Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

  1. #1
    Actief Forumlid lorrelei's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Amersfoort
    Leeftijd
    34
    Berichten
    378

    ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    Hai!
    Weet niet of dit hier goed staat.. anders hoor ik het wel toch?

    M'n examenjaar paardenhouderij is begonnen en ben nu dus hard denkende en zoekende naar wat hierna te doen.
    Doorleren heeft toch wel de voorkeur en nu kwam ik het volgende opleidingsinstituut tegen:
    http://www.hofstedeoostrijk.nl/frame.html
    en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met dit bedrijf en zijn cursussen/opleidingen.

    Vooral natuurlijke paardenhouderij leek me wel wat, aangezien ik nu op 'reguliere' wijze heb geleerd hoe ik mijn paard 24 uur per dag opsluit, wil ik weleens leren hoe dat ook niet hoeft

    En dan meteen maar de vraag.. wat is holistisch? ik heb hun stukjes wel gelezen, maar wat doet het in de praktijk? (het klinkt voor mij zo 'zweverig' (no offense!))

    Alvast bedankt!!

  2. #2
    Actief Forumlid lorrelei's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Amersfoort
    Leeftijd
    34
    Berichten
    378

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lorrelei
    En dan meteen maar de vraag.. wat is holistisch?
    klik hier <=
    oja.. Google was er ook nog, hihi bedankt

  3. #3
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    hmm ik vind het daar niet zo holistisch....

    de paarden staan daar gewoon op stal en komen maar 2 a drie uur er uit als de bak vrij is...
    het viel mij dus een beetje tegen.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  4. #4
    Actief Forumlid lorrelei's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Amersfoort
    Leeftijd
    34
    Berichten
    378

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    ai! dat laten ze op de site idd niet zo overkomen

  5. #5
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen met deze opleiding. Het lijkt namelijk een heel groot opleidingsinstituut (ze maken veel reklame enzo). Maar ik hoor nooit van iemand die er geweest is

    Ik kan je dus niet verder helpen, maar ik ga dit topic wel volgen!

    (misschien beetje offtopic, maar wat zou je eigenlijk graag willen gaan doen met de opleiding? het lijkt hier namelijk alsof je van alles een klein beetje leert, maar niet een ding echt goed leert )

  6. #6
    Actief Forumlid lorrelei's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Amersfoort
    Leeftijd
    34
    Berichten
    378

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela

    Ik kan je dus niet verder helpen, maar ik ga dit topic wel volgen!

    (misschien beetje offtopic, maar wat zou je eigenlijk graag willen gaan doen met de opleiding? het lijkt hier namelijk alsof je van alles een klein beetje leert, maar niet een ding echt goed leert )
    ik ben dus niet de enige met vraagtekens bij dit 'intstituut' hopen dat iemand er meer van weet.

    En, ja.. dat typeert me Nu mn laatste jaar van start is gegaan 'paniek' ik een beetje. Ik weet altijd heel goed wat ik niet wil, nu nog wat ik wel wil. Ben dus vooral ontzettend zoekende naar hoe ik de rest van m'n leven in ga vullen. Strevend vanuit een ideaal beeld/droom.. en nu nog de middelen en kennis om daar te komen

  7. #7
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    Wat is je ideaal beeld/droom dan?

  8. #8
    Actief Forumlid lorrelei's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Amersfoort
    Leeftijd
    34
    Berichten
    378

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela
    Wat is je ideaal beeld/droom dan?
    hihi, daar zou ik een heel topic mee kunnen vullen
    maar om het een beetje kort te houden..
    er is in portugal een dorp, inmiddels een veel bezochtte "vakantie" plek. Daar lopen de paarden los en verzamelt het hele dorp nog aan het einde van de middag om samen aardappels te schillen.
    Lange houten tafels, spelende kinderen en overwoekerende wijnranken.

    om het in hedendaagse visies te verwoorden.. een plek waar mensen en kinderen met een burn-out/depressie/handicap/ziekte oid even 'back to basic' kunnen, terug naar de essentie van het leven toen paarden en mensen nog afhankelijk van elkaar waren, voor elkaar werkte en voor elkaar zorgde.

    afijn, een droom.. die ik ook alleen zie als ik mijn ogen dicht heb. Maar ooit!

  9. #9
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    Wow, ik ben er even stil van Wat een prachtige droom Geweldig!

    Misschien helpt het om goed op een rijtje te zetten wat je er voor nodig hebt om die droom te verwezenlijken, zodat je opleidingskeuze wat makkelijker wordt. Bedenk ook alvast welke hindernissen je onderweg tegen kan komen en verzin alvast wat je nodig hebt om die hindernissen te overwinnen.

  10. #10
    Actief Forumlid lorrelei's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Amersfoort
    Leeftijd
    34
    Berichten
    378

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    eindelijk iemand die niet begint te lachen!

    In m'n hoofd heb ik al een hoop bedacht, maar op papier zetten is zeker een goed idee!
    Ik moet ook leren niet 'te hard van stapel' te lopen. zeg maar, niet kijken naar land voor je regelgeveing kent en je huis nog niet inrichten voor hij gebouwd is

    Ik wil er uiteindelijk voor zorgen dat alles zoveel mogelijk zelfvoorzienend is.
    Van het verbouwen van groente en fruit tot het bekappen van de paarden.
    Natuurlijk is het bijna niet mogelijk om dit in je uppie allemaal te bewerkstelligen, daarvoor moet je samenwerken en de kennis en wil bij anderen verzamelen.

    Dus blijft idd mijn grote zoektocht naar welke functie ik in dit plaatje wil bekleden voortgaan.
    Paardenhouderij was een verstandige 'start-keuze' veel kennis over paarden en mensen (didactiek ed) en meteen de kennis die nodig is bij het starten van een bedrijf.

    en tjah, nu nog de vervolg keuze. Er zijn zoveel leuke dingen die gedaan moeten worden voor het opzetten en runnen van dit 'dorp' dat ik zo moeilijk kiezen kan!

    Maar alles op z'n tijd. Pen en papier erbij en als het goed is komt wat ik nodig heb vanzelf op mijn pad. Bovendien meot ik neit vergeten dat de weg ernaar toe minstens zo leuk is als het uiteindelijke doel!

    bedankt voor je oprechte reactie fijn om eens iemand te treffen die nog in dromen gelooft

  11. #11
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    Ik zou zeggen: maak van je droom een doel. Verzin een plan. Begin met de eerste stappen Voor je het weet heb je het gewoon voor elkaar!

    Als je wilt kan ik je nog wel een adresje in Portugal geven waar ze iets vergelijkbaars doen. Wie weet mag/kan je een paar weken meelopen om te kijken wat je er van vind? Ik weet misschien ook nog wel iemand die tzt met je mee wil denken en misschien wel doen. Die heeft als project het opzetten van een zelfvoorzienende plek voor kinderen om in contact te komen met de natuur.

  12. #12
    Actief Forumlid lorrelei's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Amersfoort
    Leeftijd
    34
    Berichten
    378

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ronja
    Ik zou zeggen: maak van je droom een doel. Verzin een plan. Begin met de eerste stappen Voor je het weet heb je het gewoon voor elkaar!

    Als je wilt kan ik je nog wel een adresje in Portugal geven waar ze iets vergelijkbaars doen. Wie weet mag/kan je een paar weken meelopen om te kijken wat je er van vind? Ik weet misschien ook nog wel iemand die tzt met je mee wil denken en misschien wel doen. Die heeft als project het opzetten van een zelfvoorzienende plek voor kinderen om in contact te komen met de natuur.
    Ja, ja! alle hulp/kennis/ervaring is zeker welkom! Meelopen met een bedrijf dat iets vergelijkbaars lijkt me super leuk, even voelen of het goed zit wellicht doel je op hetzelfde bedrijf als in m'n eerdere post? ik weet niet meer hoe het heette, maar zou super zijn om daar eens heen te kunnen!

  13. #13
    Actief Forumlid Katla's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Locatie
    Belgische Ardennen
    Berichten
    753

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    Volg je droom!!!

    Over Hofstede Oostenrijk, ik ben er vorig jaar wezen kijken toen ik op zoek was naar stalling voor Sarah. Het viel mij heel erg tegen, ik had hoge verwachtingen vanwege het natuurlijke en holistische wat ze nastreven.

    Dinka heeft het al eerder genoemd de paarden staan iedere dag op stal, er zijn mega veel regels en ze hebben rond de 50 paarden. 1 middelmatige overdekte rijbak, een kleine overdekte roundpen en een grote roundpen. Het land wat ze hebben is een hectare misschien net iets meer.
    Stalgeld was zo rond de 300euro als ik het mij goed herinner.

    Hoe ze hun opleidingen e.d. doen weet ik niet. Maar het viel mij in ieder geval vies tegen, wat ze verkondigen te zijn en hoe ze daadwerkelijk zijn
    Savvy is knowing where to be, when to be, why to be and what to do when you get there.

  14. #14
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    Een meisje dat een week dezelfde opleiding heeft gevolgd als ik werkt er (volgens mij had ze het erover dat ze stalmanager was geloof ik), ik sprak haar op de Equiday. Ze vertelde dat het ongeveer de Nederlandse versie was van de ISPH (die in België zit). Verder weet ik er ook niets over, helaas.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  15. #15
    Actief Forumlid lorrelei's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Amersfoort
    Leeftijd
    34
    Berichten
    378

    Re:ervaringen stoeterij hofstede oostrijk?

    Oke! iig bedankt voor de info (hier kan ik best wat mee)
    en bedankt voor alle enthousiasme over m'n idee, fijne om mede 'dromenvolgers' te treffen

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •