Voor een ieder die daar belangstelling voor heeft...
http://www.vaquero.nl/anl/documenten/padstest.doc
MVG Louis
Voor een ieder die daar belangstelling voor heeft...
http://www.vaquero.nl/anl/documenten/padstest.doc
MVG Louis
Bedankt Louis, interessante test.
De Vaquero “Wool Airflow Pad” spreekt me wel erg aan, zeker als je hem koopt met extra set badstof hoezen dan heb je altijd een schoon pad.
Dat vind ik met een wollen onderkant toch altijd wat lastig. Nu borstel ik de wol nadat hij gedroogd is heel goed uit zodat het meeste eruit is en was ik hem alleen als hij gaat stinken. (neem aan dat de wol er met vaak waassen niet beter op wordt, vandaar)
interessant en ik die dacht dat ik mezelf nog zou moeten pijnigen om een 5 star aan te schaffen voor langere tochten...
Hinnik!
Hoi Louis,
Bedankt voor het test verslag. Ik heb er al een heel eind in gelezen.
Heb jij deze pads wel eens gezien?
http://www.saddleright.com/
Ik gebruik hem al jaren naar tevredenheid.
Groetjes
Roos
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
@Pocalover
Nee die pads ken ik niet.
Even off topic:
Louis, wil jij mij het verschil uitleggen tussen: reining zadel, pleasure zadel, cutting zadel etc? Waarom hebben die allemaal een appart soort zadel? Ik zie zo met mijn ongeoefende oog het verschil niet op de versiersels na.
Wat ik in de toekomst wil is een fijn westernzadel waarop ik uuuuuuuuuren, dagen in de vrije natuur mee kan rijden. Mn paardje is nu nog te jong maar dan kan ik alvast gaan sparen.
Louis laat je hier nog even weten als je Wool Airflow Pad in de verkoop gaat?
Dat doe ik graag, maar momenteel zijn we nog aan het testen; we willen niet over 1 nacht ijs gaan.Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl
Dat is alleen maar fijn hier ook verre van haast. Maar dan weet ik dat je het tzt hier meldt en daar krijg ik een mailtje vanOorspronkelijk Geplaatst door sablou
Oei daar vraag je me wat. Dat is niet zo 1-2-3 beschreven.Oorspronkelijk Geplaatst door HeidiRickDennis
Reining zadels zijn westernzadels die speciaal voor het (dressuur-)onderdeel reining zijn gemaakt. De stijgbeugels staan relatief ver naar voren (balans bij de stops en de spins) en de cantle (de rugleuning) is laag. De fork is ook laag en de horn alleen nog "symbolies" aanwezig (heel klein). De seat loopt naar voren sterk omhoog en sluit de ruiter zodoende op. Zo, dat de ruiter als het ware in een stoel-houding zit. Pleasure zadels zijn eigenlijk een "bling bling uitvoering" van reining zadels.
Een cuttingzadel is speciaal gemaakt voor de cutting (koe van de groep weghouden) en heeft een hele vlakke zit, omdat het paard bij het werk heel erg door zijn voorhand gaat en je opstaande ver uitstekende fork nodig hebt om tegen te steunen (met je dijbeen). De horn is heel hoog en smal zodat de ruiter zich er goed aan kan vast houden.
Het westernzadel voor lange ritten, veel comfort en perfecte zitpositie t.o.v. je paard is de Wade. Dit is mijn favoriet en dit zadel vindt - hoewel in de shops weinig keus - steeds meer liefhebbers. Ik kan er uren over praten en schrijven, maar heel veel info vind je op www.westernhorseman.nl .
Veel leesplezier.
Bladwijzers