Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 47

Topic: Natuurlijk leren rijden, tips?

Actief Forumlid pjpankras's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Leeftijd
    49

Re:Natuurlijk leren rijden, tips?

Grappig , ik zit met hetzelfde.

Heb nog nooit gereden.. doe nu wel al een tijdje los en grondwerk.
    Ik vertik het om bij een manege te gaan rijden.

Ben zelf bezig met oa parelli en voest.. bij beide kom je vanzelf bij freestyle terecht.

Dat is mijn plan.. maar van een plan kun je altijd afwijken.. ik doe met Maud alles op basis van vertrouwen.. ga nooit heen met het idee.. zo.. vandaag ga ik er eens lekker opzitten.
    Bouw alles stap voor stap op. Zo komt er vanzelf een dag dat ik er ineens opzit.

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Volgens mij ook leuk om samen met Mariska te doen; weekendje Limburg

http://www.stoeterij-angelbeeck.nl/H...WorkShops.html

(van Anne Muller; http://www.akasha-rijkunst.nl)
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door senta
    Je zou eens contact kunnen opnemen met de Paardenmaat. http://www.depaardenmaat.nl/
    Ze zitten weliswaar in Arnhem-zuid, maar organiseren ook af en toe weekend cursussen waarbij je beperkt gebruik kunt maken van paarden van de Paardenmaat. Ik heb er zelf eens een cursus grondwerk gedaan. Reguliere lessen beginnen met grondwerk en het leren begrijpen van het paard. Pas daarna wordt gereden, bitloos, en vaak ook zonder zadel. Uitgangspunt is het contact met het paard en centered riding. Je zou eens kunnen informeren.
    Dat is inderdaad echt een goede en paardvriendelijke manege! Heb al een paar mensen gesproken die daar hebben leren rijden en het klinkt allemaal super positief. Volgens mij kan je er ook gewoon rijden zonder grondwerk les hoor, zeker als je uitlegt dat het jou echt specifiek om het rijden gaat. Ik begrijp dat het ver weg is voor je, maar je kan natuurlijk lekker een weekje (of meer ) vakantie houden op de veluwe en elke dag lessen. Dan heb je al een goede start gemaakt!

Actief Forumlid Loesjevos's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009

Paardenmaat en anne muller van akasha ken ik toevallig beide. Ik zelf heb keer bij anne muller gelest. Deze twee zijn erg aan te raden. Leren rijden vanuit natuurlijke en vriendelijk insteek
    Het Trekpaard "Een Levend Monument"

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Ik noemde het grondwerk ook als voorbeeld van hun benadering, maar als je daar al mee vertrouwd bent kun je natuurlijk ook meteen beginnen met rijden. Ze hebben bv een weekendcursus centered riding. Een weekje in de buurt vakantie en dan elke dag les is ook een goed idee, zou je met ze kunnen bespreken.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Aangemeld
    Nov 2009
    Leeftijd
    49

Als je het over weekendjes heb kun je ook nog bij janet Bos kijken. Die geeft ook les freestyle.. begin je eerst zonder paard met zitles, om vervolgens dat in de praktijk te brengen.

http://www.incontactmet-paarden.nl/

Kan met eigen paard, maar ook met eentje van haar.

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Die zit in Groningen

Aangemeld
    Nov 2009
    Leeftijd
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ronja
    Die zit in Groningen
    Ja en?

Gezellig toch?

Als je goed wilt leren rijden moet je op een goed opgeleid paard rijden. Een goed opgeleid paard geeft je feedback. Ik vind het prachtig dat je duidelijk voor ogen hebt hoe je graag zou willen leren rijden.

Je zouook kunnen kijken naar iemand die lessen klassieke dressuur geeft op eigen paarden, niet direct natural maar voldoet mijn inziens wel aan je eisen pakket.

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

wat een tips allemaal, echt super!! Gaan denk ik kijken of we samen wat lesjes kunnen nemen
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Hallo,

Ik weet niet of iemand nog bezig is met dit topic maar ik probeer het toch maar even.

Ik zit in de zelfde situatie als de schrijver van het originele topic destijds, en ben eigenlijk heel benieuwd hoe en wat er met de wens om als beginner zonder eigen paard op een meer natuurlijke manier paardrijden te leren terecht gekomen is?
    Ik heb zelf nu als complete beginner op latere leeftijd (ik ben 41) 15 lessen op mijn plaatselijke manege gehad en vind het allemaal veel te ' ouderwets' er aan toegaan. Gelijk als beginner zijnde altijd maar dat stomme zweepje er bij, constant de baas moeten zijn anders doet het paard noooooit meer wat je vraagt later (kan me dat niet voorstellen erg zwart-witte manier van denken) van die tienermeisjes met losse handjes die een paard wat gewoon even niet stilstaat of een beetje bewegelijk is met zijn hoofd gelijk maar een tik geven tijdens het opzadelen, vreselijk....Ik zou het liefst een van die manegepaarden kopen en lekker zelf een meer natuurlijke, rustige en respectvolle manier van samen leren rijden opbouwen maar dat is nu nog helemaal geen optie. Wat ik wel weet is dat ik niet denk dat ik deze manier van leren paardrijden erg lang ga volhouden want ik erger me wild aan al dat geschreeuw en ruwe gedoe met wat gewoon hele lieve dieren zijn met ieder zijn eigen karakter. Dus, zijn er inmiddels plaatsen waar je op een natuurlijke(re) manier les kunt krijgen zonder je eigen paard te hebben? Ik woon in Nieuwerkerk ad IJssel en de buurt van Gouda, zuid-holland.

Aangemeld
    Nov 2009
    Leeftijd
    49

Hoi

Aangezien je in zuid holland zit raad ik je aan eens contact te zoeken met Eddy Modde.
    Zie http://www.horsemansretreat.nl/

Ik weet zeker dat die je verder kan helpen

En ander heeft die vast wel een idee voor die regio.

Peter

In aalsmeer zit natural western stal.
    Is een goede stal om natural te leren rijden!

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Hallo Zezura,

Hartelijk welkom op het forum!
    Zou jeje eerst even voor willen stellen in het voorsteltopic?
    Dankjewel!
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Heel erg bedankt voor de behulpzame reacties! Ik zal zometeen Eddy Modde een mail sturen en eens kijken voor een website in Aalsmeer.Fijn om te horen dat er wellicht mogelijkheden kunnen zijn om anders paard te leren rijden. :lol:

Daphne

Bladwijzers

Forum Rechten