Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Liberty probleem.

  1. #16
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Liberty probleem.

    Marjo het kan zijn doordat ze meer energie heeft dat haar focus daardoor sneller weg is, dat is niet zo vreemd. Wat dan belangrijkis is denk ik dat je intressanter wordt voor haar. Veel kleine dingen vragen(haar hoofd bezig houden), en zorgen dat je niet te lang werkt zodat het weglopen geen patroon wordt.

    Mischien even wat meer on-line doen totdat het weer goed voelt en is.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #17

    Re:Liberty probleem.

    Het is gewoon lastig. Ik loop enkel met haar @ liberty dan. Ik vraag niks en dan ineens weg is ze.

    Gisteren heb ik dus geprobeerd haar bezig te houden een yoyo game en geprobeerd wat meer te vragen.
    In eerste instatie bleef ze beter bij me als voor de tijd. Maar daarna ook weer hup weg.
    En ze is nu een enorme bom omdat ze weinig mocht bewegen, normaal gesproken is ze ook wel druk maar niet zo druk.

    Ik kan het zelf niet plaatsen hoe dat nu ineens kan, want in verleden als we dan liberty deden was ze zooo focus op mij.
    En ik neem haar gedrag wel serieus anders zou ik geen berichtje plaatsen.
    maar ik vind het omschrijven heel lastig van wat ik zie bij haar, en dat hier neer te zetten.

  3. #18
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Liberty probleem.

    Een yoyo is mischien in deze wat lastig want je stuurt haar weg, ik zou eerder zorgen dat ik haar dan niet teveel weg zou sturen. Met bezig houden houden bedoel ik veel overgangenmaken,achteruit, achterhand wegsturen en dan ook vooral leuke dingen doen met haar, voet ergens op zetten, op het blok een weave, dingen op de grond leggen (balkjes ) waar ze tussendoor moet lopen,achteruit tegen een bal etc.

    Het gaat er mischien juist om dat als je niets vraagt je niet intressant bent, snap je???
    Ik zou mij niet teveel afvragen waarom ze het doet, of blijven hangen in het gevoel dat het vervelend is, probeer het als een uitdaging te zien en pas je tactiek/techniek aan naar de nieuwe situatie Daar kun je dan weer van Leren!!
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #19

    Re:Liberty probleem.

    Dankje janneke.. Ik ga zondag is oefenen..


  5. #20
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re:Liberty probleem.

    Marjo, ik vind de manier waarop je je nu uitdrukt veel meer zeggen dan je eerste posts.

    Het lijkt me inderdaad vervelend als je zo'n plotselinge verandering merkt die je niet goed kunt plaatsen. Aan de andere kant beschrijf je eigenlijk al dat ze erg veel energie heeft die er een tijdje niet 'uit kon' vanwege haar blessure. Dat lijkt me al een hele waarschijnlijke oorzaak EN een nieuwe uitdaging voor jou.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  6. #21

    Re:Liberty probleem.

    Dit liberty probleem speelt zich ook al voor haar blessure af.
    En gisteren was niet heel slim om te oefenen maar heb wel wat geleerd dat ze in iedergeval super goed reageerd als ik haar achterhand wegdraai.

    heb wel zin in zondag ben erg benieuwd wat ze doet.

  7. #22

    Re:Liberty probleem.

    Ik heb fijn mee mogen leren. Dank daarvoor

  8. #23
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Liberty probleem.

    Beetje laat, een reactie op de vraag om meer uitleg van Heidi.

    In de posts van Marjo lees ik dat zij het probleem bij het paard zoekt, ipv bij haarzelf. (lees: Nicky is oostindisch doof en Nicky gooit er met de pet naar).

    Ik wil wel wat algemene tips geven voor liberty. Liberty is 'de waarheid', de echte test van je relatie, want je hebt geen touw meer om je paard bij je te houden.

    Voor een slimme start met liberty, zorg je ten eerste voor een goede draw, dus dat je paard graag bij je blijft. En daarnaast voor een extreem goede achterhand disengagement, zodat je op ieder moment je paard naar je toe kunt vragen in het geval hij niet zelf bij je blijft.

    Daarnaast: set yourself up for succes, oftewel: begin op zo'n manier, dat het makkelijk is om een succesvolle oefensessie te hebben. Een kleine ruimte, genoeg online voor je @liberty speelt (om je draw en disengagement te versterken) en 80% draw, 20% iets vragen van je paard.

    Bij 3x ontsnappen (en dus niet goed kunnen oplossen na 1x wegrennen): gelijk terug online, want anders leer je je paard juist om weg te blijven rennen. Leer je paard geen dingen waarvan je niet wil dat hij ze leert.

    En het geeft echt niet dat iets nú @liberty niet lukt, dan ga je gewoon terug aan de leadrope, breng je je online naar een hoger nivo (meer respect, meer afstand, meer snelheid, betere draw etc) en zal het @liberty vanzelf beter gaan. Liberty verbetert doorgaans NIET door het vaker te doen (zeg ik uit ervaring...)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #24
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    37
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:Liberty probleem.

    eye opener!

  10. #25

    Re:Liberty probleem.

    Thanks Evi. Ik vermoede al dat je dat bedoelde van "ze" dit en "ze" dat en dat er gekeken moest worden naar de persoon. Vind de oplossing ook eigenlijk wel heel logisch om dan terug online te gaan. Op dit moment bij mij gelukkig nog geen problemen @liberty maar wel een goede om te onthouden als het ooit wel mocht ontstaan.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •