Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: patterns, kan iemand me uitleggen????

  1. #1
    Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    2.450
    Dagboek Berichten
    11

    patterns, kan iemand me uitleggen????

    De DVD met de patterns heeft Pat het bij Follow the rail erover dat hij indirecte en directe teugel gebruikt bij het omdraaien. Daar heb ik met aandacht naar gekeken, maar ik zie alleen dat hij directe teugel gebruikt. Wat zie ik over het hoofd????
    Flame en Ali's lessen

    You're the only person who knows what's right for you,the only one.

    And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:patterns, kan iemand me uitleggen????

    Kun je voor mij beschrijven wat volgens jou de fases (teugelposities en lichaamsposities) zijn van indirecte en directe teugel en hoe het paard daarbij beweegt?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3

    Re:patterns, kan iemand me uitleggen????

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ali
    De DVD met de patterns heeft Pat het bij Follow the rail erover dat hij indirecte en directe teugel gebruikt bij het omdraaien. Daar heb ik met aandacht naar gekeken, maar ik zie alleen dat hij directe teugel gebruikt. Wat zie ik over het hoofd????
    De indirecte teugel zorgt voor de beweging van de achterhand.
    De directe teugel zorgt voor de beweging van de voorhand.

    Helpt dit Ali?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  4. #4
    Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    2.450
    Dagboek Berichten
    11

    Re:patterns, kan iemand me uitleggen????

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Kun je voor mij beschrijven wat volgens jou de fases (teugelposities en lichaamsposities) zijn van indirecte en directe teugel en hoe het paard daarbij beweegt?
    Volgens mij was bij jouw op kamp indirecte teugel de hulp geven met de 'verkeerde' teugel over de hals van het paard, dus in feite is in mijn opinie directe teugel een 'trekkende' beweging, terwijl indirect meer een 'duwende' beweging is. Bij die oefening wilde je het paard kalmeren door van achter te laten overstappen met die indirecte teugel, daarbij werd ook druk met het been op de achterhand gezet, geloof ik???? Ik weet het niet meer zeker. Flame vond dat toen nogal eng weet ik nog.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    De indirecte teugel zorgt voor de beweging van de achterhand.
    De directe teugel zorgt voor de beweging van de voorhand.

    Helpt dit Ali?
    OK, dat wist ik niet. Ik zie het gewoon nog niet. Het zou wel bevestigen van de oefening van Evi zijn. Straks nog maar eens even kijken.
    Flame en Ali's lessen

    You're the only person who knows what's right for you,the only one.

    And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

  5. #5
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re:patterns, kan iemand me uitleggen????

    Op de freestyle dvd van het nieuwe level 1-2 pakket wordt dit heel duidelijk uitgelegd.

  6. #6
    Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    2.450
    Dagboek Berichten
    11

    Re:patterns, kan iemand me uitleggen????

    Volgens mij heb ik verschil gezien, indirect richting navel en druk geven met je been, directe teugel naar de richting die je wilt.
    Flame en Ali's lessen

    You're the only person who knows what's right for you,the only one.

    And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

  7. #7

    Re:patterns, kan iemand me uitleggen????

    Hallo Ali,

    Als je goed kijkt keert Pat z'n paard om in de richting van de reling, dit doet hij met een indirecte teugel ( 180 graden), en dan draait hij verder met een directe teugel.
    Bij een indirecte teugel laat Pat de achterhand om de voorhand heen bewegen, en bij een directe teugel beweegt de voorhand om de achterhand heen.
    Hopelijk kom je er zo uit.

    Groet, Humphrey

  8. #8
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:patterns, kan iemand me uitleggen????

    Toevallig gister in een 'normal' westernfilmpje gezien dat westernruiters ook iets héél anders kunnen bedoelen met de indirect rein, namelijk de teugel die tegen de hals ligt tijdens neckreining. Als je westernles gehad hebt, snap ik nu dus waar de verwarring vandaan komt
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #9
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:patterns, kan iemand me uitleggen????

    Zoals jij nu aangeeft Eveline, zo rij ik Moon altijd buiten met touwhalster. Ik gebruik dan vrijwel alleen neckreining, en heb ook een tijd gedacht dat dat dan wel de indirect rein zou zijn. Als ik het nu goed begrijp, gebruikt Parelli helemaal geen neckreining? Ik ga straks de freestyle CD eens bekijken, ben vanavond toch alleen thuis, dus stoort het niemand.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •