Fijn dat het weer beter gaat!
Fijn dat het weer beter gaat!
Hey Marja Ben echt blij voor je dat Atli zo goed opknapt. Het is ook zo'n dondersteen, daar moet je wel voor vallen.
Geef hem maar een van mij en zeg hem maar dat ik niet meer wil hebben dat ie jou zo laat schrikken.
Kan me goed voorstellen dat je nek zo vast is gaan zitten door die stress. geniet maar weer lekker van je twee kanjers, dan kan je weer wat ontspannen.
(ik weet al wat ik mijn collega ga geven: een tegoedbon voor de kartbaan in Berghem. Hij is gek op karten...)
Engelen bestaan , alleen hebben ze soms geen vleugels en noemen we ze vrienden.
Nou, hij heeft me dus wéér laten schrikken!
Ik was vanmiddag nog geen 5 minuten thuis, belt mijn weidegenootje: kom maar weer terug, Atli gaat de hele tijd liggen en naar zijn buik happen.
Dus ik weer terug, en hij was inderdaad niet goed. Ik heb het heel even aangekeken maar hij had duidelijk aanvallen van pijn. Hij had gelukkig nog wel darmgeluiden en liep niet te zweten, zoals afgelopen maandag. Maar ik durfde het niet langer af te wachten, dus ik heb maar weer de DA gebeld. Die zei dat het idd niet zo heel ernstig was (nog), maar hij heeft hem wel een spuit buscopan gegeven. Hij dacht dat ik het gras toch te snel had opgebouwd (hij heeft er vandaag weer wat langer op gestaan; hij mocht immers na 4 dagen weer zijn normale rantsoen) en dat de darmen daar wat kramperig op hadden gereageerd. Tenslotte zit daar nog steeds een hele berg zand in die er nog uit moet.
De spuit hielp gelukkig wel; na een half uur zag hij er weer normaal uit.
Ik heb toen maar weer een stukje voor Atli afgezet in de bak, zodat ik zijn mest in de gaten kan houden.
Toen effe naar huis om zelf te eten, en vervolgens weer terug. Gelukkig zag hij er nog steeds goed uit en kon ik hem zijn hooi geven, wat hij goed opat.
En nu ben ik dus weer thuis... helemaal op.
Poeh zeg, dat beest moest me toch maar niet vaker zo laten schrikken!!!
Morgen ga ik beginnen met de zandkuur.
Hij mag nu gelukkig wel gewoon hooi eten, maar even een paar dagen niet op het gras en daarna heel voorzichtig opbouwen, en alleen in lang gras zodat hij daarmee geen zand binnen kan krijgen. En dat dan dus ook weer niet te lang, anders wordt hij te dik of hoefbevangen of anderszins ellendig.
Sjonge.
Wat een gedoe!
Arme pony...
(Goed idee Petra! Zal hij vast leuk vinden!)
Pffft lekker dan, zo'n dag! Beterschap weer voor Atli!
Slopend he, als je je toch zorgen maakt om je kanjer?
May the horse be with you!
Tjee, wat een dondersteen. Weer laten schrikken. Je kan beter een keer te vaak de DA bellen, dan te weinig. Ben erg blij dat het nu niets ernstigs was. voor de schrik.
Ja, echt wel slopend, ben kapot nu! Bahbah.
En ik weet niet of ik de DA voor niets heb laten komen; afgelopen maandag begon het ook zo en een paar uur later had hij koud zweet en helemaal geen darmgeluiden meer... Nu waren we er supersnel bij en was het dus (nog?) niet zo ernstig...
Hopelijk ben ik nu moe genoeg om goed te kunnen slapen.
En dan morgenvroeg weer naar Atli!
He wat een pech met Atli Wel gelukkig dat je er zo snel bij was!
En hopelijk kan je vannacht lekker een beetje uitrusten..
Ik heb de halve nacht over Atli gedroomd...
Hopelijk waren mijn dromen niet echt en zie ik hem zometeen in blakende gezondheid in de bak staan!
Altijd plezier met mijn lieve Lazir!
Heb net een sms van de SH gehad dat het goed gaat.
Ga zo kijken, als ik voldoende energie heb verzameld...
Dan ook maar meteen voor jouw SH. Fijn dat hij zo'n rekening met je houdt.
Oh wat een gedoe voor jullie. Atli zal er ook helemaal niet blij mee zijn.
Maar gelukkig is alles gewoon goed nu.
Atli is er inderdaad helemaal niet blij mee. Vooral niet dat de andere pony's 's morgens wel op de wei mogen, en hij niet.
Maar nu staan ze weer lekker naast elkaar.
Hij zag er weer prima uit en had weer praatjes.
Maar nu ben ik uitgeteld.
Ik ga zo maar eens even lekker mijn bedje in!
Tank maar eens lekker wat energie bij. Kan me voorstellen dat die nu erg laag is.
Bladwijzers