Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 29 van de 29

Topic: Ervaring Muckboot

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Re:Ervaring Muckboot

Net zo warm als thermolaarzen?
    A lot of people talk to horses, not many listen

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Zelfs nog warmer!

Mmm klinkt erg goed allemaal, blubber genoeg bij ons op de wei, maar ik heb nogal een hoge wreef.

Komen jullie makkelijk in de laarzen?
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Ik ga ze zeker halen.

Nienke, heb je al iets gehoord van de importeur? Als het niet te lang duurt kan ik ze net zo goed bij jou bestellen

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik heb nog niets gehoord...

Ik ben net aan mijn tweede paar Muck Boot Wear begonnen (de schoenvariant: http://www.horze.nl/Muckboots-Jodhpu...&q=muck%20boot). Met het eerste paar heb ik ruim twee jaar gedaan en ik heb ze bijna elke dag gedragen. Ik vind ze super: ze zijn waterdicht, lopen fijn en als ze zijn ingelopen kan ik er zelfs kilometers achter elkaar mee lopen zonder blaren te krijgen (heb ik heel snel last van). Ze zijn ook lekker stevig, dus bieden nog wel wat bescherming als er bijv. een paard op je tenen zou staan.

In de winter zijn ze voor mij niet warm genoeg, maar ik heb dan ook erg snel last van steenkoude tenen. Heb nu verwarmde inlegzolen die ik in mijn Muck Boots doe (haal dan wel eerst de inlegzooltjes die bij de Muck Boots horen eruit). Van thermolaarzen krijg ik ook altijd blaren, dus op deze manier (Muck Boots met verwarmde zooltjes) kan ik ook in de winter nog lange stukken wandelen met de pony's .

Alleen voor het rijden vind ik ze niet zo fijn. Mijn voeten zijn erg smal en in de stijgbeugels vind ik mijn voeten met Muck Boots nogal lomp en log aanvoelen. Ook heb ik om te rijden liever schoenen of laarzen met een heel erg soepele zool. Zonder zadel rijd ik er soms wel mee, maar dan vind ik ze redelijk zwaar aanvoelen. Maar het is natuurlijk een kleine moeite om voor het opstijgen even te wisselen van schoenen. Waarschijnlijk is het ook net wat je gewend bent. Toen ik gewend was om met rijlaarzen te rijden, vond ik schoenen vreselijk dragen omdat je enkel dan zo 'los' aanvoelde. Nu ik gewend ben om met cowboylaarzen te rijden, zou ik waarschijnlijk gewone rijlaarzen weer veel te belemmerend vinden voelen, hihi.

Ik denk dus dat er over een aantal jaar gewoon een derde paar gaat komen. Al zal ik ze dan wel bij Horze bestellen, want net na het plaatsen van m'n bestelling bij de Paardendrogist zag ik dat ze bij Horze goedkoper waren...

Ik zie dat ze bij Horze.nl heel goedkoop zijn. Helaas hebben ze alleen maat 42,43 en 47

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Heb nu verwarmde inlegzolen
    Wat zijn dat!? Waar koop je die, hoe werken die en hoe duur zijn ze???
    Ik heb namelijk ook echt hele koude voeten...brrr, ik krijg het al koud als ik er weer aan denk!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik heb de importeur maar wéér eens gemaild... nog nul reactie op de eerste mail... wordt daar altijd wat kribbig van... als er gewoon helemaal niet gereageerd wordt

@myracara:

Ik heb ze van Therm-ic, maar zag laatst dat er inmiddels ook goedkopere varianten zijn. Bijv. http://www.thermosoles.eu/index.php?...FdcqDgodYib0Eg

Ik heb ongeveer deze: http://www.thermicshop.com/webstore/...roducts_id=113. Zie dat ze inmiddels goedkoper geworden zijn en dat de accu's langer meegaan. Vorig jaar heb ik ze bij een actie voor iets van 130 euro gekocht, maar voor mij was dat het wel waard, vooral met die winter van vorig jaar .

Edit: link van Therm-ic is aangepast omdat die niet werkte

Actief Forumlid Dorien_Boy's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

jaaa!!! Ik ben een grote muckboot fan! Heb ze nu een maandje, en werk en rij er heel graag mee! Nu zijn ze zelf te warm om te dragen maar kijk er al naar uit om ze in de winter aan te doen. Ook wandel ik er gemakkelijk mee. En de verstevigde zool vind ik ook iets goed. Ik werk met jonge tinkers en ben dan altijd blij met wat bescherming rond mijn tenen .

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik denk dat ze rond de feestdagen in mijn shop komen!
    Ik zal even een inventarisatie topic openen voor maten en modellen

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

He Renaat, ik kwam net deze tegen: http://www.agradi.nl/boer-ruiter/laa...t/4003346/1345 lijkt hetzelfde princiepe, maar dan voor 40,-
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten