Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: op zoek naar de perfecte mestvork

  1. #1
    Forumlid
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Belgie
    Leeftijd
    61
    Berichten
    16

    op zoek naar de perfecte mestvork

    heeft er iemand ervaring met een mestvork
    die goed is om mest te scheppen in het lange gras?
    Eentje die niet direct breekt of te grof is of te fijn is,kortom
    de perfecte mestvork.En waar is die dan evt.te koop?



  2. #2
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:op zoek naar de perfecte mestvork

    Lang gras en mest... geen ideale combinatie.
    Ik vind dan een mestboy het meest handige. Jeweetwel; zo'n kort harkje en een bakje.
    Started!

  3. #3
    Actief Forumlid marloes1987's Avatar
    Aangemeld
    May 2009
    Locatie
    Wageningen
    Berichten
    164

    Re:op zoek naar de perfecte mestvork

    Wij hebben inderdaad zo'n mestvork (volgens mij bij de Welkoop gekocht, maar zeker weet ik het niet). De vork zelf is van stevig plastic. Het grote nadeel is dat het in het lange gras een soort hefboom richting jou gezicht wordt, dus ik vind hem niet ideaal. Sowieso krijg je de mest bijna niet uit het lange gras. Bovendien blijft hij achter elk klein polletje gras hangen waardoor echt goed scheppen onmogelijk wordt. Over het algemeen moeten wij alsnog de mest met onze schoen op de mestvork schuiven.
    Het afbreken valt ook tegen, dat gaat vrij snel.
    Eigenlijk is hij alleen goed als je een droge, vrij egale wei hebt. In andere gevallen zou ik inderdaad voor een mestboy gaan.

  4. #4
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:op zoek naar de perfecte mestvork

    Ik gebruik een gegalvaniseerd speelgoedbladharkje in combinatie met de bak van de mestboy. Met het harkje dat bij de mestboy hoort kan ik niet uit de voeten (euhhh handen ), het is me te zwaar en onhandig. Ik krijg er pijn in mijn handen van. Het bladharkje dat ik nu heb gaat al een half jaar mee en wordt dagelijks gebruikt, dus dat valt niet tegen voor de 5,5 euro die het gekost heeft.

    Maar in echt lang gras gaat het ook lastig hoor, ik denk dat je mest gewoon nooit echt handig uit lang gras kunt halen.

  5. #5
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re:op zoek naar de perfecte mestvork

    Hier ook met een mestboy in het gras. Ik vind het vele malen beter en gemakkelijker werken.
    Die mestvorken van plastic breken de tanden vanaf in het gras en de metalen variant hiervan vind ik te zwaar.

  6. #6

    Re:op zoek naar de perfecte mestvork

    Wij hebben de multi-mestvork van de paardendrogist, wij halen op 4 ha grond al het mest ermee weg, we hebben inmiddels al 3 van deze vorken. Het is een lichtere vork die goed gebruikt kan worden in het hoge gras, uiteraard gaat het in kort gras stukken beter.
    Is wel een dure maar een zeer goede vork.

    Multi-mestvork
    Een zeer praktische en duurzame vork voor gebruik bij alle soorten bodembekkers: hennep, stro, gehakseld stro, houtkrullen en zaagsel. Een professionele mestvork van topkwaliteit! Verkrijgbaar met een houten steel en tevens inn een superlichte uitvoering met een steel van fiberglas.

  7. #7
    Actief Forumlid Plurkje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    The North!
    Berichten
    563

    Re:op zoek naar de perfecte mestvork

    mestboy-fan hier. Ik neem hem zelfs speciaal van thuis mee, omdat -ie op stal niet tot de keuze-opties behoort. Zo makkelijk, ook omdat je meerdere hopen in het bakje kwijt kan, waardoor je niet continu naar de kruiwagen hoeft te draaien.

    Van achter kijk je de koe in z'n kont

  8. #8
    Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    623

    Re:op zoek naar de perfecte mestvork

    Naar die multi zal ik eens kijken!
    Onze mestvorken zijn altijd met een jaar overleden (mestboy) Nieuw harkje kost maar een 10tje dus dat valt mee.
    Vind allen het niet verstelbare harkje fijn van de mestboy. Degene die wel te verstellen is, is me veel te zwaar!

  9. #9
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:op zoek naar de perfecte mestvork

    Ik gebruik eigenlijk een gewone hark, en gewone schep.
    En dat werkt prima. Natuurlijk op vlakke ondergrond makkelijker dan in hoog gras, maar ook dat gaat prima.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  10. #10
    vief
    Guest

    Re:op zoek naar de perfecte mestvork

    wij gebruiken de reif (een hooihark om het hooi met de hand te keren).
    daarmee kun je de mest er uittikken, dus niet zwaar gaan harken maar er achter zetten en de mest omhoog naar je toe trekken...even een handigheidje...maar dat is zoveel handiger dan met een bladhark of mestvork of wat dan ook...ik doe niet anders meer dan met de reif en platte schop erbij.

  11. #11

    Re:op zoek naar de perfecte mestvork

    Ik gebruik een sneeuwschep. Hiermee kun je al de poep uit het gras 'harken' en dan op de sneeuwschep hupsen. 'Vroeger' deed ik het ook met de sneeuwschep maar dan met een (met een hele korte steel eraan, zoals die van mestboy) schoffel om de mest op de sneeuwschep te scheppen. Maar nu zwiep ik de mest er gewoon op.

    Bij een mestvork breken de tanden af, blijven de tanden in het hoge gras haken en valt er soms mest tussen de tanden door. Het harkje van de mestboy vind ik ontzettend onhandig. De mestboy bak zelf ook trouwens, die is best zwaar nog en moeilijker mee te slepen door de wei.


  12. #12
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:op zoek naar de perfecte mestvork

    ik heb sinds deze week een metalen mestvork met houten steel. Niet te zwaar, maar hij werkt super. Het is zoéén met 6 tanden.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •