Het lijkt mij (maar ik wéét het niet) vanaf jonge leeftijd al omdat je het paard helpt om in balans te komen. Ben ook heel benieuwd naar het antwoord eerlijk gezegd.
Niemand?
Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos
Je kan idd al jong beginnen met rechtrichten! sowieso is het om het paard in balans te brengen en het voor te bereiden voor het rijden! in de AR beginnen ze eerst met bodywork, grondwerk, en daarna wat oefeningen aan de hand en aan de longe als buiging in stilstand, ondertreden enz. Er gaat overal natuurlijk wel veel tijd in zitten, maar ik zou toch zeggen dat je idd al op jonge leeftijd kunt beginnen!!
Niet dat ik de expert ben hoor, maar ik doe het ook
Hoe jong is je paardje dan?
:¨·.·¨:
`·. Vertigo
Living our Dream <3
Rechtrichten is niet iets wat je 'even' doet zoals ze in de academische rijkunst wel over lijken te brengen. Rechtrichten gebeurd in de hele basis en de basis is t/m de hoge school sprongen. Je begint dus vanaf dag 1 dat je met je paard traint met je paard 'recht te richten' dit moet je doen omdat je paard je anders niet goed kan dragen. We willen dat ons paard vanaf de eerste minuut de juiste spieren aanspant en kracht opbouwd. Dit alles bouwt het paard op tijdens het recht richt proces. Rechtrichten lijkt iets wat even gebeurd maar zoals ik al zei duurt dat enorm lang en ben je daar continu mee bezig maar het is niet een doel opzich het is het resultaat van de juiste training en in die training heb je bepaalde streven, het skala der ausbildung genaamd. Als je al deze stappen correct mee neemt in je training ben je bezig met je paard recht te richten.
Rechtrichten kan eigenlijk niet aan de hand gedaan worden, wel aan de dubbele longe. Maar dat is weer een hele andere discussie.
Hier ben ik dan wel benieuwd naar, kan je dat uitleggen?Oorspronkelijk Geplaatst door xmarliez
When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
Dagboekje: Livin' la vida Chivas!
www.dealindreams.nl - realise your dreams!
Hij is nu 2.9 jaar Met andere woorden, over drie maanden is hij 3
Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos
In mijn visie kun je prima rechtrichtende oefeningen doen aan de hand, evenals met dubbele lijnen )Piet Bakker' .Zelf heb ik geen ervaring met dubbele longe.Oorspronkelijk Geplaatst door xmarliez
Ik vind het overzicht van klassiekpaardrijden heel prima. adviseer ik ook wel als ik rechrichtles geef.
Zelf ben ik 2egraads instructeur PB.
Je kunt prima met een jong paard beginnen, maar wel als het paard emotioneel en mentaal in balans is en het rustig opbouwt en na een oefening weer wacht op likken en kauwen wat je niet leert bij het rechtrichten en waar mijn RB/i paard het braaf deed maar wel heel ver weg was!!! )arme Riu. Dit maakt dat ik zo blij ben dat ik nu met Parelli bezig ben en dat probeer te integreren in mijn lessen
www.bewusterpaardrijden.nl
voor een rechtgericht en blij paard
Fijn om te horen, inmiddels had ik deze bevestiging ook al via een andere instructrice gekregen. Parelli doen we inderdaad ook al spelenderwijs dus dan zou het helemaal goed moeten komen. Dank je!
Kunt u mij dan uitleggen wat er precies met het paardenlichaam gebeurd aan de hand. Waar is de verbinding met het achterbeen (aanleuning)? Hoe kunt u die verkrijgen aan de hand, naast het paard? Kunt u mij verklaren wat de opbouw van de AR precies doet voor het paard. Zijn de zijgangen het doel opzich of het rechtrichten? Waar zorgt het trainen op de Academische Rijkunst manier nou precies voor? En wat is het doel wat we met ons paard willen bereiken?Oorspronkelijk Geplaatst door ineke
Ik ben gewoon nieuwgierig.
Volgens mij heb je hier net een ander topic over geopend. Lijkt me niet zinvol om dan ook hier die discussie te voeren.
Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!
Die heb ik verwijderd . Ik ben gewoon nieuwschierig zoals ik al zei.
Bladwijzers