Oh dat wist ik helemaal niet joh, ik dacht dat ze allebei van jou waren.
Oh dat wist ik helemaal niet joh, ik dacht dat ze allebei van jou waren.
A lot of people talk to horses, not many listen
Ik betaal een bedrag per paard, daar zit hooi voor de winter bij in. Dat is net wat anders dan de hele wei huren, maar in praktijk komt het bijna op hetzelfde neer.Oorspronkelijk Geplaatst door HeidiRickDennis
Marjo wil haar paarden niet in het Paddock Paradise, vandaar dat zij ze apart gezet heeft.
Gisteren is er zand gebracht
Vandaag ff checken wanneer de loonwerker komt, dan komt dat terras nog af voor de winter echt begint
heidi hoe groot is het stuk dan ?
En hoeveel paarden lopen er ?
Da's maar een kwart hectare. Erg weinig voor 3 paarden (shets even als half paard gerekend). Of is dit alleen het winterstukje om de rest van de wei te sparen?
Zonde dat ze er met de trekker doorheen rijden, dat maakt echt veel stuk
Dit is echt de winterweide. De zomerweide bestaat uit 1,5 / 2 hectare en daar grazen er straks 4 op (volgens mij ook te weinig). Heb al zitten nadenken omtrent een betere inrichting waardoor alle paarden lol houden. De shets blijven vanaf nu denk ik op hun eigen stukje (buitengedeelte met grote inloopstal) maar daar tegenover staat wel dat we nu met 3 paarden (en eentje dus grooooooooooooot) en een pony (de mijne dus) en straks met 2 pony's. Kan nooit goed gaan als je het mij vraagt.
In de zomer heb je op zich niet onwijs veel nodig. Maar zo het winterstukkie is wel heel klein idd.
Zelf heb ik niet zoveel weide, gebruik het alleen in de zomer. Nu kunnen ze er ook niet op, is echt te nat.
Maar door in de zomer met stripbegrazing te werken en elke keer stukken rust te geven gaat het prima.
De weg met Carwyn en Scarlet
Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..
Haha, wat grappig, wij zijn ook zo'n terras aan het aanleggen. In een T-vorm, dus een deel wordt van de paarden, voor het hooi eten in de winter, en een deel wordt inderdaad ook wasplaats, voor paarden of auto, met zo'n waterdinges-afloop.
Zal binnenkort es foto's zetten.
wow Evelien, ziet er echt super gaaf uit! Ook leuk voor je paarden zeg!
Is het helemaal van jou of huur je het? Wou dat wij hier zoiets hadden, maarja ruimte he helaas!
top gedaan!
3e graads instructrice Rechtrichten & NH instructrice
De loonwerker komt morgen, om de 'fundering' voor het 'terras' te leggen (van Jan mag ik geen terras zeggen, anders gaat hij er biertjes op drinken )Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
Daar heeft een tukker toch geen terras voor nodig?
Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!
hihih ik heb beeld.
www.niettevermijden.com
Verbouwing!
Even een plaatje vooraf
En hier komt het terrasje ongeveer. Pasta voelt zich King of the Farm
An die Arbeit.
Met grof geschut
De tussenstand: een bult zand uitgegraven en verspreid over de ingang van de wei. Dit zat nog vol puin en grote keien (je kunt ze nog zien liggen), zeker 5 kruiwagens hebben we eruit gehaald.
Dan wordt de vijver aangepakt. Hier kan het water uit de 'wel' (natuurlijke bron) naartoe, maar de waterpeil staat zo hoog, dat er amper afwatering plaats vindt.
Joop de Graafmachinist weet wel raad! Vakkundig schraapt hij schuine oevers en diept de hele vijver een halve meter uit.
Ondertussen wordt wat extra rood zand gebracht (en word ik creatief met Photoshop :P )
Mijn favo Trekker merk: de New Holland (nee, niet alleen omdat ze altijd blauw zijn :P )
Koning Pasta claimt nieuwe grond
Zo'n graafmasjien is GROOT! Gelukkig is ons 6-meter-pad breed genoeg.
Onze waterbak was hier net uitgebaggerd.
20cm eruit, had ik gezegd, maar volgens mij is er wel een halve meter uit We kunnen echt cross-country gaan rijden deze zomer. Komt goed uit, want op hoger nivo bij de TREC worden de waterhindernissen steeds dieper
En een overzichtje mét paardjes erin
En verder hebben we matten schoongeschraapt en recht gelegd, draadjes verplaatst, palen uit de grond getrokken (met 4 man aan 1 paal trekken voor hij los kwam :O ) en de waterbak schoongemaakt, want daar zaten wel 50 regenwormen in
Bladwijzers