Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 33

Topic: Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

  1. #1

    Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Mano is 6 weken geleden bekapt. Maandag zou hij weer bekapt worden maar omdat ik dan een cursus fotografie heb heb ik vandaag de bekapper gebeld om te vragen of hij volgende week kon komen. Nou, dat kon niet, pas over 6 weken was hij in de buurt. Toen ik zei dat over 6 weken ook goed was omdat Mano z'n hoeven eruit zien alsof hij gisteren geweest was, vond hij dat helemaal niet goed. Hij doet geen paard die langer bekapt is dan 12 weken. Zo gaat hij niet te werk zegt hij. Hier schrok ik wel een beetje van. Ik heb geen super verstand van, maar als de hoeven er goed uitzien waarom zou een paard 'verplicht' om de 6 weken bekapt moeten worden? Of mis ik de logica? Ik hoor hier ook weleens dat er mensen zijn die het paard zo'n 3-4 keer per jaar laat bekappen...
    Ik heb mijn afspraak van maandag sowieso afgezegd en geen nieuwe gemaakt omdat ik niet zo goed weet of ik bij deze bekapper wil blijven. Wat vinden jullie hiervan?

    Ik kwam trouwens Betterhoof tegen op de site van paardnatuurlijk. Is er hier iemand die ervaring heeft met betterhoof?

  2. #2
    Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.875

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Huh?! Jemig wat stom van hem. Lijkt een beetje alsof het hem dan alleen om het geld gaat. Misschien kan je Marco Krul vragen, die komt toch ook voor Taspo bij jullie op de wei? Als hij toch komt kan hij misschien wel een paardje extra doen, al heb ik gehoord dat hij geen nieuwe klanten aanneemt. Betterhoof ken ik niet. Hier op stal (en ook bij de hitactief in de Steeg) komt ook Joke Nibbelink, daar heb ik ook wel goede verhalen over gehoord. He balen joh, ging het net zo goed met Mano's hoeven, krijg je dit. Succes!
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

    www.dealindreams.nl - realise your dreams!

  3. #3

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Ja echt jammer. Ik vind het ook heel vreemd van hem hoor.
    Ik zal eens googlelen naar Joke Nibbelink. Thanx

  4. #4
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Ik heb geen ervaringen met natuurlijk bekappers.
    Maar ik heb wel een pony die soms maar eens in het jaar bekapt wordt.
    Mijn hoefsmid komt wel voor mijn andere pony, en dan kijken we of het nodig is of niet, anders wordt die gewoon overgeslagen, of alleen vijltje erlangs.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  5. #5

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Begint de naam van deze bekapper met een J?
    Sindii, voor Mens en Paard

    http://www.sindii.nl

  6. #6
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Hm da's echt RAAR!
    In principe zou het zo moeten KUNNEN zijn dat een paard met de juiste vorm van bewegen, juiste manier van bekappen, goede natuurlijke hoefstand etc helemaal niet bekapt hoeft te worden! Marco hoeft soms na 4 maanden NIKS aan Shanna's hoeven te doen, als ik net van tevoren een flinke buitenrit heb gemaakt over harde ondergrond. Ik laat hem dan ook maar 3 keer per jaar komen

  7. #7

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Betterhoof, ook wel Eltina genoemd, doet heel veel paarden bij ons en daar is iedereen tevreden over. Ik vind het een super leuk mens.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  8. #8

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Wauw dat is apart, die van mij zijn al in tijden niet bekapt.

  9. #9
    Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.875

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sindy11
    Begint de naam van deze bekapper met een J?
    Heb jij ook ervaring met hem?
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

    www.dealindreams.nl - realise your dreams!

  10. #10

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Als het dezelfde "j" is wel en iets soortgelijks.
    Ik wil niet meteen met namen beginnen te strooien op internet, maar er zijn meerdere
    grote vraagtekens bij mij ontstaan.
    Sindii, voor Mens en Paard

    http://www.sindii.nl

  11. #11
    Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.875

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sindy11
    Als het dezelfde "j" is wel en iets soortgelijks.
    Ik wil niet meteen met namen beginnen te strooien op internet, maar er zijn meerdere
    grote vraagtekens bij mij ontstaan.
    Hmmm, als zijn achternaam met een T begint, wil ik wel graag weten wat voor vraagtekens jij hebt. Hij bekapt mijn paardje ook namelijk. En dit hierboven vind ik niet echt tof van 'm
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

    www.dealindreams.nl - realise your dreams!

  12. #12

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Laat ik voorop stellen dat de hoeven er goed uitzien en mooi bekapt. De vorm van de hoeven zijn mooi geworden.

    Maar voor de rest heb ik eigenlijk telkens een vervelend gevoel overgehouden.
    Deze meneer komt op mij onbeleefd over, maakt regelmatig kwetsende opmerkingen.
    Haalt zijn collega bekappers graag door het slijk (om zichzelf beter te voelen?)

    Voor van de winter wil ik graag om de 8 weken bekappen, maar dit mag alleen om de 6 weken. Terwijl in de winter de hoeven veel langzamer groeien en ik eerder soms wel 3 maanden kon wachten bij een andere bekapper.

    Een van mijn paarden heeft een naar verleden, volgens hem gewoon een eigenwijs slecht opgevoed paard. Waar hij totaal geen geduld mee heeft.
    Daar kan ze vrij heftig van worden en dat helpt natuurlijk helemaal niet. Bij mijn jonge paarden heeft hij wel geduld, en dat gaat best goed. Ik ben nog steeds er van overtuigd dat een paard met slechte ervaringen moeilijker is dan een paard wat alles voor het eerst meemaakt.
    Maar nee, het ligt aan haar valse karakter, en mijn gebrek aan opvoeden. Hij heeft haar ook geslagen toen het een keer mis ging. Toen hij vervolgens van plan was om haar op te knopen met een touw, heb ik de hele boel stop gezet.

    De visie op paarden van hem en mij verschilt enorm.
    Sindii, voor Mens en Paard

    http://www.sindii.nl

  13. #13

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    HIj heeft je paard geslagen wowww, volgens mij had die vent bij mij geen kloten meer over gehad zeg.
    Wie mijn paard slaat komt aan mij..

    waarom om de 6 weke heb er net over na zitten denken, kan het nog steeds niet bevatten. Volgens mij zouden die van mij dan op hun bot lopen ofz

  14. #14

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Met Eltina (betterhoof) heb ik wel goede ervaringen trouwens, niet dat dat verward wordt.
    Sindii, voor Mens en Paard

    http://www.sindii.nl

  15. #15

    Re:Natuurlijk bekapper regio Arnhem, ervaring betterhoof

    Hier nog iemand met goede ervaringen met Eltina
    Surrender to fun!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •