Sinds kort ben ik wat aan het rondkijken naar een leuk eigen paard/pony. Via internet is dara zoveel over te vinden dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie . Want ja, een veulen of een ouder paard? En hoe oud dan? En, welk ras zou geschikt zijn?
Zelf zoek ik een paard/pony waar ik lekker mee kan wandelen, spelen en eventueel rijden (geen prioriteit!). Zelf gaat mijn voorkeur uit naar een niet al te groot paard of een pony, en een shet erbij zou perfect zijn. Wij hebben een melkveebedrijf op de grens Friesland/ Groningen, met een grote huiskavel, ruimte genoeg dus Ik sta open voor jong/oud, en voor vrijwel alle rassen.
In de aanbieding heb ik een ruime weide (tenminste voor 2 a 3 dieren )direct achter ons woonhuis, uiteraard met schuilstal, beschutting van bomen, een stuk verhard (beton), genoeg eten en drinken. Het liefst maak ik er in de toekomst een soort PP van, maar dat is er nu dus nog niet. Achter ons bedrijf ligt een prachtig natuurgebied icl ruiterpad, op loopafstand is een mooie rijbak die ik gratis mag gebruiken.
Onze achterburen hebben een stoeterij, dus een eventueel veulen zou daar mee kunnen in een geschikte kudde 9 zowel paard als pony). Momenteel staan er 2 kuddes bij ons voor en 3 kuddes achter ons bedrijf.
Zelf heb ik niet superveel ervaring met paarden. Ik denk dat ik nu ongeveer 4 jaar met paarden bezig ben, zowel rijden als grondwerk. Daarnaast heb ik de cursus sportmassage/Ttouch voor paarden gedaan.Dit wordt dus mijn 1e eigen paard/pony.
Bladwijzers