Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 35

Topic: Zomereczeem

  1. #1

    Zomereczeem

    Gister is de dierenarts langs geweest omdat mijn paardje behoorlijk jeuk heeft.. Ik had hem al behandeld tegen mijt op aanraden van de boer.. Maar dit haalde niks uit.. De jeuk bleef.. Dus ik de dierenarts gebeld wat ik al eerder wou doen maar volgens de boer niet nodig was..(had me eigen gevoel moeten volgen maargoed is achteraf) en de dieren arts zegt dat t mischien wel zomer eczeem kan zijn.. Maar hij heeft jeuk over zijn hele lichaam en manen en staart vallen wel mee.. Wel heeft hij kalen plekjes op zijn koppie.. En een klein beetje op zijn buik en borst en bij zijn koker..
    De dieren arts heeft m echt vanaf een afstandje bekeken en vraag me af of deze diagnose nou wel klopt.. Ik dacht dat de paarden voornamelijk jeuk aan staart en manen hebben die zomer eczeemers zijn..
    Hebben jullie een idee of dit klopt? Wel heeft hij een prikje gehad voor de zekerheid mocht het wel mijt zijn en die moet hij over twee weken weer..en krijg morgen een pakket tegen zomer eczeem..
    Hebben jullie misschien fotos van t hoofd van jullie eczeem paarden dan kan ik kijken of t erop lijkt.. Want zie overal alleen maar foto's van afgeschuurde manen en staarten..

    Alvast heel erg bedankt

  2. #2

    Re:Zomereczeem

    Echte zomer eczemers hebben echt alleen jeuk aan hoofd/staart en manen
    En heel soms bijkomende dingen als iritatie voor vliegjes enz. Mijn pony bevoorbeeld schopt ernaar onder haar buik en schopt dan haar buik kapot
    Maar als hij kale plekjes over zijn hele lichaam heen, weet het niet heb je een foto ?

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Zomereczeem

    Ik zou eens googelen , er is veel info te vinden op internet, best de moeite waard om je daarin te verdiepen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re:Zomereczeem

    Zou het kunnen dat je paard last heeft van een soort rainrot ofzoiets?
    Een ijslander bij ons had allemaal 'pukkeltjes' en die bleken dus te komen door de regen. Je moest de haren daar verwijderen en doordat er lucht onder kan komen dan gaat het weer weg...
    Alleen volgens mij had dat paard geen extra jeuk(maar ze heeft wel zomerexceem).

    Succes ermee!
    note to self: change the mind, the body will follow.

  5. #5

    Re:Zomereczeem

    Ik heb al heel veel gegoogled maar kan alleen foto's zien van afgeschuurde manen en staart.. Zie dus geen overeenkomsten en die van mij heeft echt overal jeuk.. Heb wel dat boekje van eczeem en voeding besteld voor de zekerheid.. Mischien dat ik dan toch nog maar een andere arts moet laten komen..
    Foto's zal ik morgen even zoeken en mischien nog wat bij maken..

    Rainrot is t niet want hij heeft geen buitjes.. Kan op zijn rug niks raars vinden maar als ik frindly doe met de carotstick en t touwtje trek ik over zijn rug dan gaat hij helemaal met ze lipjes terug kriebelen..hoe hard kan je nou kriebelen met een touwtje?

  6. #6

    Re:Zomereczeem

    Waar heb je je paardje mee gewassen? Mijn pony had anderhalf jaar geleden nl de zelfde klachten. DA dacht ook dat het ZE was. Bij mijn pony is het overgegaan nadat ik haar 2x gewassen had met Sebacil (met 10 dagen er tussen).

  7. #7

    Re:Zomereczeem

    Beste

    Volgens mijn dierenarts kan jeuk bij zomereczeem ook elders op de huid voorkomen dan staart en manen.
    Je kan inderdaad eens proberen je paard te wassen, heb ik hier ook gedaan met een paard, gewoon flink afgespoeld met water.

    Zelf pas ik Bachbloesemtherapie toe bij eczeempaarden, je kan hiermee van binnenuit gaan reinigen en de stress die de jeuk veroorzaakt verminderen. Hierdoor gaan de paarden minder schuren.

    Groetjes

    Els


  8. #8

    Re:Zomereczeem

    hier even een paar fotos van de plekjes dit is wel van ff terug hoor.. op zijn buik zit nu bijna niks meer.. en tussen zijn voor benen helemaal niet meer.. en op zijn koppie is t nu ook minder.. maarja hij heeft nu overal jeuk maar zonder plekkies snap er helemaal niks van.. zijn manen zijn nu wel een beetje geschuurd maar alleen boven op wat piekjes maar nog steeds veel maan over..

    ik heb hem gewassen met iets dat begint met een D was van de boer en de dierenarts zei dat t goed spul is tegen mijt alleen oppervlakkig en niet die in de haarworteltjes zijn gekropen?

    zijn koppie:


    tussen zijn voor beentjes( is wat onduidelijk maar kon zo snel niks anders vinden)


    en onder zijn buikie de toen ergste plek..(pff schaam me diep dat ik me toen heb laten aanpraten door de boer dat de dierenarts niet hoefte te komen omdat hij cker wist dat het mijt was)



    en een recentere foto daar zie je dat zijn koppie al minder erg is.. hij had net in de blubber gelegen.. wel zie je dat hij paar sprietjes bij ze manen omhoog heeft staan van t schuren.


    ik hoop dat jullie t hier op een beejte kunnen zien..

  9. #9
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Zomereczeem

    Ik weet het niet maar vindt het er niet uitzien als plekjes veroorzaakt door schuuren,lijkt meer op schimmel of zo. Paard van iemand anders had hier ook last van (Liene?)
    Maarik zou even oppassen dat je niet van alles door elkaar gaat doen, begrijp ik nu dat het beter wordt, is dat omdat de da iets heeft ingespoten?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  10. #10
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Zomereczeem

    Het lijkt een beetje op de manier waarop Kate haar allergie uitte, namelijk door fikse jeuk onder de buik en op haar gezicht te krijgen en dat dus ook consequent schuren. Bij haar is het geen zomereczeem, wel een uiting van allergische reactie op iets. In haar geval triggerde het door warm weer en dan gestoken worden door vliegen, dat zorgde voor de plekken op haar gezicht. Vervolgens breidde zich het uit naar de rest van haar lijf. Ik dacht ook aan zomereczeem, dus ging ze in deken en de rest van de zooi . Het jaar erop had ze ineens forse netelroos plus hooikoorts. Na een eliminatiedieet (alleen hooi), het afvoeren van afvalstoffen (drainage-compositum), homeopathische behandeling van de hooikoorts en flink afvallen in gewicht, is ze nu al 2 jaar jeuk- en schuurvrij!. Afgelopen zomer nog een keer een heftige aanval van netelroos, maar die kon ik verklaren door basisbrok die ze had gekregen (2-3 dagen een handjevol!!!) in plaats van de slobber waar ze het wel goed op doet.

    Wat ik met dit verhaal wil zeggen, is dat zomereczeem-achtige jeukklachten niet altijd zomereczeem zijn, maar vaker een reactie op stoffen in het systeem en daardoor overbelasting van het systeem. Bij Kate zijn de langdurige behandeling met allerlei middelen tegen het hoesten plus de radicale verandering van omgeving zaken geweest die dusdanig veel stress aan het systeem hebben gegeven, dat ze er door deze klachten op reageerde.
    Ik kan je dus van harte aanraden om je paard geheel van ander voer en toevoegingen af te halen, alleen hooi of gras voeren (maanden lang), plus daarnaast drainage-compositum te geven om allerlei afvalstoffen wat sneller af te voeren. Kijk eens of dat over een tijdje de jeuk verlicht, dat is minder belastend als steeds wassen of prikken met andere stoffen .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  11. #11

    Re:Zomereczeem

    Ik zie hem steeds schuren dus t komt wel van t schuren.. Alleen het rare is op zijn koppie is t een stuk minder enzo maar nu heeft hij dus overal jeuk.. Rug zeikanten en zie daar verder niks.. Van die prik merk ik nog geen verschil.. Ga morgen nog wel even bellen met de da hoelang dat zou moeten duren veoor t werkt..

    Wat jossie zegt zou wel heel goed kunnen.. Hij is van de winter heel erg ziek geweest en heeft erg veel medicAtie gehad..ik heb een drainage kuur bestelt dus zal dat inelkegavl proberen..

    Wat voor testen zouden jullie door de da laten doen??
    Wil hem zo graag helpen vind t zo zielig

  12. #12

    Re:Zomereczeem

    Bloedonderzoek? Lever- en nierwaarden om te kijken hoe zijn afvaluitscheiding is. En witte bloedcellen om te kijken of hij ergens een ontsteking in zijn lichaam heeft.

    Verder drainagecompositum, stoppen met alles voeren behalve hooi. Kijken welke kruiden en grassen in de wei groeien, sommige paarden zijn idd allergisch voor bepaalde kruiden, eikels, kastanjes, bloemen etc.

  13. #13

    Re:Zomereczeem

    Oké dus een bloed onderzoek.. Maar wat ziet hij dan uit de afvalafscheiding?? Vind moeilijk dat ik die dierenarts alles moet voor kauwen..
    Heb gister me cavallesse pakket binnen gekregen maarja dan vraag ik me af of ik daar wel mee moet beginnen als t niet eens zeker is wat t kan zijn..

    Bedankt voor jullie hulp alvast meer tips zijn welkom!


  14. #14

    Re:Zomereczeem

    Misschien dan een andere dierenarts bellen? Vind het niet okee dat je een DA alles voor moet gaan kauwen nl.

    Zo op het oog lijkt het idd iets van schimmel, dan zou je DA een huidafkrabsel moeten nemen om onder de microscoop te bekijken en/of op kweek te zetten.

  15. #15

    Re:Zomereczeem

    Maar vertoont hij dit sinds kort of al langer ?
    ik zou is kijken naar een andere dierenarts, want eczeem conclusie word altijd vreselijk snel getrokken tegenwoordig.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •