Ik ben heel benieuwd welke erkende opleidingen rondom paarden er zijn (in nederland) in de NH richting:
Osteopatie http://www.icreo.com/Nederl/welkom.htm
Fythoterapie
Parelli www.parelli.com
wie o wie vult aan, liefst met website erbij......
Ik ben heel benieuwd welke erkende opleidingen rondom paarden er zijn (in nederland) in de NH richting:
Osteopatie http://www.icreo.com/Nederl/welkom.htm
Fythoterapie
Parelli www.parelli.com
wie o wie vult aan, liefst met website erbij......
PARELLI fan!
PARELLI fan!
Wat hebben osteopathie en fytotherapie met NH te maken?
Ik denk dat ERKEND en NH lastig samen zullen gaan.
Erkend door wie? Door de overheid? Door de KNHS? De meeste opleidingen zijn privé opleidingen en zo goed of slecht als je ze zelf vind.... Niemand controleert nl. het niveau, de inhoud of de docenten.
Er zijn alleen enkele traditionele paarden (of deels paarden) opleidingen 'erkend' door de overheid (m.a.w. daarvoor geldt de studiefinanciering en een erkend diploma met bijbehorende titel).
@ marja Ik bedoel met NH bv niet de opleiding hoefsmederij, paardenhouderij in durne ect....
PARELLI fan!
Het gaat me niet om de mogelijkheid tot studiefinanciering maar meer om de profecionaliteit (dus kennis en kunde) die ik zoek in een opleidingOorspronkelijk Geplaatst door Nacino
PARELLI fan!
Maar wat zou je dan graag willen doen?
Paarden leren trainen?
Les willen leren geven?
Paardengedragstherapeut worden?
Of meer iets op het gebied van gezondheid, zoals bekappen, natuurgeneeskunde, osteopathie...???
Je stelt je vraag nogal ruim en plaatst hem onder de verkeerde paraplu.
Zoals ik al schreef, heeft NH niet zoveel te maken met de opleidingen die jij in je eerste postje noemde.
Dus het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nu graag wilt weten.![]()
op het Helicon College (www.helicon.nl) geven ze diverse opleidingen rondom paarden...
een dag zonder paard is een dag niet geleefd
Op het VanHall zijn ook 2 paardenopleidingen; Equine, Leisure and Sports en Equine Business and Economics.
Ik heb zelf de HBO-Verpleegkunde gedaan en ben fanatiek bezig met het parelli programma... dus ik ben gewoon benieuwd welke mogelijkheden er zijn om al mijn kennis eventueel te kunnen samenvoegen... het was echt een orienterende vraag dus alle tips zijn welkomOorspronkelijk Geplaatst door Marja
PARELLI fan!
Al je kennis samenvoegen is denk ik iets wat je zelf moet doen. Opleidingen hebben volgens mij toch altijd een bepaalde focus op een gebied. Wij kunnen wel allerlei opleidingen gaan noemen, maar een beetje specifiekere info zou ik in ieder geval wel fijn vinden. Ik vind het een verschil in opleidingen of je meer richting de gezondheid van het paard wil of bijvoorbeeld richting coaching van mensen met behulp van paarden.
Ik denk eveneens dat 'erkend' een ruim begrip is, want erkend door wie? Zou je anders meer en specifieker willen vertellen over wat je zoekt in een opleiding?
Oorspronkelijk Geplaatst door alytuiere
PARELLI fan!
Sorry, maar je vraag blijft me toch echt te algemeen en vrijblijvend.
Als je nog helemaal geen idee hebt of je je meer bezig wilt houden met de gezondheid van paarden, of met hun training, of met hun huisvesting, of dat je je juist meer bezig wilt houden met de eigenaar (bv. als instructeur, of coach, of wil je met gehandicapten werken), dan is je vraag wel héél erg breed.
Dan zou ik zeggen: ga eens lekker googelen en bedenk eerst eens een béétje in welke richting je het wilt zoeken.![]()
Volgens mij wil hij niet iets voor zichzelf, zoals de eerste paar berichten doen vermoeden, maar een groot overzicht van alle opleidingen met paarden die er zijn. Als ik dit laatste bericht tenminste goed heb begrepen:
Zoals ik al probeerde duidelijk te maken heb ik nog helemaal geen idee... ik las een topic over een lijst met bekappers die ze per provincie wilden opzetten, toen dacht ik goh zoiets zou ook wel mooi zijn voor opleidingen die er zijn mbt paarden... ik heb het nu zo duidelijk mogelijk verwoord
Bladwijzers