Hai allemaal,
Omdat ik mijn eerste eigen paardje heb stel ik na het lezen van informatie toch maar even in een apart topic mijn vraag.
Ik heb een 2.5 jarig arabiertje die fijn de hele winter buiten mag blijven lopen. Nu heb ik vernomen dat zodra de temperatuur tussen de 10 en 5 graden
begint te lopen (overdag) dat het relatief gebruikelijk is om een lichte deken op te gaan doen. Hij is momenteel twee a drie weken bezig met
het wisselen van zijn vacht. Ik ga nog even informeren bij de oude eigenaar of hij de afgelopen 2 jaar binnen of buiten heeft gestaan, ik gok buiten.
Wanneer kan ik goed herkennen wanneer hij een deken nodig heeft (heb de info van paard natuurlijk tot mij genomen maar twijfel toch als ik de gemiddelde reactie om mij heen zie) en kan ik dan het beste beginnen met een lichte en dit naarmate de temperatuur kouder wordt opbouwen naar een zwaardere. Of beter wachten tot het 'echt koud' is en dan gelijk een wat zwaardere zodat zijn vacht goed de kans heeft gekregen om 'eruit' te komen?
Mijn gevoel zegt dat hij het wel kan redden zonder deken als hij bijvoorbeeld niet teveel gaat afvallen (heeft straks 24/7 hooi ter beschikking).
Willen jullie je ervaringen met mij delen?
Alvast bedankt!
Bladwijzers