Ongeveer een jaar geleden ben ik met de lasso begonnen met Amir.
Met wisselend succes, Amir was op grotere afstand niet zo goed te controleren, en soms (ahum dikwijls) ontsnapte hij me.
We hebben dan de lasso gelaten voor wat het was, en af en toe opnieuw geintroduceerd. Meestal dan eventjes, niet te moeilijke oefeningen, een beetje om aan het idee gewoon te worden.
Vandaag weer met de lasso aan de slag, Yoyo, lukt mooi , af en toe geeft Amir dan een echt show aan de andere kant van de lijn , beetje op en neer en vooral laten zien hoe mooi hij is. Draw lukt dan goed (daar hebben we weer op geoefend).
En dan circling, stap is moeilijk voor hem, enkele ronden draven lukt, maar dan gebeurt het, als ik change of direction vraag wordt het een heel dominant spelen.
En wat me vandaag dan opviel is dat de lasso over de grond sleept (in de wei) en af en toe 'hapert' waardoor Amir het idee krijgt ik moet iets doen en dat wordt dan een change of direction of een stijgeren.
Vandaag leek het of hij heel gevoelig is als de lasso 'hapert' waardoor Amir 'oncontroleerbaar' wordt.
Iemand tips???
Bladwijzers