Ik zit hier al langer over na te denken en heb op Horse Event ook alle standjes afgelopen met betrekking tot voer.
Het gaat overigens om:
7,5-jarige Welsh Cob merrie
1,5-jarige Welsh Cob ruin
14,5-jarige Haflinger ruin
Momenteel staat er hier een zak Subli ponybrok, en zo af en toe krijgen ze daar een handje uit. Ik ben dus geen brokvoerder.
Maar goed, in de winter eten ze puur alleen hooi, en dan zou ik toch graag wat bijgeven.
Nu heb ik wel een Himalaya liksteen. Zijn er bepaalde likstenen raadzaam, of maakt het weinig uit?
Beiden Welsh Cobs likken er aan, de Haflinger niet.
Maar goed, dan nog het voer. Op zich ben ik best tevreden met die ponybrok. Maar eigenlijk zoek ik iets dat je liefst zo uit de hand kan voeren. Maar anders af en toe uit een voerbak.
Nu spreekt Equifyt mij wel aan. Maar dit is niet dicht in de buurt te verkrijgen, al schijnt er een verkoopplek dichter in de buurt te komen. De Herbs ervan heb ik een proefzakje van, en dat vinden de pony's niet echt lekker. De Natural Base moet ik nog proberen.
Marstall heeft verschillende soorten, maar ook een soort koek, dat zou makkelijk voeren. Daar moet ik me nog verder in verdiepen.
Pavo heeft nieuwe complete supplementen, maar vind het erg klein spul. En eigenlijk ben ik nooit zo fan van Pavo geweest.
Maar eigenlijk wordt ik niet zo wegwijs meer.
Wat ik zoek is vooral een aanvulling op ruwvoer waar ik niet teveel van moet voeren maar ze net wel een tikkie extra vitaminen/mineralen binnenkrijgen. En dat gewoon af en toe lekker is om te geven.
Waar hebben jullie goede of slechte ervaringen mee?
Oja, ik zoek iets met niet teveel suikers, zetmeel en dergelijke.
Bladwijzers