Zoals er dus wel een dressuurforum is?
Zoals er dus wel een dressuurforum is?
The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.
ten eerste zijn hier niet zoveel westernruiters. Er zijn hier veel (ex)dressuurruiters die door Nh soms in verwarring raken. Is het nu wel goed om altijd met losse teugels te rijden, hoe kun je dressuur combineren met NH, etc etc. Ik denk dat als westernruiter je al meer richting NH neigt zodat die problemen niet zodanig voorkomen. Vandaar dat er wél een dressuurforum is en geen westernforum, denk ik.
Maar als er meer mensen zijn die graag een westernforum zien komen kan die vast wel door eveline worden aangemaakt hoor.
Hoewel ik zelf eerlijk gezegd liever niet teveel subforums heb. wordt er niet overzichtelijker van vind ik.
Tja, we hebben gewoon gezeurd om een dressuurforumpje.....
Dus als je een westernforumpje wil: vragen!
(en zelf geloof ik niet zo dat je door western te rijden al zoveel richting NH neigt.....)
Heel simpel: er is nooit om gevraagd!Oorspronkelijk Geplaatst door Anya
Het dressuurforum is ontstaan vanuit het 'rijden' en 'overig' forum, waar af en toe een dressuurvraag kwam.
Net zoals dat bij natuurlijke verzorging steeds meer dingen komen over medische kwesties, die niet goed binnen huisvesting/voeding/hoeven pasten.
Dus als er af en toe western topics zijn, binnen andere topics, dan kan daar gerust een nieuw forum voor geopend worden. Maar voorlopig zie ik daar de noodzaak niet echt van in.
Als je dressuur ruim genoeg opvat (paard gymnastiseren, soepel maken, leren reageren op steeds lichtere hulpen), past er veel onder dit kopje!
Toch meer dan trad. dressuur, lijkt me. Ik heb westernles (echt beginners niveau) en dat sluit geweldig aan met parelli. Ook veel oefeningen, zoals sideways en de back up zijn hetzelfde. En 3 van de 4 ruiters rijden op halster.Oorspronkelijk Geplaatst door Antiope
Maar verder heb ik geen ervaring met western. Misschien is mijn instructrice zelf gewoon meer natural ingesteld.
Is ith a earthquake?! ____________
_____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!
Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!
Ik denk dat jou intstructrices (net als de mijne) wat meer natural is ingesteld Pais. Want dat geldt niet voor de hele westernsport. Wel is het zo dat een bitloze optoming relatief normaal is, in ieder geval bij jonge paarden.
The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.
Weet niet of een westerntopic noodzakelijk is, maar ik zou wel eens willen weten wie van "ons" meer westerngericht bezig is. Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik veel meer western- dan dressuurgericht bezig ben.
Docendo discimus
Ik moet zeggen dat ik sedert dat ik NH doe ook meer en meer geïnteresseerd ben in western en het lijkt me veel leuker dan dressuur. Ik ben gewoon al dat perfecte stijve gedoe beu van dat dressuur. Western past beter bij mij en bij mijn paard denk ik, hoewel Shiva het alletwee wel goed kan. Maar ik zou het wel leuk vinden om er nog wat over bij te leren want ik weet er nog niet zo veel van...
Het trekt mij ook meer. Ik ga binnenkort een keer naar een wedstrijd kijken en groomen want twee lesgenootjes rijden mee (ik kon niet, geen vervoer ). Het schijnt dat de sfeer er heel ontspannen en rustig is. Ik denk dat dit komt omdat er in nederland vooral recreatief western word gereden en dat er weinig prestatiedrang is. Daarnaast is het een stuk minder populair waardoor iedereen elkaar kent en het dus 1 gezellige familie is.
En ik heb nog nooit zo leuk en ontspannen, voor paard en ruiter, les gehad dan dat ik nu heb.
Maar op equitana hebben we westernruiters gezien.. dat is nou niet wat je noemt ontspannen.
Nou het is niet overal één gezellige ontspannen familie. Er is ook wel degelijk prestatiedrang. Maar de wedstrijden zijn wel veel gezelliger. Dat is zeker waar.
Nee vergeten te vermelden maar ik heb het over de wedstrijden die op die stal worden gehouden, en dat is eigenlijk de enige westernstal die wedstrijden organiseerd in de buurt hier.
Western is hier in het westen van het land nog steeds een ondergeschoven kindje, met slechts 1 grote westernstal hier in de buurt (de kenners weten wel welke...) Bij ons op stal: 75 paarden, waarvan er slechts eentje western wordt gereden. Hoe is dat hier op het forum?
"Patria est ubicumque est bene." - Cicero
Brabant mag zich verheugen op wat meer westernstallen. Ook bij mij in de buurt zijn er wel een aantal te vinden. Op de pensionstal waar ik sta rijden alle pensionklanten (komen twee nieuwe bij) western (op quarters en paints nog wel ) behalve ik dus
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)
Pais juist in het noorden zijn heel veel wedstrijden verhoudingsgewijs. Groningen, Drente en Friesland zitten goed in de westrijden en westernstallen.
(zie op http://www.westernsport.nl of wranwesternhorseworld.com
Bladwijzers