Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Inrijden ouder paard.

  1. #1

    Inrijden ouder paard.

    Ik vroeg mij af... Kan je een ouder paard van tussen de 10 en 15 jaar dat altijd voor de kar heeft gelopen maar nooit onder het zadel is geweest dit nog aan leren.
    www.niettevermijden.com

  2. #2
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Inrijden ouder paard.

    natuurlijk wel! Je kunt met een ouder paard toch ook met Parelli beginnen?
    Rijden is niet veel anders dan grondwerk vanaf je paard! Als je met grondwerk je basis er goed in hebt zitten, kun je in de meeste gevallen zo opstappen. Leeftijd speelt daarbij geen rol.

  3. #3

    Re:Inrijden ouder paard.

    Volgens mij moet dit prima nog kunnen, bij de basis beginnen

  4. #4

    Re:Inrijden ouder paard.

    Ik zelf heb echt genoeg hoor maar er staat hier een haflinger van een oude man die echt te oud wordt. Het is een super brave haflinger die nu nog 2 keer per jaar voor de koest gezet wordt en net zo rustig weg loopt alsof hij het wekelijks doet terwijl dat dus niet het geval is want buiten die 2 ritjes doet hij niks. Nu heb ik ook hier iemand horen zeggen... dat is te oud om in te rijden. Ik begreep dus niet waarom dat niet zo kunnen. Jullie hebben dus nu duidelijk gemaakt dat het niet uitmaakt. Dat betekend dat iemand die er de tijd voor neemt hier een geweldig paardje aan zou kunnen hebben die al 100% verkeersmak is.
    www.niettevermijden.com

  5. #5
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Inrijden ouder paard.

    Voordeel kan zijn dat de stemhulpen er al perfect inzitten dat kan best handig zijn met het rijden, vooral ho
    Nee flauw maar op de vorige stalling reed iemand op een pony die ook voor de kar liep en die kon ze rijden op stem, best handig , hij luisterde daar perfect naar.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #6

    Re:Inrijden ouder paard.

    Odet luisterd ook naar stem commando's maar ook zij heeft bijna haar hele leven voor de kar gelopen wel een voordeel voor iemand die niet rijden kan maar wel praten of roepen . Eigenlijk de laatste 8 jaar voor ik haar kocht ook niet onder het zadel geweest. Ze hebben haar uit de wei geplukt zadel erop gedaan en opstappen maar. Eigenlijk onverantwoord als je terug kijkt.
    www.niettevermijden.com

  7. #7

    Re:Inrijden ouder paard.

    Als dit dier een nederlandse eigenaar zou krijgen moeten ze HO wel op zijn duits uitspreken .
    www.niettevermijden.com

  8. #8
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Inrijden ouder paard.

    en dat wordt dan...Heuww ofzo?

  9. #9

    Re:Inrijden ouder paard.

    Ja, hoor
    Paardje heeft al heel wat basis achter de rug als die lang voor de koets gelopen heeft.
    Het is niet zo dat het een verwilderd paardje is, denk zelfs dat vlot zal verlopen

  10. #10
    Forumlid nathlie's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Zottegem
    Leeftijd
    34
    Berichten
    29

    Re:Inrijden ouder paard.

    Dit zal volgens mij ook wel geen problemen geven. Zo te horen heeft het paard een rustig karakter en dat scheelt ook al veel.
    Een ouder paard zou moeilijker te leren zijn dan een jonger paard moest het totaal nog geen ervaring hebben. Dat is bij een mens ook zo hé dat men beter leert op jongere leeftijd

  11. #11
    Actief Forumlid pjpankras's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Eenrum (GR)
    Leeftijd
    49
    Berichten
    144

    Re:Inrijden ouder paard.

    Beetje late reactie.. maar ..

    tuurlijk waarom niet.

    De vader van Maud is 9 en die was ook pas een half jaartje zadel mak. Was daarvoor helemaal niets mee gedaan.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •