Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 34 van de 34

Topic: Onvoorspelbaar gedrag

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Re: Onvoorspelbaar gedrag

Oef Amon vakantie ik ook geloof ik, had niet gezien dat er op mijn topic inmiddels weer geantwoord is.

Tsja, ik zal moeten afwachten wat de rust en de vrijheid voor Amon heeft gedaan, misschien dat er een hoop frustratie bij hem weg is genomen, misschien is hij nog maffer geworden. Ik zou het niet weten hihi.
    Om mezelf beetje te trainen, want anders zak ik wel heel erg in spierkracht terug, rij ik elke week even heerlijk buiten op een manege haffie. Lekker los, en vindt het zo leuk de reactie's van anderen hoeveel vrolijker en leuker dit paardje nu loopt.
    Ben dus onwijs Parelli aan het promoten, en tsja dat gaat gemakkelijk als mensen het verschil zien he ?

Over een paar weken ga ik het programma weer oppakken, en zal een aantal tips van jullie toepassen, als ik het lef heb, want vrees dat ik nog steeds niet over mijn diepgewortelde angst heen ben.

En als ik Amon zo stoer op het land zie staan, kuddeleider in een hele relaxte vorm, geen geweld, dreigende blik is genoeg, lekker gespierd van het lopen, tsja dan kan ik me daar geen angsthaas bij voorstellen.
    Ga er dus echt vanuit dat dit maffe gedrag in de buitenbak, de racemodus dus, puur een uitlaatklep is.
    En dat hij gewoon voor buiten nog verkeersmak gemaakt moet worden, dat was hij dus duidelijk nog niet.
    Het komt wel goed denk ik met veel vertrouwen en geduld.
    Thanks voor alle reacties
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid Mara's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Hoi Brenda,
    Ik heb alles wat hier op het topic stond uitgebreid gelezen, en ben gaan graven in mijn herinneringen met Amon.
    Een ding viel me op:
    De 2 keer dat hij mij eraf probeerde te jumpen, was toen ik ALLEEN in de buitenbak reed! 1 keer luktte het hem, de andere keer bleef ik boven en was er daarna niets meer aan de hand, gewoon lekker rijden dus.
    Dus ik denk dat daar een aanknopingspunt zit.
    Alleen zijn, verlatingsangst?
    Gezien zijn snelle wees worden op 3 maanden.
    Ik weet dat de fokker de 3e t/m de 7e maand veel met hem heeft gedaan en ook de weg op is geweest om hem aan alles te laten wennen. Hij is daarna door onervaren en afwachtende mensen gekocht en er 4 jaar gebleven. Dus ook geen stabiele opvoeding gehad. Dit versterkt vast zijn onvoorspelbare gedrag.
    En dat moet op te lossen zijn door meer vertrouwen in elkaar, waarbij jij de onbetwiste leider moet zijn.
    Wie weet is hier een echt aanknopingspunt voor jou en Amon
    Nou, opstaan en opnieuw beginnen, zeker nu hij "blanco"uit de wei komt.
    Veel succes, kracht en vooral toch vertrouwen in je kanjer!
    Liefs van Yvonne

Actief Forumlid werner's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2004

Haha, best wel grappig dat de dames in zo'n geval hun toevlucht nemen tot een stoere bink

Ik herken me ook wel in het verhaal, toen ik normal reed en ook toen ik Rufus pas had in oktober, heb ik eens normal op de weide gereden. Op het einde deed die ook een spurt zonder reden. Gelukkig zonder bokken, maar als je relaxt aan losse teugel wat achteroverleunt, komt het aan.

Een vraagje, i.v.m. die energie kwijtraken. Staat je paardje 24/24 op de wei? Ik merkte vroeger in de manege ook dat paarden die binnenstaan vaak die schalkse toeren uithaalden. Zou ook een reden kunnen zijn. Joepieee vrijheid!
    Als je altijd doet wat je gedaan hebt, krijg je altijd wat je gekregen hebt...

Mensen die ergens in slagen zijn dromers die hebben blijven doorzetten...

Actief Forumlid Kenshin's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Heb geen oplossing voor jouw probleem, maar wil je gewoon laten weten dat dit echt balen is! En wat ik het meest frustrerend vind, is dat anderen dan afkomen met "meer vertrouwen opbouwen" en "meer savvy". Het ligt volkomen aan mij, ik weet het, en vaak hebben ze nog gelijk ook, maar dat is m.i. het meest frustrerende voor iemand die het allemaal (soms te) goed wil doen. Veel succes!
    Docendo discimus

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten