Sinds een paar dagen heb ik Anna, een shet merrie. Ze is naast heel erg dik super lief en braaf. Sinds zaterdag 16 okt heb ik er een ruintje bij als gezelschap.
Ze is nu nog minstens zo dik als op deze foto.
Met Anna heb ik de afgelopen dagen minimaal 3x per dag 20 minuten stevig rondgestapt zowel op steen als in het bos. Daarnaast loopt ze los op beton en heeft ze een klein stukje kale wei, met een betonnen gedeelte. Op het beton heb ik water staan en (onbeperkt) hooi. Met haar nieuwe vriend klikt het goed, en ze staan nu in een wat groter stuk wei, Anna met een graasmasker. S'nachts wil ik ze weer op het kleinere stukje zetten.
Anna heeft haar hele leven sinds afspenen alleen gestaan op een wei met stalletje (zeecontainer), het afgelopen jaar vrijwel zonder aandacht. Wel kreeg ze af en toe een flinke bak voer (muesli?), appels en wortels. Ze is nooit hoefbevangen geweest volgens deze mensen.
Mijn vraag; Anna gaat regelmatig liggen in de wei. Ze ziet er dan ontspannen uit, en ligt zowel op het gras als op het betonnen gedeelte. Haar hoefjes zijn niet warm, ze is niet kreupel of iets, en behalve dat ze te dik is, kan ik ook niets bij haar vinden. Gaat ze liggen omdat ze gewoon heel relaxed is, of zou ik haar toch teveel belast hebben met wandelen?
Bladwijzers