Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: [L1] paard geeft 'hengsten' hinnikjes tijdens grondwerken

  1. #1

    [L1] paard geeft 'hengsten' hinnikjes tijdens grondwerken

    Sinds een poosje geeft Ramar tijdens het grondwerken steeds van die 'hengsten' hinnikjes. Ik noem het even zo omdat het geluid wat hij maakt erg veel lijkt op dat van een hengst wanneer hij een mooie merrie ziet. Zo'n laag en zacht hinnikje.
    Het valt me op dat hij dat eigenlijk alleen doet als ik wat fanatieker met hem aan het spelen ben. Hij wordt in zijn gedrag dan ook wat vlugger en speelser. Soms gaat hij zelfs met zijn voeten staan stampen.

    Ik vroeg me af wat dat gehinnik nou precies betekent en of het een goed of juist slecht teken is.

    Groetjes

    Eef

  2. #2
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: [L1] paard geeft 'hengsten' hinnikjes tijdens grondwerke

    Is het een merrie, hengst of ruin? Dat is misschine wel amkkelijk om even te vermelden.

  3. #3

    Re: [L1] paard geeft 'hengsten' hinnikjes tijdens grondwerke

    Oepsie...das inderdaad wel zo handig.....het is een ruin

  4. #4
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: [L1] paard geeft 'hengsten' hinnikjes tijdens grondwerke

    Haha, tsja. Sommige paarden hebben hier nou eenmaal meer "aanleg" voor dan andere om het zo maar te noemen. Als je een ruin hebt met de hormonen hoog dan laten ze nou eenmaal nog graag weten dat ze er zijn en bij spel in de wei maakt het ene paard ook meer lawaai dan het andere paard. Bepaalde geluiden is wel imponeer gedrag en is dan dus geen geod teken. Maar dat is nogal lastig te beschrijven vanachter de pc.

  5. #5

    Re: [L1] paard geeft 'hengsten' hinnikjes tijdens grondwerke

    hé dat doet mijn ruin ook, ook met rijden als ik b.v. d eone rein stop vraag, ik vond het wel een schattig geluid en hecht er verder geen waarde aan, hij doet het heel zachtjes

  6. #6
    *nieuw* touch's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Wildervank (Groningen)
    Berichten
    10

    Re: [L1] paard geeft 'hengsten' hinnikjes tijdens grondwerke

    hey eef,
    Misschien niet geschikt om het hier op het forum te vragen, maar ik ben Sanne uit Wildervank. Je weet wel van dat KWPN Vosje (ruin). Ik vroeg me af hoe het afgelopen was met je been, nadat je zondag 26 juni naar huis bent gegaan...ik hoop dat het niet ernstig is.

    groetjes sanne

  7. #7

    Re: [L1] paard geeft 'hengsten' hinnikjes tijdens grondwerke

    Nee, heb alleen een kneuzing en de schrik.....
    Maar verder gaat het weer prima hoor.
    Ben druk met de carrotstick in de weer......aaargh......gaat nog een beetje onhandig....

  8. #8

    Re: [L1] paard geeft 'hengsten' hinnikjes tijdens grondwerke

    ja erg hè die carrotstick, ik ben er ook zo onhandig mee, zit steeds in de knoopt met die slag die eraan hangt......

  9. #9

    Re: [L1] paard geeft 'hengsten' hinnikjes tijdens grondwerke

    .......

    Een mede-ik ben onhandig met de stick-genoot.......joepie.
    Ooit zal ik als een majorette met dat ding in het rond zwaaien, vandaag nog niet.....

  10. #10
    *nieuw* touch's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Wildervank (Groningen)
    Berichten
    10

    Re: [L1] paard geeft 'hengsten' hinnikjes tijdens grondwerke

    blij dat het niet ernstig is,

    haha ja, die stick maakt het allemaal niet makkelijker!...ook kom ik wel eens in de knoop met de 'ellen lange' leadrope...je moet ook op zoveel dingen tegelijk letten...

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •