Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Welke opleidingen rondom paarden zijn er bij jullie bekend?

Forumlid fstender's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007

Welke opleidingen rondom paarden zijn er bij jullie bekend?

Ik ben heel benieuwd welke erkende opleidingen rondom paarden er zijn (in nederland) in de NH richting:

Osteopatie http://www.icreo.com/Nederl/welkom.htm
    Fythoterapie
    Parelli www.parelli.com

wie o wie vult aan, liefst met website erbij......
    PARELLI fan!

Aangemeld
    Jul 2007

Re:Welke opleidingen rondom paarden zijn er bij jullie bekend?

PARELLI fan!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Wat hebben osteopathie en fytotherapie met NH te maken?

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik denk dat ERKEND en NH lastig samen zullen gaan.

Erkend door wie? Door de overheid? Door de KNHS? De meeste opleidingen zijn privé opleidingen en zo goed of slecht als je ze zelf vind.... Niemand controleert nl. het niveau, de inhoud of de docenten.

Er zijn alleen enkele traditionele paarden (of deels paarden) opleidingen 'erkend' door de overheid (m.a.w. daarvoor geldt de studiefinanciering en een erkend diploma met bijbehorende titel).

Aangemeld
    Jul 2007

@ marja Ik bedoel met NH bv niet de opleiding hoefsmederij, paardenhouderij in durne ect....
    PARELLI fan!

Aangemeld
    Jul 2007

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Ik denk dat ERKEND en NH lastig samen zullen gaan.

Erkend door wie? Door de overheid? Door de KNHS? De meeste opleidingen zijn privé opleidingen en zo goed of slecht als je ze zelf vind.... Niemand controleert nl. het niveau, de inhoud of de docenten.

Er zijn alleen enkele traditionele paarden (of deels paarden) opleidingen 'erkend' door de overheid (m.a.w. daarvoor geldt de studiefinanciering en een erkend diploma met bijbehorende titel).
    Het gaat me niet om de mogelijkheid tot studiefinanciering maar meer om de profecionaliteit (dus kennis en kunde) die ik zoek in een opleiding
    PARELLI fan!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Maar wat zou je dan graag willen doen?
    Paarden leren trainen?
    Les willen leren geven?
    Paardengedragstherapeut worden?
    Of meer iets op het gebied van gezondheid, zoals bekappen, natuurgeneeskunde, osteopathie...???

Je stelt je vraag nogal ruim en plaatst hem onder de verkeerde paraplu.
    Zoals ik al schreef, heeft NH niet zoveel te maken met de opleidingen die jij in je eerste postje noemde.
    Dus het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nu graag wilt weten.

Sorag gaat over natuurlijk genezen en niet zozeer bij paarden. Is meer gefocussed op honden en katten (toen ik de opleiding deed dan)

Actief Forumlid WesternGirl's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    37

op het Helicon College (www.helicon.nl) geven ze diverse opleidingen rondom paarden...
    een dag zonder paard is een dag niet geleefd

Op het VanHall zijn ook 2 paardenopleidingen; Equine, Leisure and Sports en Equine Business and Economics.

Aangemeld
    Jul 2007

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Maar wat zou je dan graag willen doen?
    Paarden leren trainen?
    Les willen leren geven?
    Paardengedragstherapeut worden?
    Of meer iets op het gebied van gezondheid, zoals bekappen, natuurgeneeskunde, osteopathie...???

Je stelt je vraag nogal ruim en plaatst hem onder de verkeerde paraplu.
    Zoals ik al schreef, heeft NH niet zoveel te maken met de opleidingen die jij in je eerste postje noemde.
    Dus het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nu graag wilt weten.
    Ik heb zelf de HBO-Verpleegkunde gedaan en ben fanatiek bezig met het parelli programma... dus ik ben gewoon benieuwd welke mogelijkheden er zijn om al mijn kennis eventueel te kunnen samenvoegen... het was echt een orienterende vraag dus alle tips zijn welkom
    PARELLI fan!

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Al je kennis samenvoegen is denk ik iets wat je zelf moet doen. Opleidingen hebben volgens mij toch altijd een bepaalde focus op een gebied. Wij kunnen wel allerlei opleidingen gaan noemen, maar een beetje specifiekere info zou ik in ieder geval wel fijn vinden. Ik vind het een verschil in opleidingen of je meer richting de gezondheid van het paard wil of bijvoorbeeld richting coaching van mensen met behulp van paarden.

Ik denk eveneens dat 'erkend' een ruim begrip is, want erkend door wie? Zou je anders meer en specifieker willen vertellen over wat je zoekt in een opleiding?

liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Aangemeld
    Jul 2007

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door alytuiere
    Al je kennis samenvoegen is denk ik iets wat je zelf moet doen. Opleidingen hebben volgens mij toch altijd een bepaalde focus op een gebied. Wij kunnen wel allerlei opleidingen gaan noemen, maar een beetje specifiekere info zou ik in ieder geval wel fijn vinden. Ik vind het een verschil in opleidingen of je meer richting de gezondheid van het paard wil of bijvoorbeeld richting coaching van mensen met behulp van paarden.

Ik denk eveneens dat 'erkend' een ruim begrip is, want erkend door wie? Zou je anders meer en specifieker willen vertellen over wat je zoekt in een opleiding?

Zoals ik al probeerde duidelijk te maken heb ik nog helemaal geen idee... ik las een topic over een lijst met bekappers die ze per provincie wilden opzetten, toen dacht ik goh zoiets zou ook wel mooi zijn voor opleidingen die er zijn mbt paarden... ik heb het nu zo duidelijk mogelijk verwoord

PARELLI fan!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Sorry, maar je vraag blijft me toch echt te algemeen en vrijblijvend.

Als je nog helemaal geen idee hebt of je je meer bezig wilt houden met de gezondheid van paarden, of met hun training, of met hun huisvesting, of dat je je juist meer bezig wilt houden met de eigenaar (bv. als instructeur, of coach, of wil je met gehandicapten werken), dan is je vraag wel héél erg breed.
    Dan zou ik zeggen: ga eens lekker googelen en bedenk eerst eens een béétje in welke richting je het wilt zoeken.

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Volgens mij wil hij niet iets voor zichzelf, zoals de eerste paar berichten doen vermoeden, maar een groot overzicht van alle opleidingen met paarden die er zijn. Als ik dit laatste bericht tenminste goed heb begrepen:

Zoals ik al probeerde duidelijk te maken heb ik nog helemaal geen idee... ik las een topic over een lijst met bekappers die ze per provincie wilden opzetten, toen dacht ik goh zoiets zou ook wel mooi zijn voor opleidingen die er zijn mbt paarden... ik heb het nu zo duidelijk mogelijk verwoord
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten