Mano is 6 weken geleden bekapt. Maandag zou hij weer bekapt worden maar omdat ik dan een cursus fotografie heb heb ik vandaag de bekapper gebeld om te vragen of hij volgende week kon komen. Nou, dat kon niet, pas over 6 weken was hij in de buurt. Toen ik zei dat over 6 weken ook goed was omdat Mano z'n hoeven eruit zien alsof hij gisteren geweest was, vond hij dat helemaal niet goed. Hij doet geen paard die langer bekapt is dan 12 weken. Zo gaat hij niet te werk zegt hij. Hier schrok ik wel een beetje van. Ik heb geen super verstand van, maar als de hoeven er goed uitzien waarom zou een paard 'verplicht' om de 6 weken bekapt moeten worden? Of mis ik de logica? Ik hoor hier ook weleens dat er mensen zijn die het paard zo'n 3-4 keer per jaar laat bekappen...
Ik heb mijn afspraak van maandag sowieso afgezegd en geen nieuwe gemaakt omdat ik niet zo goed weet of ik bij deze bekapper wil blijven. Wat vinden jullie hiervan?
Ik kwam trouwens Betterhoof tegen op de site van paardnatuurlijk. Is er hier iemand die ervaring heeft met betterhoof?
Bladwijzers