Hallo allemaal,
Ik ben weer een nieuw obstakel tegen gekomen. Of eigenlijk een oud obstakel dat nu maar eens overwonnen moet worden..
Omdat ik een tijd geen zadel meer had heb ik super veel op de grond gedaan. Dat ging echt heerlijk en nu ik eindelijk m'n nieuwe zadel heb (yay) wil ik het rijden natuurlijk ook weer op gaan pakken.
Toen m'n zadel er nog niet was heb ik wel wat zonder zadel rondgehobbeld en toen ging opstappen best heel goed. Lang geoefend met krukje en later zelfs springen (lees: lomp klimmen vanaf een balkje op de grond)
Nu met zadel begint het hele gedraai en weggeloop weer opnieuw. nou snap ik tijd en geduld, want het is toch weer nieuw en een heeeel ander zadel dan ervoor. Maar ze lijkt zo boos te worden als ik het zadel tevoorschijn haalZelfs als ik er de halve middag voor uittrek en begin met het dekje, totdat dat relaxed is en dan zadel en dan singel enzo. Ook al meerdere malen alleen het opzadelen, zonder rijden als doel.
Als er dan zo'n dag is dat het soepel en relaxed gaat, en ik besluit om er eens op te klimmen bijt ze naar de teugels als de neus van mn schoen alleen maar naar de beugel wijst.
Nu dacht ik, misshcien pijn aan de singel ofzo, maar kan er vanaf de grond gewoon aan trekken en mn hand eronder door halen zonder daar enige reactie op te krijgen. (ook bontje, andere singel etc helpt niet)
Nou het verhaal word altijd weer langer dan bedoelt. in het kort hier mijn vraag.. Waarom bijt ze naar de teugels en beter nog, hoe kan ik dit oplossen? Ik meot eerlijk toegeven dat mijn mentaliteit soms nog neit helemaal goed is. Ik hou er niet van om in de bak te rijden maar wil zo'n jong paardje eerst wat beter aan de hulpen hebben voor we naar buiten kunnen. Zou mijn gedachte zoveel invloed hebben, dat zij het ook niet meer leuk vind?
Alvast bedankt!![]()
Bladwijzers