Jullie hebben gelijk sommige paarden staan altijd zo wanneer het regent en dat hoeft niet per definitie verkeerd te zijn.Je merkt het wel als ze het koud hebben, mijn paard knijpt dan de staart tegen haar achterwerk en staat echt wat te kleumen ze heeft dan geen energie over om te bewegen, ze zien er niet vrolijk uit.
Mischien moet je het heel erg per paard bekijken, mijn paard heeft een mooie wintervacht maar afgelopen winter stond ze er dus een langere tijd zo bij als boven beschreven toen gingen bij mij de "lampjes" wel branden, ze had ook helemaal geen energie terwijl ze normaal gesproken in de winter juist erg fris kan zijn.
Ook deze week merkte ik dat ze na een regennacht s,morgens tijdens het werken aan de hand haar staart niet droeg, voor haar is dat niet ok, ze heeft de deken op gekregen en nu draagd ze haar staart weer, blijkbaar is alles in de achterhand dan toch zo koud geworden dat het dit effect heeft. Mijn paard heeft trouwens wel een probleem in de onderrug dus dat kan het mede veroorzaken.
Ik zag bij ons op stal dat met die slagregens de paarden toch wel binnen gaan staan.
Als mijn paard trouwens dagen zou staan te kleumen in de regen (Whoopie had daar nooit veel last van) dan zou ik niet weten waarom ik geen regendeken op zou doen.
Bladwijzers