Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 94

Topic: Atli met koliek in de kliniek!

  1. #61
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    In een ver en grijs verleden heb ik Atli wel eens Sandgard gegeven en zo te zien is dat bijna hetzelfde als dat spul van de Agradi, en dat at hij gewoon. Lekkere muesli er doorheen en dan wil hij vast wel!

    (Bovendien heeft hij - tegen de tijd dat hij het mag hebben - zo lang op rantsoen gestaan dat hij vast wel heeeeeel veel zin heeft in muesli! )

  2. #62
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007
    Locatie
    Noordoostpolder
    Berichten
    846

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja

    Hier: http://shop.naturalhorsetrainer.nl/c...le.pl?item=159

    Hoe gaat het nu met Morris? Is hij weer helemaal de oude of kun je nog merken dat hij vorige week zo ziek is geweest? En in welke kliniek ben je geweest met hem?
    Bedankt voor de link!
    Toen ik hem maandag ophaalde uit Emmeloord schrok ik wel. Hij was echt heel timide, reageerde niet echt op mij, wat ik wel verwacht had. Zijn ogen waren ook dof. Bovendien lag hij.
    Maar goed, volgens de arts was hij al een stuk levendiger dan toen hij binnengebracht werd, en konden ze niets extra's meer voor hem doen. En ik denk ook dat je in je eigen vertrouwde omgeving sneller herstelt dan ergens anders. Zeker als dat een box is wat je niet gewend bent. Hij stond toen op 2/3 rantsoen en geadviseerd werd nog 4 weken dagelijks met lijnzaad of psyllium door te gaan.
    Dus meegenomen, apart gezet om de mest in de gaten te houden en te kunnen kijken hoe en hoeveel hij at. De eerste dag was hij nog erg tam, at erg langzaam maar eigenlijk knapte hij per dagdeel op. Nu is hij qua gedrag en eten wel ongeveer de oude. Zijn mest is sinds vandaag weer goed. Hij is wel behoorlijk ingevallen. Ik denk dat ik hem dit weekend weer een paar uurtjes bij de anderen ga zetten, kijken hoe hij het doet. Hij wil nu al wel graag erbij, maar ik wil graag dat hij nog even alleen kan eten.
    Ik denk wel dat het lichaam een behoorlijke dreun heeft gehad, dus voorlopig blijft hij op rust en krijgt hij tijd om zijn oude plekje in de kudde weer te veroveren.

  3. #63
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007
    Locatie
    Noordoostpolder
    Berichten
    846

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door senta
    Nog even over dat handje rauwe lijnzaad, ik had ook gehoord dat ze dat doen in Utrecht maar een jaar terug hoorde ik dat ze daar op terug gekomen waren. Maar nu begrijp ik dat ze dat toch nog doen van Marion?
    Nou ja, ik hoorde dat in Emmeloord. Ik weet natuurlijk niet of deze info up to date is.... Jeetje, zo ga je aan alles wat je hoort twijfelen.

  4. #64
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Jee Morris heeft dan echt een flinke klap gehad zeg! Wel fijn dat hij langzaamaan toch wel weer goed opknapt.
    En ook bij Ab duurde het allemaal al zo lang.
    Dan valt het met Atli denk ik nog wel mee allemaal; die had vandaag praatjes zat!
    Hij is wel een beetje ingevallen (25 kilo lichter; ik heb hem daar gewogen) maar ja, er zit natuurlijk ook niet veel voer meer in die darmen dus dat is niet zo gek en daar maak ik me ook niet zo'n zorgen over. Zeker niet gezien de flinke eetlust die hij nu heeft.

    Dat van dat handje lijnzaad werd mij ook verteld en ik wist het ook al wel: er zit blauwzuur in lijnzaad en dat is giftig, maar niet in kleine hoeveelheden (een handje dus). Als er meer van wilt voeren, moet je het wel koken om het blauwzuur onschadelijk te maken.

  5. #65

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Wat een schrik Marja, maar fijn dat Atli weer lekker thuis is nu en zich weer beter voelt.

    Ik bestel de flohsamenschalen bij www.Makana.de , dit is de voordeligste die ik tot nu toe heb gevonden.

  6. #66
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Oh Morris ook al!
    Bah zeg, enge verhalen altijd!

    Gelukkig gaan ze allbei weer fijn de goede kant op.
    Started!

  7. #67
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Delphi
    Ik bestel de flohsamenschalen bij www.Makana.de , dit is de voordeligste die ik tot nu toe heb gevonden.
    Dank voor de tip, dat is nog een stukje goedkoper dan bij de Agradi (waar ik zojuist besteld heb), zeker als je het in grotere hoeveelheden aanschaft!
    Wat ik alleen niet duidelijk vind: er staat dat het voor 90% uit psyllium bestaat. Wat is dan die andere 10%?
    En staat er op de zak hoe je het moet geven (hoeveel)?

  8. #68
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Nou, het gaat goed met Atli hoor! Je merkt niks meer aan hem, behalve dan dat hij wat aan de schrale kant is nu, en dat zijn staart wel errug glimmend en glad is (van de paraffine). Hij kijkt weer lekker brutaal uit zijn ogen en lijkt verder weer helemaal zijn oude zelf te zijn! Hij is vanochtend 2 uurtjes op de wei geweest en vanaf nu staat hij weer gewoon bij de rest. Dat betekent: de rest van de dag in de bak met (gerantsoeneerd) hooi, en vanaf morgenochtend weer mee de wei op (uur of 4). Hij keek errug tevreden toen hij weer bij de andere paarden mocht! Hij stond er wel naast hoor (draadje ertussen), maar dat is toch niet hetzelfde als écht samen.

    Fijn!!!!!
    Ik ben blij dat mijn maatje het zo goed doet!
    Morgen of maandag ga ik heel rustig aan weer wat met hem doen, volgens mij heeft hij daar wel weer zin in. Beetje wandelen en misschien een beetje grondwerk. Eens kijken wat hij aanbiedt.

  9. #69

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Gelukkig dat het zo goed is afgelopen!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  10. #70

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Fijn fijn fijn dat Ali zo goed opknapt!

    May the horse be with you!

  11. #71
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Fijn dat het weer veel beter gaat met Atli!

    Ik had even een vraagje over dat Psyllium/sandclear. Als je al andere voedingssupplementen geeft (opkikker geef ik nu bijvoorbeeld) kan je dan ook nog psyllium erbij geven of is het wel beter als je het erna geeft (ik vroeg het me af omdat sommige mensen in dit topic het redelijk vaak geven en het dan misschien wel samen gaat met andere supplementen)?
    note to self: change the mind, the body will follow.

  12. #72
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Waarom denk je dat je het niet samen zou kunnen geven?
    De psyllium moet je door het gewone voer mengen, het lijkt me niet dat het van invloed is op de opname van vitaminen/mineralen uit je voer, danwel supplement.
    Denk ik.

  13. #73
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Nou, daar zat ik over na te denken (gewoon nieuwsgierig) omdat het natuurlijk wel een sterk middel is en een supplement bepaalde stoffen bevatten die misschien eventueel niet samen gegeven kunnen worden(net zoals dat je met antibiotia moet uitkijken als je al andere medicijnen neemt ofzo), maar aan de andere kant is dat wat jij, Marja, zegt ook logisch natuurlijk dat het niet hoeft te hinderen.

    Denk dat het het laatste is hoor trouwens .
    note to self: change the mind, the body will follow.

  14. #74
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Ja, maar ik denk dat je psyllium niet echt als supplement moet zien. Volgens mij bevat het ook geen of nauwelijks voedingsstoffen; de werking berust op het feit dat het slijmerig wordt en opzwelt, waardoor het de darmwerking stimuleert en zand aan zich kan binden zodat het er beter uitgewerkt kan worden.

  15. #75
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Atli met koliek in de kliniek!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Nou, het gaat goed met Atli hoor! Je merkt niks meer aan hem,
    Fijn Marja Toch altijd schrikken dit soort dingen.

Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •