Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 35

Topic: Zomereczeem

  1. #16

    Re:Zomereczeem

    Vandaag toch nog maar ff de dierenarts gebeld.. Kreeg zijn collega en die heeft me uitgelegd dat zomereczeem bij sommige paarden juist uit onder de buik en op de aalstreep van hun rug.. Dit klopt namelijk precies ben ff alle plekken gaat kriebelen en ja op zijn aalstreep en navellijn reageerd hij t ergst.. Over 2 weken komt hij weer langs en dan ga ik even een bloed onderzoekje alsnog doen..omdat ik me dit ineens bedacht wil ik t ff aankijken..
    Ik ben zomerkoeken gaan voeren vanaf vorrige maand.. En nu heeft hij ineens veel meer last als voorheen..vind zo stom dat ik er nu pas aan denk! Wou t voor hem gaan pakken en dacht echt wat stom dat ik hier niet eerder an heb gedacht! Normaal kreeg hij namelijk gewoon alleen gras en hooi..grote kans dat hij daardoor ineens zo heftig reageerd..

    Vandaag zijn plekjes ingesmeerd met cavalesse en heb t boekje zomer eczeem opgelost met voeding vandaag binnen gekregen..dus ga dat is even goed door lezen..

    Mocht ik merken dat t niks veranderd zonder koek of als t verergerd laat ik de da natuurlijk eerder komen..

    Owhja en schimmel is t zeker niet want dat jeukt niet zei de DA

    Heel erg bedankt alvast en ik houd jullie op de hoogte..

  2. #17
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Zomereczeem

    Aha, zomerkoeken! Toch niet toevallig die van Pavo (Summerfit ofzo)? Ik ken namelijk een behoorlijk aantal paarden wat heftig reageert op deze koeken . Tel daarbij op dat zijn systeem vol zit met troep dankzij de medicatie en voila, daar is de jeuk.

    Bloedonderzoek kun je nu laten doen, zelf heb ik dat nooit laten doen. Simpelweg omdat je er wel allergie mee kunt aantonen, maar dat een onderzoek naar de trigger erg lastig is (en duur). Het klinkt wat mij betreft als een reactie lijkend op zomereczeem, maar dan niet veroorzaakt door die specifieke mugjes, maar door een opeenstapeling van oorzaken die het systeem van je paard overbelast hebben. Bij Kate was dat ook zo (heviger nog als bij jouw paard) en die is nu klachtenvrij dankzij een maandenlang dieet van hooi, vers gras en drainage. Probeer anders dit eerst eens een lange periode en als er echt voer bij moet, dan is het uitproberen wat wel goed gaat. In ons geval is slobber van Havens het enige wat goed gaat.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  3. #18
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:Zomereczeem

    Mijn Stet krijgt ook acuut jeuk als ik iets anders voer dan Hippolyte. Helaas kostte ons dat grapje dit jaar alweer haar manen.
    Started!

  4. #19
    Actief Forumlid Eva's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Driel
    Leeftijd
    36
    Berichten
    351

    Re:Zomereczeem

    Mijn paard had precies het zelfde, ook een haflinger..
    Plekjes zijn ontstoken en door het schuren gaat het open, ik herken het gelijk.

    Mijn paard krijgt homepatische druppels:

    Silybum marianum: Eenmaal per dag 25 druppels door het voer gedurende zes weken.
    Polygonum aviculare: Eenmaal per dag 25 druppels door het voer gedurende zes weken.

    Ik ben nu bijna een week bezig met de reinigingskuur, en het ziet er bij hem alweer een stuk beter eruit!!

    Whisper heeft alleen nog grote korsten onder zijn buik. Zijn schoft, koker, hoofd en bij zijn manen zijn bijna helemaal weg..

    Ik hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd??
    Ik weet hoe machteloos je voelt, ik heb het zelf ook allemaal meegemaakt...

  5. #20

    Re:Zomereczeem

    Janhet zijn inderdaad summerfit koeken.. Ik ben gestopt ze te voeren..
    Gister leek t of hij minder jeuk had.. Maar vanmiddag nog maar is kijken..

    Goede tip Eva.. Mocht t niet minderen dan zal ik die druppels ook halen.. Hoop zo dat het allemaal goed gaat komen!!

  6. #21
    Actief Forumlid dusi's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Oss
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.480

    Re:Zomereczeem

    Gelukkig, Eva heeft het gevonden. Toen ik de foto's zag, moest ik nl meteen aan Whisper denken. Het zag er echt precies hetzelfde uit. En toen ik gister Whisper weer zag, zo veel opgeknapt, kon het niet laten om haar nog even naar jou topic te laten kijken.

    Ik hoop dat het bij jou nu net zo snel opknapt als bij Whisper.
    Engelen bestaan , alleen hebben ze soms geen vleugels en noemen we ze vrienden.

  7. #22
    Forumlid Heaven's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Zuid-Friesland
    Leeftijd
    37
    Berichten
    24

    Re:Zomereczeem

    Mijn pony heeft helaas ook zomereczeem. Ze heeft dit jaar echter lang niet zoveel last gehad. Nou had ik dit jaar geluk dat haar 'jeukmaatje' niet thuis was, dus dat was de helft al om het te voorkomen. Verder heb ik e.e.a. gesmeert en had ze er baat bij lekker dag en nacht buiten te staan. Een flinke bos manen als gevolg!

  8. #23
    Actief Forumlid Eva's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Driel
    Leeftijd
    36
    Berichten
    351

    Re:Zomereczeem

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door vief
    Summerfit koeken van pavo, dat heb ik mijn Fintje ook gevoerd, en de Da zegt ook dat hij zomereczeem heeft...
    het eerste jaar had hij nog nergens last van toen voerde ik dat nog niet...

    Ik ben inmiddels overgestapt op voer van bio ron en krijgen ze hier alleen nog maar ruwe spelt en muesli en helemaal geen enkele brok of koekvorm meer...ben zeer benieuwd of hij het hier beter op gaat doen van de zomer...

    Ook adviseerde hij mij om verschillende soorten kool te voeren omdat daar ook weer organische zwavel inzit dat een gunstige werking op eczeem paarden heeft...(hij is gek op zijn kooltjes en ik leg ze ergnes op het wandelpad en zie hem er elke dag weer naar op zoek gaan. Mijn Woody trekt er weer zijn neus voor op en houd het bij de muesli en ruwe spelt..en bergen hooi natuurlijk.

    Ben zo benieuwd naar van de zomer of het zonder de bewerkte brokken en koeken beter gaat met hem...
    Ik ben erg benieuwd hoe het bio ron voer bevalt misschien ook een aanrader voor mijn paarden..
    Ik geef mijn paardjes momenteel nature best van pavo..

  9. #24
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Zomereczeem

    @ Vief, ik weet niet wat voor muesli je voerd, maar veel muesli soorten bevatten veel melasses/en of suikers,juist niet goed voor paarden met exceem. (maar mischien niet die muesli van jou).
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  10. #25
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Zomereczeem

    @Vief, kijk wel heel erg uit met kool voeren! Ik heb tijdens mijn afstuderen onderzoek gedaan in opdracht van het ID-DLO Lelystad naar het voeren van koolsoorten aan vee. In de literatuur kwam ik talloze teksten tegen met daarin de effecten van kool voeren aan paarden, waarbij op lange termijn behoorlijk ernstige en onomkeerbare gezondheidsschade ontstond. Als het gaat om het voeren van die specifieke zwavelverbinding, zou ik dus eerder kiezen voor een supplement (bijvoorbeeld MSM-zwavel van de Paardendrogist).

    @Eva, ook Nature's Best staan bekend als jeukveroorzaker of triggerend voer voor paarden met jeuk en/of eczeemklachten.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  11. #26

    Re:Zomereczeem

    Helaas begint me paardje nu toch weer zijn buik te schuren kan t dan toch zomereczeem zijn?

  12. #27

    Re:Zomereczeem

    hmm zou het goed in de gaten houden.

    mijn pony schuurt ook aan einde van de zomer haar buik, maar dan is het heel erg en niet onder controle.

  13. #28

    Re:Zomereczeem

    Maar t raren is dat hij zijn staart en manen niet heel laat.. Zit zo te twijfelen of ik nou een deken moet kopen of niet..

  14. #29

    Re:Zomereczeem

    Laat hij zijn staart en manen wel of niet heel ?
    Als hij ze net heel laat zou ik toch gaan voor een deken, want anders word het misschien van kwaad tot erger dat is ook zonde
    Of een bezoekje van dierenarts ?

  15. #30

    Re:Zomereczeem

    Zijn manen houd hij heel en staart ook.. Vorig jaar aan t einde heeft hij een mini beetje aan zijn manen geschuurt.. Het is echt zijn navel lijn die hij schuurt..
    De dierenarts is vorig jaar ook geweest en heb cavellese voor geschreven gekregen.. Dat geef ik nu maar weer.. Maar vraag me gewoon af of t wel zomer eczeem is.,

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •