Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Energy Up!

  1. #1
    Actief Forumlid pjpankras's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Eenrum (GR)
    Leeftijd
    49
    Berichten
    144

    Energy Up!

    Ik ben met maud een lekker eind op weg, voorwaarts achterwaarts, voorhand, achterhand.. we zijn nu bezig met short range driving game als voorbereiding op de circling game..

    Maar ik mis nog een ingredient.

    Ik krijg haar niet mee in draf.. en algemener is het zodra ik mijn enrgy niveau omhoog gooi ze zoiets heeft van.. ja hallo.. wat doe je nou raar.

    Wat doen jullie voor energy up oefeningen?

    Ik doe nu eerst stappen aan de lijn dat ze me rustig volgt, vervolgens maak ik duidelijk dat we iets enrgiekers gaan doen (houding etc) en begin te rennen waarbij ik in eerste instantie het touw door mijn handen laat glijden en de druk op voer.
    Met alleen dat gat=at ze niet mee, dus als ik aangeef dat we harder gaan geeft ik met de stick en string druk op het moment van wegrennen (is meer joggen overigens).
    Dan gaat ze wel mee in draf, maar het gaat wel op een manier van.. wat gebeurd hier!
    Als ik het lezen moet is het geen onwil, maar snap ze het nog niet helemaal.. ik beloon haar wel als we een stukje hebben gedraafd.. maar het kwartje valt nog niet helemaal volgens mij.

    iemand ideeen.. of tip!

    Peter

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Enery Up!

    Consistency is a great teacher
    Oftewel: ze kan pas leren, als jij herhaalt en consequent bent tot ze het snapt.

    Je paard leert van het moment waarop jij loslaat / druk weghaalt, dus wanneer jij opgeeft als ze niet reageert op fase 1 of 2, leert ze dat ze die fases kan negeren. Als je consequent door je fases gaat en daarmee pas stopt als ze werkelijk in draf overgaat, leert ze vanzelf de fase 1, 2 en 3 herkennen
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    Actief Forumlid pjpankras's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Eenrum (GR)
    Leeftijd
    49
    Berichten
    144

    Re:Energy Up!

    ok, dus gewoon op deze manier doorgaan?

    En dan neem ik aan dat als ze echt niet mee gaat in draf je dus wel zo de fases opvoer dat ze wel in draf gaat.. ook al is het maar een paar passen.
    Als je denk ze gaat niet mee in draf en je geef zelf op.. leer je haar dus dat als ze het niet doet je vanzelf stop met druk geven.. aha.. nu valt bij mij ook weer een kwartje..

    Concistent.. check!

  4. #4
    Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Locatie
    Ergens in Drenthe
    Leeftijd
    29
    Berichten
    97

    Re:Energy Up!

    Hoi.
    Mijn verzorgpony is ook heel sloom, heel af en toe krijg ik haar wel in draf, maar hoe laat ik met mijn lichaamstaal merken dat ik sneller wil?

  5. #5

    Re:Energy Up!

    Ik denk inderdaad ook dat je goed bezig bent en dat als je het zo volhoudt, het zeker goed gaat komen!

    *edit: excuses, ik zie dat het topic al verouderd is!
    You can't change the world around you, you can only change your view on it..

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •