Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: Jong veulen kopen? Welke ras?

  1. #16
    Forumlid Nicky's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    doetinchem
    Leeftijd
    48
    Berichten
    25

    Re:Jong veulen kopen? Welke ras?

    He wat vind je van onze Benzell?
    Ik heb haar bij vraag en aanbod staan.
    Lees maar eens. Een mooie pony, die paard gefokt is die dus makkelijk een volwassen zou kunnen dragen, die eerst maanden moet spelen voor je aan rijden moet denken..

    Lees maar eens!

    Groetjes Nieske

  2. #17

    Re:Jong veulen kopen? Welke ras?

    Ik heb maar één tip : NEEM JE TIJD en heb geduld !!!!!!!

    Je moet ervan uit gaan dat je paardje zijn/haar leven lang bij jou zal staan (toch ?!) en dus is het belangrijk om tijd te nemen en rustig rond te kijken. Laat je eventueel, als je een paardje "op het oog hebt", adviseren door je dierenarts of je lesgeefster ... zeker als je een ouder paard en dus een paard met een geschiedenis koopt !

    Veel succes !

  3. #18
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Jong veulen kopen? Welke ras?

    @ myracara; Nou ze hebben wel brave merrie hoor, maar voor zover ik de meeste inschat zijn ze bij lange na niet braaf genoeg voor mij. Dan bedoel ik paarden die al wel een jaar of 8 zijn maar amper aan een halster kunnen lopen, nauwelijks voetjes willen geven, en ik vraag me heel hard af wat ze qua verkeer doen. Ze staan hier wel keurig in kuddes, 24/7 buiten behalve rondom de geboorte (gaan dan zsm weer naar buiten) en het zijn echt geen verkeerde mensen. Maar ze doen te weinig met de paarden om ze echt geschikt te maken voor mij denk ik.

    @ Nicky; momenteel ben ik rustig aan het rondkijken en ik heb niet de intentie om op hele korte termijn een paard te kopen. Ik weet niet hoe jij hier tegenover staat? Persoonlijk vindt ik Benzell wel een mooie optie!

    @ Senta; Bedankt voor de tip! Zelf ben ik ook wel snel tevreden, maar ik wil natuurlijk geen spijt krijgen na een paar maanden. Mijn wensenlijstje wordt weer wat aangescherpt, en die ga ik er netjes bijhouden!

    @ Yondan; Ja ik zoek absoluut een paard die de rest van zijn/haar leven hier kan zijn. Vandaar ook mijn vraag hier, aangezien hier heel wat ervaren mensen zijn . Persoonlijk heb ik geen streefdatum in de zin van dan wil hier een paard hebben staan. Ik heb alle tijd wat dat betreft

    Jullie reacties helpen mij heel erg! Thanx!

  4. #19
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re:Jong veulen kopen? Welke ras?

    Ja, ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Myra was al 4 jaar full time fokmerrie, maar haar opvoeding van daarvoor was ze niet vergeten. Sterker nog, ik heb zelden zo'n netjes opgevoed paard gezien. Ik heb haar bijvoorbeeld nooit hoeven leren om uit mijn ruimte te blijven of voetjes te geven, dat was geen enkel punt.

    Verder vind ik de tips van Senta en Yondan erg goed: veel tijd nemen, vaak gaan kijken en advies vragen. Maar zo te lezen doe je dat ook, dus het komt vast in orde. Fijn ook dat je geen haast hebt, wie weet komt er wel een paard op je pad dat helemaal bij jou past.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  5. #20
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Jong veulen kopen? Welke ras?

    Hoewel hier goede tips staan, nog even een aanvulling. Een paard koop je maar gedeeltelijk met je verstand, met je eisenlijstje in je achterhoofd. Maar als je een relatie wilt met een paard, is een stuk gevoel ook belangrijk. Dat hoeft niet gelijk een megaklik te zijn, maar wel een klein vlindertje dat kriebelt ergens. Een paard kan prima passen, alles doen wat je wilt en nog veel meer, als je niet blij wordt van de aanblik van het dier, zal het uiteindelijk niet goed komen.

    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  6. #21
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re:Jong veulen kopen? Welke ras?

    Toen ik je lijstje las moest ik meteen denken aan de fokker van Sjobrend.
    Zij fokken A- premie fjorden en af en toe verkopen ze er ook een paar. Die paarden zijn allemaal zo verkeersmak als een deur. Ze besteden daar ook erg veel tijd aan.
    Ze worden heel netjes ingereden en ook ingespannen voor de kar.

    Echt een aanrader als je een verkeersmak paard zoekt onder de 1.55 meter (ze zijn alleen niet bont natuurlijk )
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  7. #22
    Forumlid nathlie's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Zottegem
    Leeftijd
    34
    Berichten
    29

    Re:Jong veulen kopen? Welke ras?

    Als eerste paardje neem je best een ervaren paard, daar ga je dan meer plezier aan beleven. rijden is misschien geen prioriteit voor jou maar het is toch beter als het beleerd is want anders ga je er later misschien spijt van hebben dat je hem niet kan berijden of hem zelf nog moet opleren op oudere leeftijd.
    Zelf heb ik 2 pinto's en die hebben echt een gouden karakter! Echte knuffelbeesten en betrouwbaar op de weg. Ook een tinker lijkt me wel iets voor je
    Neem zeker geen overhaaste beslissingen. Het is beter een paard tegen het lijf te lopen dan er zelf naar te zoeken
    Nog veel succes!

  8. #23
    Actief Forumlid lorrelei's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Amersfoort
    Leeftijd
    34
    Berichten
    378

    Re:Jong veulen kopen? Welke ras?

    Op mijn stage hebben ze een bontje te koop. Fjord X quarter, wel pas een half jaar oud en ik denk uit de prijs, maar moest er meteen aan denken toen ik dit las (een bonte fjord! hoe verzin je het )

  9. #24
    Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    achtmaal
    Leeftijd
    49
    Berichten
    1.616

    Re:Jong veulen kopen? Welke ras?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Hoewel hier goede tips staan, nog even een aanvulling. Een paard koop je maar gedeeltelijk met je verstand, met je eisenlijstje in je achterhoofd. Maar als je een relatie wilt met een paard, is een stuk gevoel ook belangrijk. Dat hoeft niet gelijk een megaklik te zijn, maar wel een klein vlindertje dat kriebelt ergens. Een paard kan prima passen, alles doen wat je wilt en nog veel meer, als je niet blij wordt van de aanblik van het dier, zal het uiteindelijk niet goed komen.

    Deze vind ik wel heel erg belangrijk. Ik had toen ik ging kijken naar een nieuw paard een lijstje gemaakt waar hij aan moest voldoen. Uiteindelijk is alleen de eis dat het een trekpaard mmoest zijn van m'n lijstje afgekomen. Verder precies het tegenovergestelde, maar ben superblij met haar.

  10. #25
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Jong veulen kopen? Welke ras?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lorrelei
    Op mijn stage hebben ze een bontje te koop. Fjord X quarter, wel pas een half jaar oud en ik denk uit de prijs, maar moest er meteen aan denken toen ik dit las (een bonte fjord! hoe verzin je het )
    dat zal er wel erg leuk uitzien volgens mij! Inmiddles is voor mij/ons wel duidelijk dat we een wat ouder paardje gaan zoeken. Maar leuk dat je aan mij dahct.

    ps; ik ben wel erg nieuwsgierig hoe deze combi eruit ziet. Heb je ook een foto?

    Grtsls Caroline

  11. #26
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Jong veulen kopen? Welke ras?

    @ Bikkel, ik zoek inderdaad een paard waar het goed mee klikt en het uiterlijk vind ik ook minder belangrijk. Zolang het maar goed bij mij en mijn vriend past

  12. #27
    Actief Forumlid lorrelei's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Amersfoort
    Leeftijd
    34
    Berichten
    378

    Re:Jong veulen kopen? Welke ras?

    Ik ga m'n best doen om een foto te scoren, 't is echt zo ontzettend schattig
    en nog bedankt voor de felicitetie

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •