Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: gemaaid gras

  1. #1

    gemaaid gras

    Vanmiddag wil ik het gras van e achtertuin gaan maaien. Nu is dat door alle toestanden van afgelopen zomer al heel lang niet gedaan. Er staat dus heerlijk mooi lang gras zonder giftige planten. Nu kan ik helaas met de paarden niet in de achtertuin komen anders had ik het wel geweten.

    Mijn vraag is dus nu....

    Als ik het gras afmaai met een electrische maaier mag ik dit gras voeren aan de paarden?

    De boer waar we eerst stonden gaf het wel altijd maar ik weet vanuit mijn caviatijd dat gemaaid gras gasvorming kan geven door het maai proces. Nu is een paard geen cavia maar ze zijn beide wel gevoelig voor gaskolieken.
    www.niettevermijden.com

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:gemaaid gras

    Ik zou het niet doen, je geeft het paard ineens veel vers gras, die hoeveelheid daar moeten ze zelf veel langer over doen als ze grazen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3

    Re:gemaaid gras

    Tja, ik ben er ook niet zo voor, maar ik ken wel iemand die zonder problemen regelmatig kort gemaaid gras aan haar paarden voert. Dus of het echt slecht is, zou ik niet kunnen zeggen.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  4. #4
    Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    paardjes in Kasterlee
    Leeftijd
    37
    Berichten
    455

    Re:gemaaid gras

    maai dan elke dag een stuk en geef dat. je tuin ziet er dan wel niet uit, maar hé...
    Hinnik!

  5. #5
    Actief Forumlid marloes1987's Avatar
    Aangemeld
    May 2009
    Locatie
    Wageningen
    Berichten
    164

    Re:gemaaid gras

    Je moet alleen wel uitkijken met de lengte van het gras. Bij ons doet de boer het ook wel eens zonder dat we het weten, maar die van mij heeft er wel een keer een slokdarmverstopping van gekregen. Dus inderdaad uitkijken met de hoeveelheid die je geeft.

  6. #6
    Actief Forumlid saskia's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Betuwe
    Berichten
    278

    Re:gemaaid gras

    Ik geef mijn paarden regelmatig gemaaid gras. Zodra we gras gaan maaien komen ze meteen aangerend, al staan ze in het weiland met veel gras, gazongras vinden ze heerlijk. Ik geef ze maar een beetje en geef het ze altijd direct. Het gaat erg snel broeden.

  7. #7

    Re:gemaaid gras

    Ik heb nu gewoon een klein beetje gegeven en de rest ligt op de compost hoop. De volgende keer krijgen ze weer wat meer. Het is dus prima gegaan.
    www.niettevermijden.com

  8. #8

    Re:gemaaid gras

    Een handje gemaaid gras kan waarschijnlijk geen kwaad, maar geef aub NOOIT meer!!! Kans op koliek is groot...

  9. #9

    Re:gemaaid gras

    Of maai het en laat het drogen.. Ben je wel een tijd verder, maar dan kan je het wel gewoon geven.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •