Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Natuurlijk bekapper gezocht in belgie omgeving Ravels,Poppel,Turnhout

Forumlid superrizzo's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    35

Natuurlijk bekapper gezocht in belgie omgeving Ravels,Poppel,Turnhout

Hoi mede forum lezers,

Mijn paard gaat 29 oktober verhuizen naar belgie en wil dan ook meteen de stap zetten om natuurlijk te gaan bekappen.
    Mijn hoefsmid van nu snijd te veel weg van de straal en heeft nu al 2 keer tot bloedens toe gesneden,Ook brokkelen ze veel en scheuren ze in bij de kwartieren...

Wie weet er een natuurlijk bekapper of iemand die al wat ervaring heeft in het natuurlijke bekappen.
    Mijn paard gaat verhuizen naar Ravels (be)
    Dus dicht bij tilburg,Goirle etc etc

Ik ga zelf de Cursus natuurlijk bekappen volgen en zoek dus iemand die als het kan half november een begin wil maken met het natuurlijke bekappen...

De voorkeur gaat uit naar een vrouw i.v.m dat mijn paard ooit door een man met een vijl is geslagen en deze dus eng vind.
    Een man is eventueel geen probleem mits deze MEGA gedullig is en niet een te zware stem heeft.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:Natuurlijk bekapper gezocht in belgie omgeving Ravels,Poppel,Turnhout

Ik heb Klaas Feuth voor mijn paard, is natuurlijk bekapper, weet niet of hij zo ver die kant opgaat, dat zou je moeten vragen. Enige nadeel bij klaas is dat hij niet altijd reageerd op mail e.d, sms werkt het beste.
    Wel houd hij zich goed aan de afspraken.

Hij heeft wel een mannenstem, als je de situatie uitlegd dan doet hij rustig aan met je paard.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    35

Bedankt ik zal het eens navragen.
    eventueel iemand die niet ''erkend'' is en wel ervaring heeft mag zich ook melden.

moet het per se natuurlijk bekappen zijn?

Voor zoveer ik weet zijn er twee gecertificeerde Strasser hoeverzorgsters (vrouwen dus ) bezig in Belgie.
    Als je geinteresserd bent kan ik voor jou de gegevens uitzoeken
    www.ld-hoefverzorging.nl

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    35

@ gercon....

Wat kan ik me daar het beste bij voorstellen ?
    Klopt het dan nog wel als ik de cursus gevolgd heb met hoe ik de hoeven zelf bij ga houden ?

Wat precies wil je dan weten?
    In feite zijn natuurlijk bekappen en Strasser niet zoooo heel erg veer weg van elkaar (hangt er altijd van af wie het doet denk ik )...vooral niet als het om het verzorgen van gezonde hoeven gaat. Waar Strasser wel grote verschillen heeft is bv. de "medische" bekapping bij erg schlechte hoeven.
    Ik moet ook altijd vaststellen dat "natuurlijk bekappen" ook best wel veel ruimte voor interpretatie open laat, dus dat er toch wel grote verschillen zijn wat mensen onder natuurlijk bekappen verstaan.

Ik weet niet of je dan nog steeds iets aan een natuurlijk bekappen cursus zou hebben, maar wat je in elk geval ervan hebt is de basis kennis over hoeven en de omgang met gereedschap etc

Het is vaak zo dat Strasser hoefverzorgers ook de basis bekapping aan de eigenaar laten zien, zodat deze dan de hoeven bij kan houden etc.
    www.ld-hoefverzorging.nl

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    35

ik heb even wat ingelezen en lees wel dat deze meteen een drastische verandering maakt waardoor je paard enige tijd zeer gevoelig loopt.
    Is dit altijd zo ?

nee dat is zeker niet zo! Het is jammer dat er altijd alleen maar halve waarheden op internet staan
    Het hangt gewoon heel erg ervan af in welke conditie de hoeven zijn, hoe de huisvetiging van het paard is, hoe de bodem is waar het paard op loopt etc.
    Als jou paard enigzins gezonde hoeven heeft, dan gaat het paard zeker niet gevoelig. Als het paard niet zo goede hoeven heeft, dan kan het wel zijn dat een paard gevoeliger loopt....dit is gewoon een transitieperiode, het kan zelf tot een jaar duren voordat de hoef een keer is doorgeroeid en dus beter horn de hoef kan ondersteunen.
    Zoals ik al schreef is de bekapping bij schlechte hoeven anders dan bij gezonde hoeven, heelaas is het zo dat toch best veel paarden niet echt goede en gezonde hoeven hebben
    Ook hangt het ervan af dat als het paard ijzers heeft gehad, de verandering naar blote voeten natuurlijk heel groot is en "ineens weer leven" in de hoeven komt, wat ertoe kan lijden dat het paard gevoelig gaat.

Het is ook gewoon een kwestie voor de eigenaar hoe veel tijd en moeite hij/zij in een mogelijke transitiesprocess will investeren.

ik hoop dat dit jou verder helpt?
    www.ld-hoefverzorging.nl

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    37

stijn avonds komt wel tot daar denk ik, hij is van Olen zelf denk ik.
    Hinnik!

Actief Forumlid Gea's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2008

Hoi,

We zijn op het moment met z'n tweeën bij ons op stal een 4-daagse cursus aan het volgen bij Fred van Cabcalor om ook zelf onze paarden hun voetjes te kunnen verzorgen.
    We gaan hem een van de komende weken tot in Ravels laten komen om ook op een deftige manier te kunnen starten en nog wat extra advies. Ik ben dan ook van plan om hem met de regelmaat van de klok eens langs te laten komen om te kijken of ik op goede weg ben. Als je wil zet ik jou mee op het lijstje. Het zal wel pas voor over een paar weken zijn.

Groetjes Gea

Ps. Er is niet zo heel veel verschil tussen een reguliere hoefsmid die bekapt en een "natuurlijk bekapper" Althans toch niet bij degene die ik ken.
    "The horse knows when you know and he knows when you don't"- Ray Hunt

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    35

Hoi Gea...

Ik heb iemand gevonden die me waarschijnlijk wil gaan helpen als dat niet zo is dan hoor je het en wil ik graag op het lijstjes

Als je nog iemand zoekt, kan ik Koen Theys aanraden. Hij is Belg, komt ook in zeeland, dus vast ook wel in jouw buurt. ik vind hem erg geduldig, goed en duidelijk. Als je wilt kan ik zijn e-mailadres pb-en.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Actief Forumlid Gea's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2008

Hoi,

Dat is super. Wie is het, als ik zo nieuwsgierig mag zijn

"The horse knows when you know and he knows when you don't"- Ray Hunt

Koen is een natuurlijk bekapper. Ik kende zijn naam al van Paard Natuurlijk en een stalgenote van hem heeft hem ingeschakeld voor haar bijna onhandelbare paard. Daarna heb ik hem gevraagd om Viva te bekappen, die haar achterbenen bijna niet kan of durft te geven. Hij heeft haar met heel veel geduld keurig bekapt. En ondertussen mij nog een paar goede tips gegeven. Ik vond hem erg fijn.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forumlid Jinx's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    50

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Ik heb Klaas Feuth voor mijn paard, is natuurlijk bekapper, weet niet of hij zo ver die kant opgaat, dat zou je moeten vragen. Enige nadeel bij klaas is dat hij niet altijd reageerd op mail e.d, sms werkt het beste.
    Wel houd hij zich goed aan de afspraken.

Hij heeft wel een mannenstem, als je de situatie uitlegd dan doet hij rustig aan met je paard.
    Hoi Whoopie/Janneke,

Bevalt het op je -al-niet-meer-zo-nieuwe stalling?

Ik heb Sunny 2 weken geleden voor de tweede keer laten bekappen door een 'normale'hoefsmid-wel een vrouw maar niet ervaren genoeg dus en ben niet tevreden omdat ze de laatste keer te rigoureus heeft weggesneden.
    Ik heb al eerder -jaren geleden gepoogd contact te leggen met Klaas Feuth maar dat was geen (communicatie)succes.
    Mijn vraag: op welke datum komt hij weer bij Whoopie? Dan sms ik hem dat door en vraag of ik bij die afspraak kan 'aanhaken' aangezien dat logistiek gunstig is omdat we in de buurt van elkaar staan.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten