Wat een mooi paddock paradise heb jij en mooi gemaakt ook!
Wat een mooi paddock paradise heb jij en mooi gemaakt ook!
www.jasmijnhoffs.nl - healing voor paarden
Ziet er echt gaaf uit! Huur je die weiland dus van een boer?
Thanks
Ja, dit weiland is van mijn "overboerman" (de boer tegenover ons dus )
Ik betaal hem voor de stalling van mijn paardjes. In ruil daarvoor, mag ik van hem het land inrichten zoals het voor de paarden het beste is.
Moet je de wei ook in originele staat opleveren, mocht je gaan verhuizen?
Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.
Geen idee, ben voorlopig niet van plan hier te vertrekkenOorspronkelijk Geplaatst door Yulia
Maar de matten, palen en draad zijn in een dagje verwijderd. Dan zal enkel het pad een keer extra getrokken en ingezaaid moeten worden. Als er weer koeien op gehouden worden, zal het hele land wel opnieuw ingezaaid moeten worden, want door de paarden is de samenstelling van het gras behoorlijk veranderd (te kort afgrazen van de meer kwetsbare koeiengrassen)
Ziet er goed uit Eveline.
Ik ben bang dat ik weideman Pauli eerdaags toch maar eens kennis moet laten maken met het geweldige fenomeen internet
Dit zou ook zo goed bij ons kunnen...
Wie weet op een dag kan ik ook een rondleiding fotograveren... op een dag...
Super mooi hier is menig paard jaloers op....
"Never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting and I will never forget you Chendo!"
Zeg!Oorspronkelijk Geplaatst door Wien
Is je paddock nog een paradijsje? Of hebben de paardjes inmiddels leren zwemmen? Gewoon nieuwsgierig.
Tot nu toe valt het alles mee, ondanks de heftige regen.
De paarden lopen bij voorkeur over de rubber matten. De grote en lange matten blijven goed liggen, de kleintjes verschuiven wel, met name op stukken waar de ondergrond doorweekt is.
Een fotootje van een stukje van het pad aan de achterkant, afgelopen zaterdag:
Nog wat foto's van vorige week, na de extreme regenval.
De waterbak is buiten zijn oevers getreden
Ook het rubberpad staat onder water, toch hebben de paarden nog steeds een voorkeur voor de matten. En ik moet zeggen: het loopt voor mij ook een stúk prettiger over de matten dan in de glibber.
@Nienke: ik mest het pad af en toe uit, ongeveer eens per week. Het scheelt dat ze nu bijna niet mesten op de graas-stukken, maar vooral op het pad. Hierdoor wordt het pad-gras minder lekker en eten ze dit bijna niet (vandaar de groene paden). Helaas is het groeiseizoen voorbij, dus de paden zullen nu wel snel zwart worden.
Ik snap best dat je een waterbak wilt maar om nou een halve zee te creeeren? LOL. Zo gaaf als je dat hebt liggen zeg.
Eng die omgevallen omheining. Bij ons waren ze er al overheen gesprongen/gedenderd ben ik bang. Hebben ze van het najaar ook twee keer gedaan. Blijven die rubbermatten dus goed liggen? Ze "drijven" niet weg op of in de modder? Heb je een foto van hoe het er nu uitziet? Ben nl. voor bij ons op stal ook aan het denken en kijken hoe we de blub kunnen oplossen. De haf heeft nl. de wei behoorlijk kapot gestampt waardoor je tot je knieen wegzakt en ze nu het land niet in mogen Ben dus heel benieuwd.
Matten zijn bij ons opzich een prima oplossing voor moddder. Uiteraard komt er op de matten ook wel modder te liggen maar je zakt tenmisnte niet diep weg. De blub is makkelijk te verwijderen met een sneeuwschuiver. Ik merk wel bij mij dat als metname Maaike (fries) weg gejaagd word en zich afzet op de matten dat de matten verschuiven maar das meestal een paar cm. Ik heb de matten overal 15 cm overlap gegeven. En heel belangrijk.... je moet de matten leggen als je nog niet te diepe blub hebt.
Wij hebben nu in het PP een groot stuk bestraat met hele grote tegels en dat vind ik nog veel prettiger.
www.niettevermijden.com
Ik moet mijn matten verlggen en dat doe ik eind van de week want er mag gerust blub liggen maar niet dat je echt tot je enkels wegzakt. Na een aantal droge dagen kan het dus wel weer. Overigens liggen mijn matten nu op een heel erg blub stuk waar we diep weg zakte. De matten liggen prima alleen er staan kuilen water in.
www.niettevermijden.com
Bladwijzers