Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Ik doe het fout :(

Ik doe het fout :(

Hoi allemaal,

Met mijn minitrekpaard rij ik met een zelfgeknoopte sidepull (touwtje aan Engels hoofdstel). Dit ging heel goed maar hij is nog maar net vier en is opeens heel eigenwijs. Hij gaat dan ineens de hoefslag af of wil mijn kant niet op. Nu wilde ik consequent zijn en toch mijn kant doorzetten door mijn teugel vast te blijven houden. Tot mijn grote schrik zag ik na het rijden dat zijn neusje stuk was . Wat nu? Ik wil zoiezo de oude parelli level 1 op marktplaats kopen (iemand ervaring met de marktplaatsversie?). Moet ik even wachten met rijden of weten jullie hoe ik dit op kan lossen. Het is echt een schat van een paard alleen erg eigenwijs. En daarbij moet er op de grond ook nog heel veel mrt hem gedaan worden.

Alvast bedankt

groetjes Elise

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re:Ik doe het fout :(

Problemen met rijden zijn vaak op te lossen met grondwerk (bv parelli idd)
    Wat ik zou adviseren:
    sowieso de eerste 3 games van parelli MET stick. Net zolang tot je je paard zijn voorhand en achterhand op fase 1 kunt verplaatsen met de stick en met wijken voor druk zonder dat je paard er bang voor is.
    Daarna kun je namelijk met rijden sowieso je paard makkelijker sturen, en als je paard eens andere ideeën heeft, kun je de stick gebruiken als stuur. Hoe? Dat wordt in de paketten uitgelegd.
    Uiteindelijk is mijn advies dus eigenlijk "koop een (oude versie van) level 1 pakket

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Hoi Elise,

Ik dacht vannacht nog aan je (toen ik toch wakker was vanwege nachtvoeding ), benieuwd hoe het met jou en Lucas is..
    Het is een beetje wat ik verwachtte.. Lucas raakt gewend bij je en voelt zich nu veilig genoeg om 'zijn eigen eigenwijze zelfje' te zijn ... Is opzich een goed teken, toch?
    Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al: Nu is het tijd om echt een band op te gaan bouwen samen.. partnership te zoeken... Dat kan heel goed met L1 parelli. Lekker samen aan de slag met grondwerk. Zorgen dat het 'wijken voor druk' waar San het ook over heeft goed bevelstigd wordt. Ik zou inderdaad als het kan het rijden even laten voor wat het is. 'Set it up for succes' is denk ik belangrijk en dat doe je niet door te rijden met een optoming waar je op dit moment zo hard aan moet trekken dat zijn neus ervan beschadigd...
    Komt vast goed allemaal... wellicht is het ook leuk om een lesje, van Roos, pocalover, bijvoorbeeld, te nemen? Roos is met regelmaat bij ons in de regio

Bedankt voor je antwoord. Ik hoopte ook dat ik er op die manier uit zou kunnen komen. Hij is alleen wel echt eigenwijs aan het puberen, maar ik hou de moed er dan maar even in.

Hoi Nienke!

Ja, je had me al gewaarschuwd en je kan je denk wel indenken hoe erg ik het vond toen ik zag dat zijn neus kapot was. Dat is echt mijn bedoeling niet. Ik ga weer even opnieuw met hem beginnen en idd de band opbouwen.

Wat een prachtig kindje trouwens!

Groetjes,

Elise

Bladwijzers

Forum Rechten