Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Circling probleem

  1. #1
    Actief Forumlid pjpankras's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Eenrum (GR)
    Leeftijd
    49
    Berichten
    144

    Circling probleem

    Ik heb wat problemen met de circling game.
    Of laat ik het anders zeggen.. nu ik bezig ben met de circling game kom ik dingen tegen waarvan ik zou denken dat die te maken hebben met het niet lekker op een cirkel kunnen sturen.

    Even heel simpel gezegd gaat het zo.. vraag Maud achterwaarts (wat nu goed gaat, ging eerst niet zo omdat ze na 1 a 2 passen zelf al een kant koos).. wachten.. (daar zijn we nu ook mee aan het verbeteren, want dat vind mevrouw ook erg moeilijk.. de yoyo was ook altijd meer een yoYO.. ze komt erg graag terug.)
    Stap uit en wijs welke kant we op gaan.. lift the stick...etc.. maar ze gaat altijd tegen die stick druk in.
    Ga je sneller door je fase heen en gaat ze wel de juiste kant op dan overdrijft ze enorm en doet veel te veel.

    Ik denk zelf aan een aantal oorzaken, maar hoor graag wat jullie denken waar ik ook nog op moet letten.

    -ten eerste engage/disengage.. disengage gaat heel erg goed en ze plakt ook continue aan je. Haar bij je vandaan sturen vind ze dan ook helemaal nix.. vandaar de yoYO.. ik krijg haar ook niet in draf als ik loop en zelf mijn enery omhoog en begin te rennen.. in draf volgen gaat nog niet. Als ik haar dan ook in een cirkeltje krijg al is het maar een stukje.. is ze in no time weer bij je terug.
    -yoyo ging eerst nog niet helemaal ok.. na 2 stappen ging ze zelf al een kant op.. en dat is altijd de kant op waar ik het minst handig ben (dat weten ze volgens mij gewoon. Maar dat gaat nu tot het einde van het touw.
    -wachten, vind ze nog heel moeilijk.. ben begonnen met een plek aanwijzen en langzaam van haar weg te lopen dat ze zelf moet blijven staan. Als ik iets afstand heb ga ik op rust staan en wacht. Als ze ook maar denkt aan dichterbij komen maak ik duidelijk dat het niet de bedoeling is naar voren te komen. Vind ze heel moeilijk want ze wil erg graag bij je staan.
    -Driving voorhand kan nog veel beter. Ze doet dan ook vaak teveel een achterwaartse beweging (misschien positie fout? of vraag verkeerd.)

    Iemand ideeen en tips?
    Ook goeie energy up oefeningetjes.. want daar heeft ze echt moeite mee.

  2. #2
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Circling probleem

    Je hebt de circlinggame in elk geval voor je zelf al in hele goede kleine stukjes verdeeld. Dat vind ik KNAP!
    Je probleem ligt nu dus niet meer erg bij de yo, niet meer bij het wachten, maar is nu verplaatst naar de send. De send bestaat, zoals je zelf ook zegt, uit drivinggame voorhand. Als je een goede drivinggame voorhand wil op grote afstand, dan moet hij eerst van dichterbij goed lukken.
    Mijn tip is dus simpelweg, ga eraan werken dat de drivinggame voorhand lichter wordt, en probeer het dan eens opnieuw.


  3. #3
    Actief Forumlid pjpankras's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Eenrum (GR)
    Leeftijd
    49
    Berichten
    144

    Re:Circling probleem

    Thanx Sandra.. dat idee had ik al.. ik ga meer met de voorhand bezig.

    En het wachten zowiezo, want dat moet ook nog langer. Ik moet overigens zelf om denken dat ik het niet over neem.. want ik heb ook de neigingomafentoetevergetendatikmoetwachten

    En ga komende week werken aan dat leiden/volgen in draf.. want daar zit ook veel onrust merk ik. Met me mee draven vind ze.. als ik het beschrijven moet.. vreemd .. hoofd hoog en stapt gewoon door.
    Ik denk dat die short range driving game daar ook wel goed voor is.. want doseren voorwaarts is best moeilijk.. ze doet snel te veel.

    Ik heb weer wat te doen van de week


  4. #4
    Actief Forumlid pjpankras's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Eenrum (GR)
    Leeftijd
    49
    Berichten
    144

    Re:Circling probleem

    even hier op terug komen.

    De yoyo is al een stuk beter en duidelijker nu.. is nog steeds een yoYO vaak.
    Voorhand gaat nu ook stuk beter.. met porc game kan ik een rondje doen met haar.. driving voorhand moet ik nog meer aan werken.

    Om het niet saai te maken heb ik ontdekt dat ik de touch it game erg goed werkt bij maud..
    Daarin volgt ze eerst, is het vervolgens voorhand wegdraaien, ik wijs richting onderwerp waar ze naar toe moet en stuur haar vervolgens die kant op waarbij ik zelf blijf staan.

    Als ze dan het onderwerp aanraakt beloon ik.. en dit vind ze een erg leuk spelletje!
    Zo erg dat als ik de wei in kom ze soms zelf al omdraaid, richting de bal loopt, hem aantikt en terug komt voor een snoepje

    Ben nu bebezig met de short range drinving game.. want ik heb in de gaten dat ze graag dicht bij je is. Wat ik al had gemerkt aan de yoYO.

    Ik heb het gevoel dat het langzaam vooruit gaat.. de send vanuit zone 1 gaat nog steeds niet altijd, maar moet haar wat meer tijd geven om na te denken.. denk ik..

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •