gooien maar mijn dochter van nu 3 ging ook al mee naar de paarden toen ze 2 was. Ik wees aan waar ze moest blijven staan en deed dat dan ook keurig eerlijk gezegd. Het is een heel ondernemend meisje en dat was ze toen ook al maar toch bleef ze keurig netjes waar ik haar had geparkeerd. Bij ons zijn er altijd hele duidelijke regels met duidelijk aangegeven waar ze wel en waar ze niet mogen komen. Gelukkig luisteren ze daar goed naar want anders mochten ze niet meer mee naar de paarden omdat ik dat risico niet wil nemen. Ze komen dus ook nooit in de wei of bak of stal zonder dat ze daar toestemming voor hebben. Er wordt zelfs netjes gevraagd of ze mogen aaien. Het idee van jouw safezones zijn dus niet geheel safezones als daar paarden bij kunnen komen. Een safezone is m.i. een zone waar je kind veilig staat zonder dat een paard lichamelijk contact kan maken.
Wellicht is dit een oplossing: geloof dat jullie in de gelukkige omstandigheid zijn dat jullie daar zelf het nodige kunnen maken, misschien dat jullie dan daar wel een appart Megan-hoekje kunnen maken waar ze veilig kan spelen zonder zomaar ergens uit te klauteren of iets dergelijks terwijl jullie doen wat jullie moeten doen. Het is maar een idee.
Bladwijzers